logo
Karta przedmiotu
logo

Język angielski

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria i analiza danych

Obszar kształcenia: nauki ścisłe

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: inżynieria i analiza danych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 12301

Status zajęć: obowiązkowy dla programu inżynieria i analiza danych

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2, 3, 4, 5 / C120 / 8 ECTS / Z,Z,Z,E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Katarzyna Kurek

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Agnieszka Kozik

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Rosenberg, M; Dubicka, I. Business Partner B2 Pearson Education Limited, Harlow (england). 2018

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 3. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językow

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_W10+++
K_U25+
K_K01+
P6S_KK
P6S_UU
P6S_WG
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_W10+
K_U23+
P6S_UK
P6S_WG
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_W10+
K_U23+
K_K01+
P6S_KK
P6S_UK
P6S_WG
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. K_U22+
K_U23+
P6S_UK
P6S_UW
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U22+
K_K02+
P6S_KK
P6S_KO
P6S_UK
P6S_UW
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_W10+
K_U23+
P6S_UK
P6S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Czytanie: Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym. Gramatyka: Future Continuous i Future Perfect. C01 MEK01 MEK02 MEK05
2 TK02 Budowanie związków. Język funkcjonalny: budowanie zaufania. C-02 MEK01 MEK06
2 TK03 Słuchanie: prezentowanie się. Język funkcjonalny: autoprezentacja. C-03 MEK02 MEK03
2 TK04 Pisanie: firmowy blog informacyjny. Strukturyzacja firmowego bloga informacyjnego. C-04 MEK02 MEK04
2 TK05 Słuchanie: sugestia pracownika dotycząca poprawy. C-05 MEK03 MEK05 MEK06
2 TK06 Czytanie: Analizowanie ankiety. Mówienie: Burza mózgów na temat sposobów na poprawę utrzymania pracowników. Test postępów 1 C-06 MEK01 MEK03
2 TK07 Słownictwo: Szkolenie i rozwój. Mówienie: wprowadzenie do nowej pracy. C-07 MEK01 MEK04
2 TK08 Słuchanie: Strategia szkolenia i rozwoju. Gramatyka: czasowniki modalne w stronie biernej. Mówienie: uzgadnianie planu działania C-09 MEK01 MEK06
2 TK09 Język funkcjonalny: wymiana pomysłów. Mówienie: Organizacja imprezy integracyjnej. C-10 MEK02 MEK03 MEK05
2 TK10 Słuchanie: Możliwe zmiany w zarządzaniu nauką. Język funkcjonalny: ułatwianie dyskusji. C-11 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
2 TK11 Pisanie: Email z prośbą o szkolenie. Język funkcjonalny: prośby i powody. C-12 MEK01 MEK03
2 TK12 Gramatyka: spójniki powodu i celu. C-13 MEK04 MEK05 MEK06
2 TK13 Słuchanie: Regionalni dyrektorzy HR omawiają kwestie szkoleniowe. Czytanie: Analiza raportów dyrektorów regionalnych.. C-15 MEK01 MEK04 MEK05
2 TK14 Mówienie: Tworzenie i prezentacja kursu online. TK14 MEK04 MEK05
2 TK15 Pisanie: notatka przedstawiająca plan działania. Test postępów 2 TK15 MEK01 MEK06
3 TK01 Słuchanie: zarządzanie czasem. Słownictwo: Zarządzanie czasem. Mówienie: Debata o pracy zdalnej. C-01 MEK01 MEK03
3 TK02 Czytanie: Ograniczenie nadgodzin w Japonii. Gramatyka: przysłówki i wyrażenia czasowe. C-02 MEK01 MEK02
3 TK03 Mówienie: Czy jesteś dobry w zarządzaniu czasem? Słuchanie: zajmowanie się pilnymi sprawami. C-03 MEK01 MEK03
3 TK04 Język funkcjonalny: Omawianie priorytetów. Mówienie: kontynuacja działań z wiadomości e-mail. C-04 MEK02 MEK04 MEK05
3 TK05 Słuchanie: trudne spotkanie. Język funkcjonalny: Radzenie sobie z trudnościami w negocjacjach. C-05 MEK01 MEK02 MEK05
3 TK06 Mówienie: Radzenie sobie z trudnymi ludźmi w pracy. Gramatyka: przyimki czasu. C-06 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK07 Pisanie: e-mail z uzasadnieniem. Język funkcjonalny: problem, przyczyny i wymagane działanie. C-07 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK08 Mówienie: Stworzenie planu wystawienia się na targach. Test postępów 7 C-09 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK09 Słownictwo: zarządzanie zmianą. Mówienie: quiz na temat zdolności adaptacyjnych. C-10 MEK01 MEK02 MEK04
3 TK10 Słuchanie: trudne decyzje i zmiany. Gramatyka: mowa zależna i czasowniki związane z raportowaniem. C-11 MEK02 MEK05 MEK06
3 TK11 Słuchanie: omawianie przyszłych opcji. Język funkcjonalny: coaching i mentoring. C-12 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
3 TK12 Słuchanie: burza mózgów. Język funkcjonalny: prowadzenie sesji burzy mózgów. C-13 MEK01 MEK02 MEK03
3 TK13 Pisanie: informacja prasowa. Język funkcjonalny: Przydatne zwroty w komunikacie prasowym. C-15 MEK01 MEK03
3 TK14 Gramatyka: strona bierna z czasownikami raportowania. Czytanie: Zmiana w Michelin. TK14 MEK01 MEK05
