Główny cel kształcenia:
Szkolenie z obsługi programu Excel przeznaczone jest dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym, pragnących zapoznać się z najczęściej wykorzystywanymi i najbardziej przydatnymi funkcjami Excela.
Ogólne informacje o zajęciach:
Szkolenie Excel realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności obsługi Microsoft Excel.
Materiały dydaktyczne:
Obszerne (ponad 150 stronnicowe) skrypty w wersji drukowanej dla każdego z uczestników (do użytku również po szkoleniu), pendrive'y z ćwiczeniami (również do użytku po szkoleniu)
Inne:
3-miesięczny dostęp do pełnej wersji platformy e-learningowej wspomagającej naukę Excela, 6 miesięczna opieka poszkoleniowa
1 | John Walkenbach | Microsoft Exel 2016 PL : biblia | Gliwice : Helion . | 2016 |
2 | Jakub Kudliński. | Wykresy w Excelu : praktyczne przykłady i sprytne triki | Warszawa : Wydaw.Wiedza i Praktyka . | 2016 |
3 | Krzysztof Chojnacki. | Tabele i wykresy przestawne od A do Z : dynamiczna analiza dużych zbiorów danych | Warszawa : Wydaw.Wiedza i Praktyka. | 2016 |
1 | Krzysztof Masłowski. | Excel 2016 PL : ćwiczenia praktyczne | Gliwice : Helion. | 2016 |
2 | Krzysztof Chojnacki. | 40 najciekawszych funkcji w Excelu, które każdy powinien znać | Warszawa : Wydaw.Wiedza i Praktyka . | 2016 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na siódmy semestr studiów, Przystąpienie do projektu PO WER. Deklaracja uczestnictwa w zajęciach.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Od uczestników szkolenia Excel wymagana jest znajomość środowiska Windows oraz podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego. Minimalne umiejętności to: edycja danych, podstawowe formuły, proste formatowani
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | umie obsługiwać popularne funkcje arkusza kalkulacyjnego | warsztaty | obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-K02+++ |
U01++ U02++ U04++ K02+++ |
MEK02 | umie formatować dane i wykonywać obliczenia za pomocą formuł i funkcji | warsztaty | obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-K02+++ |
U01++ U02++ U04++ K02+++ |
MEK03 | umie tworzyć dostosowane do typów danych wykresy | warsztaty | obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-K02+++ |
U01++ U02++ U04++ K02+++ |
MEK04 | umie zakładać filtry | warsztaty | obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-K02+++ |
U01++ U02++ U04++ K02+++ |
MEK05 | umie analizować dane za pomocą sum częściowych i tabel przestawnych | warsztaty | obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-K02+++ |
U01++ U02++ U04++ K02+++ |
MEK06 | umie zarządzać zeszytami | warsztaty | obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-K02+++ |
U01++ U02++ U04++ K02+++ |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | C01-C08 | MEK01 MEK04 | |
7 | TK02 | C01-C08 | MEK01 MEK02 | |
7 | TK03 | C01-C08 | MEK01 | |
7 | TK04 | C01-C08 | MEK01 MEK02 | |
7 | TK05 | C01-C08 | MEK01 MEK02 | |
7 | TK06 | C01-C08 | MEK01 | |
7 | TK07 | C09-C16 | MEK01 MEK05 | |
7 | TK08 | C09-C16 | MEK01 MEK05 | |
7 | TK09 | C09-C16 | MEK01 | |
7 | TK10 | C09-C16 | MEK01 MEK06 | |
7 | TK11 | C09-C16 | MEK01 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
16.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 7) | |||
Zaliczenie (sem. 7) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie