logo
Karta przedmiotu
logo

Komputerowe wspomaganie rachunkowości

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Finansów, Bankowości i Rachunkowości

Kod zajęć: 1226

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 1F - Zarządzanie finansami

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / L30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Joanna Nakonieczny

Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z harmonogramem

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Umiejętność wykorzystywania współczesnych programów służących do prowadzenia ewidencji podatkowych i rachunkowości

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia ma za zadanie przedstawić zasady funkcjonowania programów informatycznych wspomagających ewidencje podatkowe, obrót materiałowy oraz ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Przedmiot należy do grupy modułów obowiązkowych dla specjalności Zarządzanie finansami wybieranej w semestrze 6.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Mała ksiegowość. Podręcznik użytkownika Wydawnictwo elektroniczne, Sage Symfonia, Warszawa. 2015
2 Symfonia Handel. Podręcznik użytkownika Wydawnictwo elektroniczne, Sage Symfonia, Warszawa. 2016
3 Symfonia środki trwałe. Podręcznik użytkownika Wydawnictwo elektroniczne, Sage Symfonia, Warszawa. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Auksztol J., Polit-Szychalewska M., Chomuszko M. Poradnik przedsiębiorcy: Sage Symfonia Start. KPiR i ryczałt PWN, Warszawa. 2015

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych na PRZ

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wymagana jest znajomość zasad ewidencji obrotu materiałowego, środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz znajomość ewidencji i rozliczeń dla potrzeb podatkowych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadanie umiejętność rozumienia i analizowania zdarzeń gospodarczych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna zasady prowadzenia ewidencji podatkowych, ewidencji materiałów, sprzedaży, środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych za pomocą komputera laboratorium, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_W04++
K_U12++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UU
P6S_WG
P6S_WK
02 Potrafi wypełniać i interpretować dowody księgowe laboratorium/, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U06++
K_K04++
P6S_KR
P6S_UK
P6S_UW
03 Potrafi dokonywać ewidencji dowodów księgowych za pomocą wybranego programu informatycznego laboratorium/, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U06++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UK
P6S_UW
04 Potrafi dokonywać właściwych analiz danych z ewidencji podatkowej, ewidencji rozchodów i przychodów materiałów, ewidencji sprzedaży, środków trwałych i wartosci niematerialnych i prawnych. laboratorium/, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U06++
K_U12++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UK
P6S_UU
P6S_UW
05 Wykorzystując umiejętności interpersonalne rozwiązuje typowe problemy związane z wykonywaniem zawodu. laboratorium/ laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U11++
K_U12++
K_K04++
P6S_KR
P6S_UO
P6S_UU

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Struktura oprogramowania Mała Księgowość SageSymfonia. Tworzenie nowej firmy. Ustawienia systemu do wymogów przedsiębiorstw różnych branż. L01,L02,L03 MEK01
6 TK02 Wypełnianie kartotek. Wprowadzanie i modyfikacja dokumentów. L04,L05,L06,L07 MEK01 MEK02 MEK03
6 TK03 Wprowadzanie dokumentów do PKPiR, rejestru VAT i ich modyfikacje. Rozliczanie rozrachunków z tytuły dostaw i usług. Ewidencja wyposażenia i środków trwałych. L08,L09, L10, L11, L12, L13 MEK02 MEK03 MEK05
6 TK04 Struktura oprogramowania Środki trwałe Sage Symfonia. Ustawienia programu. Grupowanie środków trwałych. L14,L15, L16,L17 MEK01 MEK04 MEK05
6 TK05 Wypełnianie kartotek. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Likwidacja i sprzedaż środków trwałych. L18,L19, L20,L21 MEK01 MEK03
6 TK06 Struktura oprogramowania Handel Sage Symfonia. Tworzenie nowej firmy. Ustawienia systemu do wymogów przedsiębiorstwa. L22,L23 MEK02 MEK03
6 TK07 Wypełnianie kartotek. Ewidencja obrotu materiałowego. Ewidencja sprzedaży. Organizacja zabezpieczenia danych. Archiwizacja danych. L24,L25,L26 MEK02 MEK03
6 TK08 Prezentacja projektu L27,L28, L29, L30 MEK01 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 6) Przygotowanie do laboratorium: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 20.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 4.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium pozytywna ocena z projektu komputerowego
Ocena końcowa pozytywna ocena z projektu komputerowego

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie