Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Energetyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Matematyki Dyskretnej
Kod zajęć: 12464
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1, 2 / W60 C60 / 12 ECTS / E,E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Anetta Szynal-Liana
Terminy konsultacji koordynatora: w terminach podanych w harmonogramie pracy jednostki.
Główny cel kształcenia: Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawami analizy matematycznej, elementami algebry liniowej oraz teorii równań różniczkowych zwyczajnych.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje 60 godzin wykładów (po 30 godzin w każdym z dwóch semestrów) i 60 godzin ćwiczeń rachunkowych (po 30 godzin w każdym z dwóch semestrów). Kończy się egzaminem (po każdym semestrze).
Materiały dydaktyczne: zajęcia zdalne z wykorzystaniem: E-podręczniki Open AGH https://epodreczniki.open.agh.edu.pl/openagh-podreczniki.php?categId=4
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2012. |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2005. |
3 | M. Gewret, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008. |
4 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa 1. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2004. |
1 | M.Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2012. |
2 | M.Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2005. |
3 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa 1. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2004. |
4 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz.1, cz.2 | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2008. |
5 | R. Leitner, W. Matuszewski, Z. Rojek | Zadania z matematyki wyższej, cz. 1, cz 2 | WNT Warszawa. | 2003. |
1 | G. Decewicz, W. Żakowski | Matematyka cz.1,cz.2 | WNT, Warszawa. | 1995. |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: podstawowa wiedza z matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność rozwiązywania zadań z matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: umiejętność pracy w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna podstawowe własności funkcji oraz potrafi obliczać granice i badać ciągłość funkcji | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U01++ |
P6S_UU P6S_WG |
02 | zna podstawy rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01++ K_U01+ K_K01++ |
P6S_KO P6S_UU P6S_WG |
03 | zna podstawy rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K_W01++ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UU P6S_WG |
04 | potrafi wykonywać działania na liczbach zespolonych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U01++ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UU P6S_WG |
05 | zna podstawowe typy równań różniczkowych zwyczajnych pierwszego rzędu i potrafi je rozwiązywać | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K_W01++ K_U01++ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UU P6S_WG |
06 | zna podstawy rachunku macierzowego i potrafi wykorzystać tę wiedzę do rozwiązywania układów równań liniowych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U01+ |
P6S_UU P6S_WG |
07 | zna podstawy rachunku różniczkowego funkcji dwóch zmiennych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U01+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UU P6S_WG |
08 | zna podstawy rachunku całkowego funkcji dwóch zmiennych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U01+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UU P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W04, C01-C04 | MEK04 | |
1 | TK02 | W05-W14, C05-C12 | MEK01 | |
1 | TK03 | W15-W22, C13-C18 | MEK02 | |
1 | TK04 | W23-W30, C19-C26 | MEK03 | |
1 | TK05 | C27-C30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK01 | C01-C02 | ||
2 | TK02 | W01-W08, C03-C08 | MEK06 | |
2 | TK03 | W09-W14, C09-C14 | MEK07 | |
2 | TK04 | W15-W20,C15-C20 | MEK08 | |
2 | TK05 | W21-W30, C21-C26 | MEK05 | |
2 | TK06 | C27-C30 | MEK05 MEK06 MEK07 MEK08 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny obejmuje zadania obowiązkowe (całki) oraz zadania dodatkowe z dowolnej tematyki realizowanej w trakcie zajęć. Student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe, aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ćwiczenia/Lektorat | Co najmniej dwa sprawdziany pisemne w terminach uzgodnionych ze studentami. Aby zaliczyć ćwiczenia Student musi uzyskać ocenę dostateczną z każdego z trzech tematów: 1-liczby zespolone, 2-granice ciągów i funkcji, 3-pochodne funkcji. Rozwiązanie zadań dodatkowych lub aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać ocenę wyższą. |
Ocena końcowa | Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest obliczana jako średnia ważona ocen z egzaminu (x1) i zaliczenia ćwiczeń (x2). |
Wykład | Egzamin pisemny obejmuje zadania obowiązkowe (równania różniczkowe) oraz zadania dodatkowe z dowolnej tematyki realizowanej w trakcie zajęć. Student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe, aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ćwiczenia/Lektorat | Kolokwia na ocenę. Sprawdzian obejmuje zadania obowiązkowe oraz dodatkowe. Student musi poprawnie wykonać WSZYSTKIE zadania obowiązkowe aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych lub aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ocena końcowa | Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest obliczana jako średnia ważona ocen z egzaminu (x1) i zaliczenia ćwiczeń (x2). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : podpisana kartka formatu co najwyżej A4, zapisana dwustronnie, z dowolną zawartością