Główny cel kształcenia:
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawami analizy matematycznej, elementami algebry liniowej oraz teorii równań różniczkowych zwyczajnych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł obejmuje 56 godzin wykładów (30 godzin w semestrze 1, 26 godzin w semestrze 2), 60 godzin ćwiczeń rachunkowych (po 30 godzin w każdym z dwóch semestrów) i 10 godzin laboratorium (w semestrze 2). Kończy się egzaminem (po każdym semestrze).
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2012. |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2005. |
3 | M. Gewret, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008. |
4 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa 1. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2004. |
1 | M.Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2012. |
2 | M.Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2005. |
3 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa 1. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2004. |
4 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz.1, cz.2 | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2008. |
5 | R. Leitner, W. Matuszewski, Z. Rojek | Zadania z matematyki wyższej, cz. 1, cz 2 | WNT Warszawa. | 2003. |
6 | P.N. de Souza, R.J. Fateman, J. Moses, C. Yapp | The Maxima Book | http://maxima.sourceforge.net. | - |
1 | G. Decewicz, W. Żakowski | Matematyka cz.1,cz.2 | WNT, Warszawa. | 1995. |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
podstawowa wiedza z matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
umiejętność rozwiązywania zadań z matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
umiejętność pracy w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | potrafi wykonywać działania na liczbach zespolonych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K-W01+ K-U01++ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-WG |
MEK02 | zna podstawowe własności funkcji oraz potrafi obliczać granice i badać ciągłość funkcji | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K-W01+ K-U01++ |
P6S-UU P6S-WG |
MEK03 | zna podstawy rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K-W01++ K-U01+ K-K01++ |
P6S-KO P6S-UU P6S-WG |
MEK04 | zna podstawy rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K-W01++ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-WG |
MEK05 | zna podstawy rachunku macierzowego i potrafi wykorzystać tę wiedzę do rozwiązywania układów równań liniowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K-W01+ K-U01+ |
P6S-UU P6S-WG |
MEK06 | zna podstawy rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K-W01+ K-U01+ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-WG |
MEK07 | zna podstawy rachunku całkowego funkcji dwóch zmiennych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K-W01+ K-U01+ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-WG |
MEK08 | zna podstawowe typy równań różniczkowych zwyczajnych pierwszego rzędu i potrafi je rozwiązywać | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K-W01++ K-U01++ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-WG |
MEK09 | potrafi w CAS Maxima tworzyć wykresy funkcji, obliczać pochodne i całki | laboratorium | zaliczenie praktyczne przy komputerze |
K-W01+ K-U01+ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W04, C01-C04 | MEK01 | |
1 | TK02 | W05-W14, C05-C12 | MEK02 | |
1 | TK03 | W15-W22, C13-C18 | MEK03 | |
1 | TK04 | W23-W30, C19-C26 | MEK04 | |
1 | TK05 | C27-C30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK01 | C01-C02 | ||
2 | TK02 | W01-W08, C03-C08 | MEK05 | |
2 | TK03 | W09-W14, C09-C14, L01-L05 | MEK06 MEK09 | |
2 | TK04 | W15-W18, C15-C20, L06-L09 | MEK07 MEK09 | |
2 | TK05 | W19-W26, C21-C26 | MEK08 | |
2 | TK06 | C27-C30, L10 | MEK05 MEK06 MEK07 MEK08 MEK09 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
26.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
8.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
7.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny obejmuje zadania obowiązkowe (całki) oraz zadania dodatkowe z dowolnej tematyki realizowanej w trakcie zajęć. Student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe, aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ćwiczenia/Lektorat | Co najmniej dwa sprawdziany pisemne w terminach uzgodnionych ze studentami. Aby zaliczyć ćwiczenia Student musi uzyskać ocenę dostateczną z każdego z trzech tematów: 1-liczby zespolone, 2-granice ciągów i funkcji, 3-pochodne funkcji. Rozwiązanie zadań dodatkowych lub aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać ocenę wyższą. |
Ocena końcowa | Semestr 1: Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest obliczana jako średnia ważona pozytywnych ocen z egzaminu (x 1/3) i zaliczenia ćwiczeń (x 2/3). Semestr 2: Ocena końcowa jest średnią ważoną pozytywnych ocen z zaliczenia ćwiczeń (x 0,4), laboratorium (x 0,2) oraz egzaminu pisemnego (x 0,4). |
Wykład | Egzamin pisemny obejmuje zadania obowiązkowe (równania różniczkowe) oraz zadania dodatkowe z dowolnej tematyki realizowanej w trakcie zajęć. Student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe, aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ćwiczenia/Lektorat | Kolokwia na ocenę. Sprawdzian obejmuje zadania obowiązkowe oraz dodatkowe. Student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe, aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych lub aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Laboratorium | Zaliczenie praktyczne przy komputerze (obowiązkowe). Aktywność na laboratorium pozwala uzyskać ocenę wyższą. |
Ocena końcowa | Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest obliczana jako średnia ważona ocen z egzaminu (x1) i zaliczenia ćwiczeń (x2). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : podpisana kartka formatu co najwyżej A4, zapisana dwustronnie, z dowolną zawartością