Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
Kod zajęć: 1224
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Teresa Piecuch
semestr 5: prof. dr hab. inż. Leszek Woźniak
semestr 5: mgr inż. Tymoteusz Mazurkiewicz
Główny cel kształcenia: zrozumienie celu i metod sprawowania przywództwa w organizacji
Ogólne informacje o zajęciach: kształcenie postaw myślenia koncepcyjnego w kształtowaniu roli przywódczej w firmie
Materiały dydaktyczne: dostępne artykuły z czasopism, źródła internetowe
1 | Avery G. C. | Przywództwo w organizacji. Paradygmaty i studia przypadków | PWE, Warszawa. | 2009 |
2 | Drucker P.F. | Myśli przewodnie Druckera | MT Biznes, Warszawa. | 2002 |
3 | Stoner J.A., Freeman E.R., Gilbert D.R. | Kierowanie | PWE, Warszawa. | 2011 |
1 | Avery G.C. | Przwództwo w organizacji. paradygmaty i studia przypadków, | PWE, Warszawa . | 2009 |
2 | Kanarski L. | Przywództwo we współczesnych organizacjach | Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa. | 2005 |
1 | Mark T. | Mistrzowskie zarządzanie ludźmi. Tworzenie skutecznego zespołu poprzez motywowanie, wspieranie i pr | Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2010 |
2 | Blanchard K., Ridge G. | Przywództwo wyższego stopnia : Blanchard o przywództwie i tworzeniu fektywnych organizcji / | Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa. | 2016 |
Wymagania formalne: znajomość zasad kierowania i przywództwa organizacyjnego
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu zarządzania i kierowania
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresy kierowania i przywództwa w zarządzaniu firmą
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: umiejętność przeniesienia zdobytej wiedzy do warunków rynkowych zarzadzania firmą
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna zasady i metody sprawowania przywództwa w organizacji | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W04+++ K_U01++ |
P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | Potrafi ocenić wpływ osobowości na rezultaty sprawowania przywództwa. Zna pozytywne, ale i negatywne aspekty przywództwa. | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W05+ K_U11++ K_K04++ |
P6S_KR P6S_UO P6S_WG P6S_WK |
03 | potrafi podejmować decyzje oraz wykazuje logiczne zrozumienie procesów decyzyjnych | wykład, wykład problemowy | zaliczenie cz. pisemna |
K_W06+++ K_U09+ |
P6S_UK P6S_WG P6S_WK |
04 | Rozumie znaczenie władzy, jej źródeł w procesie przywództwa oraz wpływ na podwładnych | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_U11++ K_K02+ |
P6S_KO P6S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | C01 | MEK02 MEK03 | |
5 | TK02 | W01, W02, C02 | MEK01 MEK04 | |
5 | TK03 | W02, C03 | MEK01 | |
5 | TK04 | W04 | MEK03 | |
5 | TK05 | C04, W05 | MEK03 | |
5 | TK06 | C05 | MEK02 | |
5 | TK07 | W06, C06 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | aktywne uczestniczenie w wykładach |
Ćwiczenia/Lektorat | aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach, praca pisemna |
Ocena końcowa | praca pisemna |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Barwińska-Małajowicz ; M. Bosak-Sojka; K. Chudy-Laskowska; M. Knapkova; T. Piecuch; R. Pyrek | Taxonomic analysis of unemployment in EU countries in the context of sustainable development | 2023 |
2 | A. Barwińska-Małajowicz ; T. Piecuch; R. Pyrek; K. Szczotka; J. Szymiczek | Improving the Energy Efficiency of Public Utility Buildings in Poland through Thermomodernization and Renewable Energy Sources—A Case Study | 2023 |
3 | K. Chudy-Laskowska; M. Hajduk-Stelmachowicz; T. Piecuch; E. Szczygieł | Between Comfort and Challenge: Entrepreneurial Attitudes and Behaviors of Students from Poland and Ukraine on the Example of Students of Economics and Management from Rzeszów and Lviv | 2023 |
4 | O. Buckiūnienė; A. Karwatka; A. Molter; T. Piecuch; J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska; B. Ziółkowski | Gamification in management education | 2023 |
5 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek; T. Piecuch | Technologie kierowania zespołami ludzkimi | 2022 |
6 | K. Chudy-Laskowska; M. Czyżewska; K. Jezierska; T. Piecuch | Entrepreneurial Competencies in Research Based on EntreComp Among Student Youth in Poland | 2021 |
7 | Y. Bilan; K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch; E. Szczygieł | People\'s Behavior, in the Context of Living Standards Changes and Sustainable Development, Exemplified by the Carpathian Euroregion | 2021 |
8 | J. Itrich-Drabarek; M. Lorek; J. Minkina; T. Piecuch | Management of the police officers training system and the effectiveness of internal security | 2020 |
9 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz; T. Piecuch | Conditions of corruptive behavior- the example of Poland and Ukraine | 2020 |
10 | T. Piecuch | Kreatywność w funkcjonowaniu zespołów | 2020 |
11 | B. Piecuch; T. Piecuch | Work-life balance w kontekście stresu i wypalenia zawodowego | 2019 |
12 | K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch | Koncepcja work-life balance w działalności przedsiębiorcy | 2019 |
13 | K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch; E. Szczygieł | The living standard of the inhabitants of the Carpathian Euroregion | 2019 |
14 | O. Lozinski; T. Piecuch; E. Szczygieł | The issue of entrepreneurship of young people - theoretical considerations and empirical research | 2019 |
15 | O. Lozinski; T. Piecuch; E. Szczygieł | Towards inclusive economy – necessity or choice in the context of the material situation of people with disabilities | 2019 |
16 | T. Piecuch; E. Szczygieł | Work-Life Balance w teorii i praktyce funkcjonowania współczesnych organizacji | 2019 |