logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Automatyka i robotyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Przemysłowe systemy sterowania

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Informatyki i Automatyki

Kod zajęć: 12153

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2, 3 / C20 / 2 ECTS / Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Leszek Trybus

Terminy konsultacji koordynatora: informacja na stronie KIiA: https://office.kia.prz.edu.pl

semestr 2: prof. dr hab. inż. Jacek Kluska

semestr 3: dr inż. Marcin Bednarek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie do rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną magisterką pracą dyplomową.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedstawienie zasad tworzenia pracy dyplomowej, rozwijanie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 A. Dudziak, A. Żejmo Redagowanie prac dyplomowych wskazówki metodyczne dla studentów Difin . 2008
2 E. Opoka Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych Wydaw. Politech. Śl.. 2001

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Wybrany temat i opiekun pracy.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma wiedzę z zakresu studiowanego kierunku, pozwalającą na samodzielne pogłębianie wiedzy w zakresie problematyki powiązanej z pracą dyplomową.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Ma umiejętność wyszukiwania literatury powiązanej z wybranym tematem pracy, potrafi tworzyć prezentacje multimedialne.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi uczestniczyć w dyskusjach.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Pozyskuje informacje z literatury, baz danych i innych źródeł. seminarium referat ustny K_U13+++
P7S_UU
P7S_UW
02 Używa języka specjalistycznego do porozumiewania się za pomocą różnych form przekazu. seminarium referat ustny K_U14++
P7S_UK
03 Ma umiejętność tworzenia dokumentacji, zawierającej omówienie wyników realizacji zadania realizowanego w ramach pracy dyplomowej. seminarium referat ustny K_U16+++
K_U17++
P7S_UK
P7S_UO
04 Cechuje się kompetencjami społecznymi istotnymi w realizacji zadań inżynierskich. seminarium referat ustny K_K01++
K_K04+
P7S_KK
P7S_KO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Wymagania formalne i redakcyjne pracy dyplomowej. Struktura pracy, podział treści na rozdziały i podrozdziały. P01 MEK03
2 TK02 Zasady tworzenia części teoretycznej i praktycznej pracy. P02 MEK02
2 TK03 Prezentacja części teoretycznej pracy. Dopracowanie spisu treści, tezy, celu, zakresu. P3-P5 MEK01 MEK02 MEK04
3 TK01 Omówienie zasad prezentacji pracy w zakresie części praktycznej. P1 MEK02
3 TK02 Prezentacje części praktycznej prac. P2-P5 MEK01 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Udział w konsultacjach: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 6.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 6.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa ocena referatu, ocena udziału w dyskusji
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa ocena referatu, ocena udziału w dyskusji

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie