Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Automatyka i robotyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Przemysłowe systemy sterowania
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Odlewnictwa i Spawalnictwa
Kod zajęć: 12151
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Przemysłowe systemy sterowania
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 P15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Dorota Stadnicka
Terminy konsultacji koordynatora: https://dstadnicka.v.prz.edu.pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Po zajęciach student będzie znał założenia koncepcji Lean Manufacturing (szczupłej produkcji). Będzie wiedział jak tworzyć środowisko pracy, aby rozwijać koncepcję Lean w przedsiębiorstwie oraz będzie znał narzędzia wspomagające Lean Manufacturing
Ogólne informacje o zajęciach:
Materiały dydaktyczne: https://dstadnicka.v.prz.edu.pl/
1 | Antosz K., Pacana A., Stadnicka D., Zielecki W. | Lean Manufacturing. Doskonalenie produkcji. | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2015 |
2 | Mike Rother, John Shook | Naucz się widzieć | Wydawnictwo: Lean Enterprise Institute. | 2009 |
3 | Daniel T. Jones, James P. Womack | Lean thinking - szczupłe myślenie | Wydawnictwo: ProdPress. Wrocław. | 2008 |
4 | Dorota Stadnicka | Wybrane metody i narzędzia doskonalenia procesów w praktyce | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2016 |
1 | Antosz K., Pacana A., Stadnicka D., Zielecki W. | Lean Manufacturing. Doskonalenie produkcji. | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2015 |
2 | Mike Rother, John Shook | Naucz się widzieć | Wydawnictwo: Lean Enterprise Institute. | 2009 |
1 | James P. Womack, Daniel T. Jones, Daniel Roos | Maszyna, która zmieniła świat | Wydawnictwo: ProdPress. Wrocław . | 2008 |
2 | Taiichi Ohno | System Produkcyjny Toyoty | Wydawnictwo: ProdPress, Wrocław. | 2008 |
Wymagania formalne: Rejestracja na drugi semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiadanie podstawowej wiedzy na temat systemów automatyki i robotyki stosowanych w przemyśle.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadanie umiejętności analitycznych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kreatywność
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Sudent potrafi dokonać analizy danych z mapy przepływu strumienia wartości procesu produkcyjnego. | wykład, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu |
K_W04+ K_U09++ K_K04++ |
P7S_KO P7S_UW P7S_WG |
02 | Student potrafi zidentyfikować różne rodzaje strat występujące w procesach produkcyjnych. | wykład, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu |
K_W09+ |
P7S_WG |
03 | Student potrafi zaprojektować wdrożenie elementów automatyki i/lub robotyki do systemu produkcyjnego w celu wspierania zarządzania procesem produkcyjnym | wykład, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu |
K_U07+ K_U11+ K_U15++ K_K04++ |
P7S_KO P7S_UU P7S_UW |
04 | Student posiada wiedzę z zakresu możliwości doskonalenia systemów zarządzania produkcją | wykład, projekt zespołowy | Zaliczenie pisemne |
K_K01++ |
P7S_KK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W02 | MEK02 | |
2 | TK03 | W03 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK04 | W04 | MEK01 | |
2 | TK05 | W05 W06 | MEK02 | |
2 | TK06 | W07 | MEK03 MEK04 | |
2 | TK07 | P01 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK08 | P02 | MEK02 | |
2 | TK09 | P03 | MEK03 | |
2 | TK10 | P04 P05 P06 | MEK03 MEK04 | |
2 | TK11 | P07 P08 | MEK03 | |
2 | TK12 | W08 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena wystawiona na podstawie liczby punktów uzyskanych z zaliczenia pisemnego. |
Projekt/Seminarium | Ocena wystawiona na podstawie przygotowanego i zaprezentowanego projektu. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią z ocen z zaliczenia pisemnego oraz projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Antonelli; P. Litwin; A. Marina; D. Stadnicka | Objective and Subjective Factors Affecting Neurodiverse Inclusion in Manufacturing | 2024 |
2 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Employing disabled workers in production: simulating the impact on performance and service level | 2024 |
3 | D. Stadnicka; E. Wyczewska | Value Stream Mapping and Process Indicators Supporting Sustainable Development in Organizations – A Systematic Literature Review | 2024 |
4 | R. Amadio; A. Carreras-Coch; R. Figliè; D. Mazzei; J. Navarro; Ł. Paśko; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; A. Zaballos | Towards a Taxonomy of Industrial Challenges and Enabling Technologies in Industry 4.0 | 2024 |
5 | A. Bonci; G. Dec; S. Longhi; M. Pirani; D. Stadnicka | A Concept of an SME Focused Edge Computing Self-managing Cyber-physical System | 2023 |
6 | D. Antonelli; A. Christopoulos; V. Dagienė; A. Juškevičienė; M. Laakso; V. Masiulionytė-Dagienė; M. Mądziel; D. Stadnicka; C. Stylios | A Virtual Reality Laboratory for Blended Learning Education: Design, Implementation and Evaluation | 2023 |
7 | D. Stadnicka | Systemy produkcyjne zorientowane na człowieka. Human-centric manufacturing systems. Monografia | 2023 |
8 | M. Burgos; G. Fantoni; E. Grivel; D. Stadnicka | Sharing our experience of the ASSETs+ European Defence Challenge from the design to the implementation | 2023 |
9 | A. Bonci; S. Longhi; D. Stadnicka | The Overall Labour Effectiveness to Improve Competitiveness and Productivity in Human-Centered Manufacturing | 2022 |
10 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Disabled employees on the manufacturing line: Simulations of impact on performance and benefits for companies | 2022 |
11 | D. Atzeni; A. Carreras-Coch; G. Dec; D. Mazzei; M. Mądziel; L. Pappa; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios | Plan and Develop Advanced Knowledge and Skills for Future Industrial Employees in the Field of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
12 | D. Stadnicka; Ł. Szczekala | Knowledge Management as a Sustainable Development Supporting Method in Manufacturing Organizations – A Systematic Literature Review | 2022 |
13 | E. Boffa; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; P. Minetola; P. Podržaj; D. Stadnicka | Toward a sustainable educational engineer archetype through Industry 4.0 | 2022 |
14 | G. Dec; K. Kubiak; D. Stadnicka | Possible Applications of Edge Computing in the Manufacturing Industry-Systematic Literature Review | 2022 |
15 | G. Dec; R. Figliè; D. Mazzei; M. Mądziel; J. Navarro; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas | Role of Academics in Transferring Knowledge and Skills on Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
16 | P. Litwin; D. Stadnicka | Problems of System Dynamics model development for complex product manufacturing process | 2022 |
17 | R. Amadio; A. Carreras-Coch; D. Mazzei; J. Merino; J. Navarro; J. Sęp; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; T. Żabiński | Industrial Needs in the Fields of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
18 | W. Daź; D. Habrat; W. Habrat; D. Stadnicka | Technical and Legal Relations in Aviation Industry from Technology Management and Sustainability Perspective | 2022 |
19 | D. Antonelli; G. Bruno; D. Stadnicka | Evaluating the effect of learning rate, batch size and assignment strategies on the production performance | 2021 |
20 | D. Antonelli; J. Barata; E. Boffa; P. C. Priarone; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; M. Mądziel; P. Minetola; S. Nikghadam-Hojjati; Ł. Paśko; P. Podržaj; D. Stadnicka; X. Wang | Mapping Industry 4.0 Enabling Technologies into United Nations Sustainability Development Goals | 2021 |
21 | D. Basara; J. Pater; D. Stadnicka | Influence of temperature based process parameter compensation on process efficiency and productivity | 2021 |
22 | D. Stadnicka | Lean Manufacturing: kompendium wiedzy | 2021 |
23 | D. Stadnicka | Problemy w obszarach produkcyjnych: Część 1. Proste metody w trudnych zadaniach. Studia przypadków | 2021 |
24 | D. Stadnicka | Problemy w obszarach produkcyjnych: Część 2. Pracownik i technologie przyszłości. Studia przypadków | 2021 |
25 | J. Pater; D. Stadnicka | Towards Digital Twins Development and Implementation to Support Sustainability-Systematic Literature Review | 2021 |
26 | M. Mądziel; D. Stadnicka | Application of Lean Analyses and Computer Simulation in Complex Product Manufacturing Process | 2021 |
27 | A. Bonci; G. Dec; E. Lorenzoni; M. Pirani; D. Stadnicka | Symbiotic cyber-physical Kanban 4.0: an Approach for SMEs | 2020 |
28 | B. Bukowska; D. Stadnicka | Value stream mapping of a unique complex product manufacturing process | 2020 |
29 | D. Stadnicka; E. Wyczewska | Sustainable development supported by lean tools in assembly processes-a systematic literature review | 2020 |
30 | J. Sęp; D. Stadnicka; J. Zając | Przegląd wymagań stawianych specjalistom na rynku pracy w województwie podkarpackim w kontekście wymagań technologii Przemysłu 4.0 | 2020 |
31 | A. Deif; D. Stadnicka | A gamification approach application to facilitate lean manufacturing knowledge acquisition | 2019 |
32 | D. Antonelli; . D\'Addona; A. Maffei; V. Modrak; G. Putnik; D. Stadnicka; C. Stylios | Tiphys: An Open Networked Platform for Higher Education on Industry 4.0 | 2019 |
33 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Human-robot collaborative work cell implementation through lean thinking | 2019 |
34 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Predicting and preventing mistakes in human-robot collaborative assembly | 2019 |
35 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Human Factor in Industry of the Future - Knowledge Acquisition and motivation | 2019 |
36 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Human factor in intelligent manufacturing systems - knowledge acquisition and motivation | 2019 |
37 | D. Habrat; W. Habrat; D. Stadnicka | Analysis of the Legal Risk in the Scientific Experiment of the Machining of Magnesium Alloys | 2019 |
38 | K. Antosz; D. Stadnicka | Minimization of Fuel Consumption in a Logistic Company: Implementation of Six Sigma and Drivers’ Skills Management with the Use of Fuzzy Logic | 2019 |
39 | M. Rośkowicz; P. Rydzowski; D. Stadnicka | Pull-off test of adhesive joints based on polyester-glass laminate and aluminum alloy | 2019 |
40 | P. Litwin; D. Stadnicka | Computer Modeling and Simulation in Engineering Education: Intended Learning Outcomes Development | 2019 |
41 | P. Litwin; D. Stadnicka | Value stream mapping and system dynamics integration for manufacturing line modelling and analysis | 2019 |
42 | P. Litwin; J. Sęp; D. Stadnicka | TIPHYS: Otwarta platforma sieciowa dla wspierania procesu edukacyjnego z zakresu Industry 4.0 | 2019 |
43 | P. Litwin; M. Mądziel; D. Stadnicka | Simulations of Manufacturing Systems: Applications in Achieving the Intended Learning Outcomes | 2019 |