Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 1228
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3M - Nowoczesny marketing
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 C15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Agata Gierczak
Terminy konsultacji koordynatora: Środa godz. 12.00-13.30, czwartek godz. 10.30-12.00
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Joanna Wiażewicz
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek godz. 12.00-13.30 czwartek tydzień A 8.45-10.15 środa tydzień B 10.30-12.00
Główny cel kształcenia: Poznanie specyficznych cech oraz uwarunkowań aktywności marketingowej jednostek terytorialnych, jak również nabycie umiejętności praktycznego stosowania reguł marketingu w działaniach gmin, powiatów i województw
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy przedmiotów obowiązkowych na 6 semestrze studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia na specjalności "Nowoczesny marketing"
1 | A. Szromnik | Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku | Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2016 |
2 | M. Florek | Podstawy marketingu terytorialnego | UE Poznań. | 2013 |
1 | Stępowski R. | Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym : z praktyki polskich samorządów / | Rawa Mazowiecka : Wydaw.ROSTER,. | 2017 |
2 | M. Duczkowska-Piasecka | Marketing terytorialny | Difin, Warszawa . | 2013 |
1 | A. Pawlicz | Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska | Wyd. Difin, Warszawa. | 2008 |
2 | A. Stanowicka-Traczyk | Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich | Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz-Olsztyn. | 2008 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem działań marketingowych przez zróżnicowane podmioty rynkowe
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna specyficzne cechy oraz determinanty aktywności marketingowej jednostek terytorialnych. | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | ocena projektu |
K_W02+ |
P6S_WG |
02 | Posiada umiejętność praktycznego stosowania reguł marketingu w zróżnicowanych jednostkach terytorialnych | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy | ocena projektu |
K_U01+ |
P6S_UW |
03 | Zna złożoność produktu terytorialnego (jego poszczególnych komponentów - subproduktów) | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy | ocena projektu, prezentacja wybranego miasta wojewódzkiego |
K_W02++ |
P6S_WG |
04 | Potrafi przeprowadzać segmentację oraz pozycjonowanie na potrzeby jednostek samorządu terytorialnego | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy | ocena projektu, prezentacja wybranego miasta wojewódzkiego |
K_U01+ |
P6S_UW |
05 | Potrafi zaprojektować działania promocyjne dla jednostek samorządu terytorialnego | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy | ocena projektu |
K_U12+ |
P6S_UU |
06 | Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście przygotowywania działań marketingowych dla jednostek terytorialnych, a następnie ich realizacji | ćwiczenia/projekt zespołowy | ocena projektu |
K_K03+ |
P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, W02, W03, W04, C01 | MEK01 | |
6 | TK02 | W05, W06 | MEK03 | |
6 | TK03 | W07, W08 | MEK04 MEK05 | |
6 | TK04 | W09, W10 | MEK01 | |
6 | TK05 | W11, W12, W13 | MEK02 | |
6 | TK06 | C02, C03, C04, C05, C06, C07, C08, C09, C10, C11, C12, C13, C14, C15 | MEK06 | |
6 | TK07 | W14, W15 | MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
8.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem. Inne: 4.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
6.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
8.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z projektu działań marketingowych opracowanych dla wybranej gminy |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z przygotowanej prezentacji na temat działań marketingowych prowadzonych przez wybrane miasto wojewódzkie |
Ocena końcowa | Ocena końcowa uwzględnia ocenę z ćwiczeń oraz z wykładów |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Cholewa-Wójcik; J. Wiażewicz | Współczesne wyzwania nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu | 2023 |
2 | A. Gierczak; K. Nagody-Mrozowicz; A. Żak-Łykus | Self-compassion and the rationality of praxeological leadership | 2023 |
3 | A. Gierczak | Braki w prawach człowieka: prawo do bycia niemanipulowalnym - głos krytyki akcydentalnej | 2021 |
4 | A. Gierczak | Można wybrać status quo, można ruszyć z posad bryłę świata : o przywództwie z perspektywy psychosomatycznej i kompentencyjnej dla liderów sektora publicznego | 2021 |
5 | A. Gierczak | Relationships between explicit and implicit self-esteem and the need for social approval and narcissism in persons holding managerial positions | 2021 |
6 | A. Gierczak | Psychological load of managers and destructive organizational processes | 2019 |