3 TK15 Słuchanie i czytanie: plotki o firmie. Test postępów 8 TK15 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK01 Słownictwo: Finanse i kryzysy gospodarcze. Mówienie: zbadaj bank lub instytucję finansową. C-01 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK02 Czytanie: Adidas podnosi cele. Gramatyka: wyrażanie pewności i prawdopodobieństwa. Mówienie: omawianie przyszłych zmian. C-02 MEK01 MEK06
4 TK03 Słuchanie: zarządzanie złymi wiadomościami. Język funkcjonalny: odpowiadanie na złe wieści. C-03 MEK01 MEK02 MEK04
4 TK04 Mówienie: równoważenie pozytywów i negatywów podczas przekazywania złych wiadomości. Słuchanie: rozmowa telefoniczna w celu sprawdzenia szczegółów. C-04 MEK01 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK05 Język funkcjonalny: prośba o wyjaśnienia i parafrazy. Mówienie: telefonowanie w celu wyjaśnienia informacji. C-05 MEK01 MEK03 MEK05
4 TK06 Pisanie: Podsumowanie raportu rocznego. Język funkcjonalny: Przydatne zwroty w podsumowaniach rocznych raportów. C-06 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK07 Słuchanie: spotkanie menedżerów. Mówienie: opisywanie i analizowanie wykresów. Test postępów 3 C-07 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK08 Słownictwo: biznes i technologia cyfrowa. Mówienie: przełomowa technologia. C-09 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK09 Słuchanie: prezentacje produktów na targach. Gramatyka: pierwszy i drugi tryb warunkowy C-10 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
4 TK10 Mówienie: Prezentacja aplikacji na targach. Pisanie: instrukcje dotyczące aplikacji. C-11 MEK01 MEK03 MEK05
4 TK11 Słuchanie: radzenie sobie z trudnymi komunikatami. Język funkcjonalny: prowadzenie spotkania na dobrej drodze. C-12 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK12 Słuchanie: negocjacje pozycyjne i oparte na zasadach. Język funkcjonalny: osiągnięcie porozumienia w negocjacjach. C-13 MEK01 MEK06
4 TK13 Pisanie: Krótka propozycja biznesowa. Język funkcjonalny: przydatne zwroty w propozycjach biznesowych. C-15 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK14 Gramatyka: Frazy rzeczownikowe zastępujące wyrażenia czasownikowe. Czytanie: Roboty w miejscu pracy. TK14 MEK01 MEK05
4 TK15 Słuchanie: incydenty z robotami na wystawie. Mówienie: analizowanie statystyk opinii i omawianie przyszłych ulepszeń. Test postępów 4 TK15 MEK02 MEK05
5 TK01 Słownictwo: satysfakcjonujące wykonanie. Mówiąc: awans w firmie. C-01 MEK01 MEK03 MEK06
5 TK02 Czytanie: Jak rozwinąć satysfakcjonującą kulturę. Gramatyka: łączenie słów i zdania okolicznikowe przyzwolenia. C-02 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK03 Mówienie: ustępstwa i kompromisy w swoim życiu. C-03 MEK01 MEK02 MEK05
5 TK04 Słuchanie: zarządzanie trudnymi informacjami zwrotnymi. Język funkcjonalny: odpowiadanie na trudne informacje zwrotne. C-04 MEK01 MEK05 MEK06
5 TK05 Słuchanie: spotkanie w celu omówienia projektu. Język funkcjonalny: prowadzenie i uczestnictwo w spotkaniach przeglądowych. C-05 MEK01 MEK03 MEK06
5 TK06 Pisanie: Podsumowanie przeglądu wyników. Język funkcjonalny: pozytywne komentarze i konstruktywna krytyka. C-06 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK07 Słuchanie: spotkanie mające na celu znalezienie nowych sposobów nagradzania wyników. Test postępów 5 C-07 MEK01 MEK03 MEK06
5 TK08 Słuchanie: Etyka w branży modowej. Słownictwo: etyka biznesu. C-09 MEK01 MEK03
5 TK09 Słuchanie: potrójne saldo. Gramatyka: trzeci tryb warunkowy. C-10 MEK01 MEK03
5 TK10 Mówienie: omawianie etycznych wyników organizacji. Słuchanie: Przejrzystość w biznesie. C-11 MEK01 MEK03 MEK06
5 TK11 Język funkcjonalny: wyrażanie obaw i odpowiadanie na nie. Słuchanie: lokalne wydarzenie mające na celu nawiązywanie kontaktów biznesowych. C-12 MEK01 MEK03 MEK06
5 TK12 Język funkcjonalny: sprzedaż produktu lub usługi. Mówiąc: promowanie produktu lub usługi. C-13 MEK04 MEK05
5 TK13 Pisanie: biuletyn firmowy. Język funkcjonalny: najnowsze wiadomości, aktualne wiadomości i plany na przyszłość. C-15 MEK04 MEK05
5 TK14 Gramatyka: spójniki dla wyrażania przyczyn i skutków. Czytanie: artykuły dotyczące etyki biznesu. TK14 MEK01 MEK05
5 TK15 Słuchanie: radiowy program śledczy. Test postępów 6 TK15 MEK02 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 8.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2) Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 8.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3) Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 8.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4) Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Egzamin (sem. 5) Przygotowanie do egzaminu: 8.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.'
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.'
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.'
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. Egzamin końcowy składający się z części pisemnej zaliczony z 60% poprawnością.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie