logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1227

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C30 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Joanna Wiażewicz

Terminy konsultacji koordynatora: wtorek godz. 12.00-13.30 czwartek tydzień A 8.45-10.15 środa tydzień B 10.30-12.00

semestr 2: dr Tetyana Gugnina , termin konsultacji Środa 14.30 - 15.30 Czwartek 14.30 - 15.30

semestr 2: dr Agnieszka Zielińska

semestr 2: mgr Damian Gębarowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć związanych z marketingiem i z funkcjonowaniem organizacji na rynku, kształcenie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania problemów organizacji związanych z działalnością marketingową

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy obowiązkowych dla studentów drugiego semestru

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Kotler Ph., Armstrong G. Marketing: wprowadzenie Wydawnictwo Nieoczywiste, Piaseczno. 2016
2 Kotler Ph., Keller K. L. Marketing Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. 2012
3 Garbarski L.(red.) Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania Warszawa, PWE. 2011
4 Mazurek G. E-Marketing Poltext, Warszawa . 2018
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Michalski E. Marketing: podręcznik akademicki Warszawa, PWN. 2014
2 Nowacki R., Nowacka A. Podstawy marketingu Warszawa, Wyd. Difin. 2012
3 Mazurek G. E-Marketing Warszawa, wyd. Poltext. 2018
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Waniowski P., Sobotkiewicz D., Daszkiewicz M. Marketing. Teoria i praktyka Warszawa, Wyd. Placet. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii oraz podstaw zarządzania.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązywania problemów w zakresie marketingu

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Jest przygotowany do uczestniczenia w budowaniu strategii marketingowej oraz do samodzielnego zdobywania wiedzy, a także do postępowania etycznego w ramach wyznaczonej mu roli

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 zna koncpecje marketingu mix oraz rozumie rolę marketingu we wspólczesnej organizacji wykład, ćwiczenia problemowe kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W02+++
K_K04+++
P6S_KR
P6S_WG
02 zna proces postępowania konsumenta na rynku oraz potrafi scharakteryzować determinanty zachowań konsumentów na rynku wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W03++
K_U02++
P6S_UW
P6S_WG
03 potrafi przeprowadzić segmentację rynku, zna proces wyboru rynku docelowego wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku, zadania praktyczne kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W03+
K_K01+
P6S_KK
P6S_WG
04 posiada umiejętność praktycznego kształtowania poszczególnych instrumentów marketingu mix oraz stosowania reguł marketingu w przedsiębiorstwach wykład, studium przypadku, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna K_U01++
K_K04++
P6S_KR
P6S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Pojęcie i struktura marketingu. Marketing jako filozofia biznesu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Marketing mix. Kierunki rozwoju współczesnego marketingu. Specyficzne obszary stosowania marketingu. Marketing w sferze usług. Marketing w sferze organizacji non profit. Marketing społeczny. W01-W06, C01-C06 MEK01
2 TK02 Badania marketingowe. Postępowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego. W07-W12, C07- C12 MEK02 MEK03
2 TK03 Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów. W13-W16, C13- C16 MEK01 MEK04
2 TK04 Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i róznicowanie cen. Polityka rabatowa. W17-W20, C17-C-20 MEK01 MEK04
2 TK05 Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji. W21-W-24, C21-C-24 MEK01 MEK04
2 TK06 Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy promocji. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji. W25- W28, C25-C28 MEK01 MEK03 MEK04
2 TK07 Wykład podsumowujący. Zaliczenie pisemne. W29-30; C29-C30 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Inne: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 4.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 2) Przygotowanie do egzaminu: 25.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie w formie pisemnej
Ćwiczenia/Lektorat aktywność i praca na ćwiczeniach - ustalone przez osoby prowadzące ćwiczenia, ocena z zaliczenia jest brana pod uwagę przy wystawianiu oceny końcowej
Ocena końcowa ocena z zaliczenia, z wykładu oraz z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie