Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Energetyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Przedmioty wybieralne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej
Kod zajęć: 12474
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Mariusz Starzec
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami związanymi z energetyką wiatrową
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 7 semestru
Inne: Obowiązujące rozporządzenia i normy z zakresu wykorzystania odnawialnych źródeł energii
1 | Boczar T. | Wykorzystanie energii wiatru | Warszawa : Wydaw.PAK.. | 2010 |
2 | Lewandowski W. | Proekologiczne źródła energii odnawialnej | WNT. | 2002 |
3 | Damian M. | Modelowanie i analiza pracy maszyn SPMSM dla turbin wiatrowych | Oficyna Wydawnicza PRZ. | 2013 |
4 | Lubośny Z | Farmy wiatrowe w systemie energetycznym | Warszawa, WNT. | 2016 |
1 | Rudnicki M. S. | Budowa małych elektrowni wiatrowych | Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego. | 2004 |
1 | Michałowska-Knap K. Burzyński R, Mackiewicz P. | Elektrownie wiatrowe : poradnik wykorzystania energii wiatru | Warszawa : EC BREC.. | 2001 |
Wymagania formalne: Rejestracja na siódmy semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu energii wiatrowej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność oceny zjawisk związanych z energią wiatrową
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia przestrzenna
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma szczegółową wiedzę w zakresie rodzajów i charakterystyki turbin wiatrowych | wykład | kolokwium cz. pisemna |
K_W18++ K_K05++ |
P6S_KO P6S_WG |
02 | Zna kryteria określania parametrów projektowych do obliczeń instalacji turbin wiatrowych | wykład | kolokwium |
K_W18++ K_K05++ |
P6S_KO P6S_WG |
03 | Potrafi wykonywać obliczenia prostych instalacji turbin wiatrowych | projekt indywidualny | obrona projektu |
K_W04++ K_U16++ |
P6S_UW P6S_WG |
04 | Ma świadomość obszerności zagadnień dotyczących instalacji turbin wiatrowych, rozwoju technologii oraz wynikającej z nich konieczności samokształcenia | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, obrona projektu |
K_W04+ K_U16++ |
P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01 | MEK02 | |
6 | TK02 | W02 | MEK02 | |
6 | TK03 | W03 | MEK02 | |
6 | TK04 | W04 | MEK04 | |
6 | TK05 | W05 | MEK01 MEK04 | |
6 | TK06 | W06 | MEK01 MEK04 | |
6 | TK07 | W07 | MEK01 MEK04 | |
6 | TK08 | W08 | MEK02 | |
6 | TK09 | Projekty | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
|
Konsultacje (sem. 6) | |||
Zaliczenie (sem. 6) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium |
Projekt/Seminarium | Obrona projektu |
Ocena końcowa | Średnia ważona ocen końcowych: projekt (40%), kolokwium (60%) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | S. Kordana-Obuch; D. Słyś; M. Starzec | Assessment of the Feasibility of Implementing a Flash Flood Early Warning System in a Small Catchment Area | 2023 |
2 | S. Kordana-Obuch; D. Słyś; M. Starzec | Evaluation of the Influence of Catchment Parameters on the Required Size of a Stormwater Infiltration Facility | 2023 |
3 | S. Kordana-Obuch; D. Słyś; M. Starzec; M. Wojtoń | Greywater as a Future Sustainable Energy and Water Source: Bibliometric Mapping of Current Knowledge and Strategies | 2023 |
4 | S. Kordana-Obuch; M. Starzec | Horizontal Shower Heat Exchanger as an Effective Domestic Hot Water Heating Alternative | 2022 |
5 | J. Dziopak; D. Słyś; P. Stanowska; M. Starzec | An innovative rainwater system as an effective alternative for cubature retention facilities | 2021 |
6 | S. Kordana-Obuch; D. Słyś; M. Starzec | Assessment of the Feasibility of Implementing Shower Heat Exchangers in Residential Buildings Based on Users’ Energy Saving Preferences | 2021 |
7 | J. Dziopak; D. Słyś; M. Starzec | An Analysis of Stormwater Management Variants in Urban Catchments | 2020 |
8 | J. Dziopak; M. Starzec | A Case Study of the Retention Efficiency of a Traditional and Innovative Drainage System | 2020 |
9 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Kanał transportowy, zwłaszcza dla ścieków ogólnospławnych lub deszczowych | 2020 |
10 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Łazienkowy wymiennik ciepła | 2020 |
11 | S. Kordana-Obuch; B. Piotrowska; K. Pochwat; M. Starzec | Financial Analysis of the Use of Two Horizontal Drain Water Heat Recovery Units | 2020 |
12 | S. Kordana-Obuch; M. Starzec | Statistical Approach to the Problem of Selecting the Most Appropriate Model for Managing Stormwater in Newly Designed Multi-Family Housing Estates | 2020 |
13 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Kanał przesyłowy | 2020 |
14 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Poziomy wymiennik ciepła | 2020 |
15 | J. Dziopak; M. Starzec | Przelew kanalizacyjny | 2019 |
16 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Comparison of two-prototype near-horizontal Drain Water Heat Recovery units on the basis of effectiveness | 2019 |
17 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Opportunities and Threats of Implementing Drain Water Heat Recovery Units in Poland | 2019 |
18 | J. Dziopak; D. Słyś; M. Starzec | Designing a retention sewage canal with consideration of the dynamic movement of precipitation over the selected urban catchment | 2018 |
19 | J. Dziopak; M. Starzec | The impact of the channel retention before the tank on its retention capacity | 2018 |
20 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Dimensioning of Required Volumes of Interconnected Detention Tanks Taking into Account the Direction and Speed of Rain Movement | 2018 |
21 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Kanał transportowy, zwłaszcza dla ścieków ogólnospławnych lub deszczowych | 2018 |
22 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Łazienkowy wymiennik ciepła | 2018 |
23 | M. Starzec | A critical evaluation of the methods for the determination of required volumes for detention tank | 2018 |
24 | M. Starzec | The impact of construction of piling partitions on the retention efficiency of a sewerage network | 2018 |
25 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Kanał przesyłowy | 2018 |
26 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Poziomy wymiennik ciepła | 2018 |