logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing miast i regionów

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1228

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3M - Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 C15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Agata Gierczak

Terminy konsultacji koordynatora: Środa godz. 12.00-13.30, czwartek godz. 10.30-12.00

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Joanna Wiażewicz

Terminy konsultacji koordynatora: wtorek godz. 12.00-13.30 czwartek tydzień A 8.45-10.15 środa tydzień B 10.30-12.00

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie specyficznych cech oraz uwarunkowań aktywności marketingowej jednostek terytorialnych, jak również nabycie umiejętności praktycznego stosowania reguł marketingu w działaniach gmin, powiatów i województw

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy przedmiotów obowiązkowych na 6 semestrze studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia na specjalności "Nowoczesny marketing"

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 A. Szromnik Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2016
2 M. Florek Podstawy marketingu terytorialnego UE Poznań. 2013
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Stępowski R. Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym : z praktyki polskich samorządów / Rawa Mazowiecka : Wydaw.ROSTER,. 2017
2 M. Duczkowska-Piasecka Marketing terytorialny Difin, Warszawa . 2013
Literatura do samodzielnego studiowania
1 A. Pawlicz Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska Wyd. Difin, Warszawa. 2008
2 A. Stanowicka-Traczyk Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz-Olsztyn. 2008

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem działań marketingowych przez zróżnicowane podmioty rynkowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna specyficzne cechy oraz determinanty aktywności marketingowej jednostek terytorialnych. wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe ocena projektu K_W02+
P6S_WG
02 Posiada umiejętność praktycznego stosowania reguł marketingu w zróżnicowanych jednostkach terytorialnych ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy ocena projektu K_U01+
P6S_UW
03 Zna złożoność produktu terytorialnego (jego poszczególnych komponentów - subproduktów) wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy ocena projektu, prezentacja wybranego miasta wojewódzkiego K_W02++
P6S_WG
04 Potrafi przeprowadzać segmentację oraz pozycjonowanie na potrzeby jednostek samorządu terytorialnego wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy ocena projektu, prezentacja wybranego miasta wojewódzkiego K_U01+
P6S_UW
05 Potrafi zaprojektować działania promocyjne dla jednostek samorządu terytorialnego wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy ocena projektu K_U12+
P6S_UU
06 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście przygotowywania działań marketingowych dla jednostek terytorialnych, a następnie ich realizacji ćwiczenia/projekt zespołowy ocena projektu K_K03+
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Wprowadzenie do zajęć. Istota i rozwój marketing terytorialnego. Otoczenie jednostek terytorialnych. W01, W02, W03, W04, C01 MEK01
6 TK02 Jednostka terytorialna jako produkt W05, W06 MEK03
6 TK03 Segmentacja rynku i pozycjonowanie jednostek terytorialnych W07, W08 MEK04 MEK05
6 TK04 Tożsamość a wizerunek jednostki terytorialnej. Znaczenie marki jednostki terytorialnej W09, W10 MEK01
6 TK05 Instrumenty aktywności marketingowej jednostek terytorialnych W11, W12, W13 MEK02
6 TK06 Prezentacja strategii marketingowej polskich miast wojewódzkich C02, C03, C04, C05, C06, C07, C08, C09, C10, C11, C12, C13, C14, C15 MEK06
6 TK07 Zaliczenie przedmiotu W14, W15 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 8.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Inne: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 8.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocena z projektu działań marketingowych opracowanych dla wybranej gminy
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z przygotowanej prezentacji na temat działań marketingowych prowadzonych przez wybrane miasto wojewódzkie
Ocena końcowa Ocena końcowa uwzględnia ocenę z ćwiczeń oraz z wykładów

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Cholewa-Wójcik; J. Wiażewicz Współczesne wyzwania nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu 2023
2 A. Gierczak; K. Nagody-Mrozowicz; A. Żak-Łykus Self-compassion and the rationality of praxeological leadership 2023
3 A. Gierczak Braki w prawach człowieka: prawo do bycia niemanipulowalnym - głos krytyki akcydentalnej 2021
4 A. Gierczak Można wybrać status quo, można ruszyć z posad bryłę świata : o przywództwie z perspektywy psychosomatycznej i kompentencyjnej dla liderów sektora publicznego 2021
5 A. Gierczak Relationships between explicit and implicit self-esteem and the need for social approval and narcissism in persons holding managerial positions 2021
6 A. Gierczak Psychological load of managers and destructive organizational processes 2019