logo
Karta przedmiotu
logo

Praktyka

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Automatyka i robotyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Przemysłowe systemy sterowania

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Informatyki i Automatyki

Kod zajęć: 12146

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1, 3 / I360 / 18 ECTS / Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Grzegorz Błąd

semestr 1: dr inż. Andrzej Stec

semestr 2: dr inż. Andrzej Stec

semestr 3: dr inż. Andrzej Stec

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie problemów inżynieryjno-technicznych związanych z kierunkiem studiów występujących w miejscu odbywania praktyki.

Ogólne informacje o zajęciach: Obowiązkowa praktyka studencka w wymiarze zgodnym z wymaganiami profilu praktycznego.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Uczestnictwo w projekcie studiów dualnych automatyka i robotyka II stopnia na odpowiednim semestrze, stosownie do terminu praktyki.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma wiedzę wynikającą z odbytego do czasu praktyki toku studiów.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Ma umiejętności wynikające z odbytego do czasu praktyki toku studiów.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Posiada chęci i podstawowe umiejętności do wypełniania zadań inżyniera w otoczeniu przemysłowym.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie potrzebę praktycznego stosowania nabytej wiedzy teoretycznej z danego obszaru kształcenia. praktyka obserwacja wykonawstwa K_U13+
K_U19+
K_K04+
P7S_KO
P7S_UO
P7S_UU
P7S_UW
02 Rozumie potrzebę zachowań profesjonalnych i przestrzegania zasad etyki, w tym uczciwości. praktyka obserwacja wykonawstwa K_K02++
K_K06+
P7S_KK
P7S_KO
P7S_KR
03 Potrafi planować i konsultować wykonywane prace projektowe i wdrożeniowe. praktyka obserwacja wykonawstwa K_U18++
K_K05+
P7S_KO
P7S_UO
04 Posiada umiejętności pracy zespołowej i dostrzega istotność wykonywanego przez siebie zadania jako elementu większego projektu. praktyka obserwacja wykonawstwa K_U19+
K_K02+
K_K03++
P7S_KO
P7S_KR
P7S_UO
05 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. praktyka obserwacja wykonawstwa K_U18+
K_K05+++
P7S_KO
P7S_UO
06 Zna i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. praktyka obserwacja wykonawstwa K_K06+
P7S_KK
P7S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Podstawowe prawa i obowiązki pracownika, organizacja pracy w przedsiębiorstwie, zasady BHP. w wybranej firmie na podstawie POROZUMIENIA z Wydziałem MEK02 MEK06
1 TK02 Planowanie projektu inżynierskiego, szacowanie kosztów, uzyskiwanie i poszerzanie wiedzy dotyczącej projektu. w wybranej firmie na podstawie POROZUMIENIA z Wydziałem MEK01 MEK03 MEK05
3 TK01 Ocena wyników i bilans ekonomiczny zrealizowanego zadania, wyciąganie wniosków, które usprawnią przyszłe projekty inżynierskie. w wybranej firmie na podstawie POROZUMIENIA z Wydziałem MEK03 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Praktyka (sem. 1) Udział w praktyce: 180.00 godz./sem.
Praktyka (sem. 3) Udział w praktyce: 180.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Praktyki i staże studenckie Zgodnie z zarządzeniem Rektora.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie