logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing doświadczeń

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1229

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3M - Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 C15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Agnieszka Zielińska

Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek 10.30-12.00 oraz środa 12.00-14.30 (zdalnie, e-mail: agnieszka.zielinska@prz.edu.pl)

semestr 6: dr hab. prof. PRz Hanna Hall

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Wiedza na temat zasad, możliwości i efektów zastosowania marketingu doświadczeń przez współczesne firmy.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze szóstym.

Materiały dydaktyczne: Case study - Marketing doświadczeń stosowany przez międzynarodowe przedsiębiorstwo Avis

Inne: Czasopismo internetowe "Nowy Marketing" https://nowymarketing.pl/

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 M. Boguszewicz – Kreft Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów? CEDEWU. 2013
2 D. Dziewanowska, A. Kacprzak Marketing doświadczeń. Geneza i rozwój Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. . 2013
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 I. Skowronek Marketing doświadczeń : od doświadczeń klienta do wizerunku firmy Poltext. 2012
Literatura do samodzielnego studiowania
1 A. Kacprzak Marketing doświadczeń w Internecie Wydawnictwo Beck. 2017

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zasad i narzędzi marketingowej działalności współczesnych firm.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność scharakteryzowania wraz z podaniem aktualnych przykładów, zastosowania nowoczesnych koncepcji marketingowych stosowanych przez współczesne przedsiębiorstwa.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy grupowej w obszarze kreowania nowoczesnych rozwiązań marketingowych.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna możliwości zastosowania zróżnicowanych narzędzi marketingu doświadczeń. wykład multimedialny, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy pisemna forma zaliczenia przedmiotu oraz prezentacja projektu zespołowego K_W03+
K_U02+
P6S_UW
P6S_WG
02 Zna cechy współczesnego konsumenta oraz rozumie istotę, miejsce we współczesnym marketingu i sposoby oddziaływania na niego narzędzi marketingu doświadczeń. wykład multimedialny, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy pisemna forma zaliczenia przedmiotu, ćwiczenia interaktywne oraz prezentacja projektu zespołowego K_W05++
P6S_WG
P6S_WK
03 Potrafi poddać analizie aktywność marketingową przedsiębiorstw stosujących marketing doświadczeń. wykład konwersatoryjny, ćwiczenia praktyczne, case study, badania terenowe aktywnośc na zajęciach, pisemna forma zaliczenia przedmiotu oraz prezentacja projektu zespołowego K_W03+
K_U02+
P6S_UW
P6S_WG
04 Zna przykłady polskich i zagranicznych firm stosujących zaawansowany marketing doświadczeń. wykład konwersatoryjny, wykład multimedialny aktywność na zajęciach, zaliczenie - część pisemna K_U02+
P6S_UW
05 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście działań w obszarze marketingu doświadczeń. ćwiczenia interaktywne, projekt zespołowy prezentacja projektu K_U11+++
K_K01+
K_K02+
P6S_KK
P6S_KO
P6S_UO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Cechy współczesnego konsumenta jak podstawa stosowania marketingu doświadczeń. W01, W02, C01, C02 MEK02
6 TK02 Terminy i koncepcje marketingowe powiązane z marketingiem doświadczeń. W02, W03, C02, C03 MEK02
6 TK03 Istota i narzędzia marketingu doświadczeń wykorzystywane w oddziaływaniu na współczesnego konsumenta. W04, W05, W06, C04, C05, C06 MEK02 MEK04
6 TK04 Narzędzia marketingu doświadczeń mające na celu określone reakcje zmysłowe a postawy i zachowania rynkowe konsumentów W07, W08, C07, C08 MEK03 MEK04
6 TK05 Narzędzie i działania firm z obszaru marketingu doświadczeń mającde na celu angażowanie konsumenta W09, W10, W 11, C09, C10, C11 MEK03 MEK04
6 TK06 Analiza porównawcza narzędzi i efektów (reakcje i zachowania konsumentów oraz pozycja konkurencyjna firm) marketingu doświadczeń W12, W13, W14 MEK01 MEK04
6 TK07 Narzędzia marketingu doświadczeń wybranych firm oraz studenckie propozycje nowych rozwiązań w tym obszarze C12, C13, C14, C15 MEK05
6 TK08 Wnioski i konkluzje wynikające z analizowanych treści przedmiotu, studenckich prezentacji oraz zaliczenie pisemne. W15 MEK01 MEK02 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 8.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Inne: 7.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 8.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie pisemne
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z wykonanego projektu zespołowego (zaliczanego grupowo)
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen z zaliczenia pisemnego i prezentowanego projektu grupowego oraz dodatkowo podnoszona za aktywności na zajęciach (o pół stopnia za minimum 3 aktywności)

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Zielińska Niestandardowe formy promocji wydarzeń sportowych 2021