logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing w Internecie

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1231

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3M - Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 L30 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: mgr Damian Gębarowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie i zrozumienie specyficznych cech globalnej sieci komputerowej oraz możliwości, jakie oferuje w zakresie realizowania zróżnicowanych działań marketingowych. Nabycie umiejętności praktycznego stosowania reguł marketingu internetowego (w tym również handlu elektronicznego)

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje istotę oraz narzędzia marketingu internetowego, z uwzględnieniem elementów handlu elektronicznego

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 red. Grzegorz Mazurek E-marketing: planowanie, narzędzia, praktyka Wydaw.Poltext. 2018
2 S. Jenkins Marketing e-mailowy Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2011
3 Agnieszka Kacprzak Marketing doświadczeń w Internecie Wydaw.C.H.Beck. 2017
4 Joanna Kos-Łabędowicz Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta Wydaw.C.H.Beck. 2015
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Anna Miotk Skuteczne social media Helion. 2017
2 P. Michalak, D. Daszkiewicz, A. Musz Marketing wirusowy w internecie Helion, Gliwice. 2009
3 G. Krzemień Serwis firmowy - od pomysłu do gotowej witryny: poradnik menedżera Helion, Gliwice. 2009
4 Karol Łopaciński Skuteczność promocji internetowej: pomiar i technologia informacyjna Polskie Wydaw. Ekonom.. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Erica Sadun, Steve Sande Idealna reklama: sztuka promowania aplikacji w internecie Helion. 2014
2 H. Lutze Daj się znaleźć w sieci: proste i nietechniczne podejście do marketingu w wyszukiwarkach Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna specyficzne cechy Internetu oraz możliwości, jakie oferuje w zakresie realizowania zróżnicowanych działań marketingowych wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W03++
K_U06+
P6S_UK
P6S_UW
P6S_WG
02 Posiada umiejętność praktycznego stosowania reguł marketingu internetowego ćwiczenia/ćwiczenia problemowe prezentacja projektu K_U08+
K_K02++
P6S_KO
P6S_UK
03 Zna poszczególne formy reklamy internetowej oraz determinanty ich stosowania wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W08+
K_U08+++
P6S_UK
P6S_WK
04 Potrafi dokonać oceny działań marketingowych realizowanych za pośrednictwem Internetu wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W03++
K_W08++
P6S_WG
P6S_WK
05 Rozumie istotę handlu elektronicznego oraz zna jego podstawowe formy wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W03+
K_U06+
P6S_UK
P6S_UW
P6S_WG
06 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście analizowania działań marketingowych prowadzonych w internecie ćwiczenia/projekt zespołowy prezentacja projektu K_K02+++
K_K03++
P6S_KO
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Historia ogólnoświatowej sieci komputerowej. Podstawowe pojęcia związane z Internetem W01, W02, W03 MEK01
5 TK02 Zasady prowadzenia marketingu internetowego. Konwergencja mediów W04, W05, L01, L02 MEK01
5 TK03 Społeczny wymiar internetu. Wykorzystanie serwisów społecznościowych w działaniach marketingowych W06, L03, L04 MEK02
5 TK04 Formy promocji w sieci. Narzędzia reklamy internetowej W07, W08, L05 MEK02 MEK03
5 TK05 Proces realizowania kampanii reklamowych w Internecie. Podstawy wykorzystywania systemów adserwerowych (targetowanie, geolokalizacja), sieci reklamowe W09, L06, L07, L08 MEK02 MEK03
5 TK06 Pozycjonowanie witryn internetowych W10, L09, L10, L11 MEK02
5 TK07 Zasady poprawnego budowania serwisów internetowych. Zarządzanie zawartością serwisów internetowych. Intranet oraz ekstranet W11, W12, L12, L13 MEK01 MEK02
5 TK08 Badania marketingowe on-line W13, W14, L14 MEK01 MEK04
5 TK09 Wykorzystywanie poczty elektronicznej do celów marketingowych W15, W16, L15, L16 MEK02
5 TK10 Istota oraz zasady wykorzystywania marketingu wirusowego W17, W18, L17, L18 MEK02
5 TK11 Blogi, czaty, grupy, listy oraz fora dyskusyjne W19, W20, L19 MEK02
5 TK12 Public relations on-line W21, W22, L20 MEK02
5 TK13 Desktop marketing, advergaming, linguboty W22, W23, L21, L22 MEK02
5 TK14 Programy afiliacyjne W24, W25, L23, L24, L25 MEK02
5 TK15 Istota handlu elektronicznego. Formy sprzedaży elektronicznej W26, W27, W28, W29, L26, L27, L28, L29 MEK05
5 TK16 Zaliczenie przedmiotu W30, L30 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 5) Przygotowanie do kolokwium: 8.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 5) Przygotowanie do laboratorium: 20.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 5) Przygotowanie do zaliczenia: 15.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie pisemne
Laboratorium Projekt realizowany w grupach. Prezentacja projektu.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia ocen ze wszystkich form zajęć

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie