logo
Karta przedmiotu
logo

Analiza matematyczna 1

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2022/2023

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria i analiza danych

Obszar kształcenia: nauki ścisłe

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: inżynieria i analiza danych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Topologii i Algebry

Kod zajęć: 12291

Status zajęć: obowiązkowy dla programu inżynieria i analiza danych

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W45 C45 L15 / 6 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Jarosław Górnicki

Terminy konsultacji koordynatora: Kontakt e-mail.

semestr 1: dr Janusz Dronka , termin konsultacji Kontakt e-mail.

semestr 1: dr Krzysztof Pupka , termin konsultacji Kontakt e-mail.

semestr 1: dr Paweł Witowicz , termin konsultacji Kontakt e-mail.

semestr 1: dr inż. Grzegorz Sroka , termin konsultacji Kontakt e-mail.

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Umiejętności obliczania pochodnych i całek oraz ich stosowania w wybranych problemach.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot pozwala poznać elementy rozumowań stosowanych w rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 F. Leja Rachunek różniczkowy i całkowy PWN, Warszawa. 2016.
2 S. Banach Rachunek różniczkowy i całkowy, t.1, t.2 PWN, Warszawa. 1955.
3 W. Żakowski, G. Decewicz Analiza matematyczna, t. 1, 2 WNT, Warszawa. 2010.
4 W. Krysicki, L. Włodarski Analiza matematyczna w zadaniach, t.1, t.2. PWN, Warszawa. 2015.
5 M. Gewert, Z. Skoczylas Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania. GiS, Wrocław. 2016.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Wiedza i umiejętności z matematyki na poziomie szkoły średniej oraz obsługi komputera. Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza i umiejętności z matematyki na poziomie szkoły średniej oraz obsługi komputera.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Myśli.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi zachować się i współpracować w grupie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna podstawowe reguły różniczkowania i potrafi je stosować. wykład, ćwiczenia rachunkowe sprawdzian lub egzamin K_W01+
K_W02+
K_U01+
K_U25+
K_K01+
P6S_KK
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
02 Zna podstawowe reguły całkowania i potrafi je stosować. wykład, ćwiczenia rachunkowe sprawdzian lub egzamin K_W01+
K_W02+
K_U01+
K_U25+
K_K01+
P6S_KK
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
03 Potrafi w CAS Maxima rozwiązywać równania algebraiczne, układy równań, generować wykresy funkcji, obliczać całki w zagadnieniach praktycznych. laboratorium Zaliczenie praktyczne – pisemna praca kontrolna z wykorzystaniem pakietu CAS Maxima K_W02+
K_U01+
K_K05+
P6S_KO
P6S_UW
P6S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Liczby rzeczywiste. Logika. Funkcje. W1, C1-C15 MEK01
1 TK02 Funkcje trygonometryczne. W2, C2-C15 MEK01
1 TK03 Funkcje cyklometryczne. Wielomiany. W3, C3-C15 MEK01
1 TK04 Granica ciągów liczbowych. Liczba e. W4, C4-C15 MEK01 MEK03
1 TK05 Granica oraz ciągłość funkcji W5, C5-C15 MEK01 MEK03
1 TK06 Pochodne. Całki W6, C6-C15 MEK01 MEK02 MEK03
1 TK07 Całkowanie wybranych funkcji W7, C7-C15 MEK01 MEK02 MEK03
1 TK08 Podstawowe własności funkcji ciągłych W8, C8-C15 MEK01 MEK03
1 TK09 Funkcje różniczkowalne W9, C9-C15 MEK01 MEK03
1 TK10 Całka oznaczona Riemanna W10, C10-C15 MEK01
1 TK11 Szeregi liczbowe W11, C11-C15 MEK01
1 TK12 Szeregi potęgowe Taylora W12, C12-C15 MEK01 MEK02 MEK03
1 TK13 Całki niewłaściwe. W13, C13-C15 MEK02 MEK03
1 TK14 Zastosowania pochodnych i całek 1. W14, C14-C15 MEK02 MEK03
1 TK15 Zastosowania pochodnych i całek 2. W15, C15 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Godziny kontaktowe: 45.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 45.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 1) Przygotowanie do laboratorium: 1.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 1) Przygotowanie do egzaminu: 25.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 4.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Wszystkie typy zajęć są obowiązkowe. W egzaminie mogą brać udział tylko studenci, którzy zaliczyli laboratorium. Na egzaminie pisemnym bez użycia technik komputerowych student może otrzymać 0 – 50 punktów. Warunki mogą ulec zmianie w związku z pandemią COVID.
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie MEK01 i MEK02 na sprawdzianach jest równoznaczne z zaliczeniem ćwiczeń.
Laboratorium Zaliczenie praktyczne (laboratorium) z wykorzystaniem pakietu CAS Maxima.
Ocena końcowa Obecność na zajęciach i zaliczenie laboratorium jest równoznaczne z uzyskaniem oceny dostatecznej jako oceny końcowej. Studenci, którzy chcą uzyskać wyższą ocenę końcową piszą egzamin. Oceną końcową jest wtedy ocena z egzaminu pisemnego. Pisemny egzamin złożony jest z 5 zadań ocenianych w skali 0-3-7-10. Wynik końcowy: [30,35) ocena 3+, [35,40) ocena 4, [40,45) ocena 4+, [45,50] ocena 5.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie