logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Inżynieria medyczna, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Napędy mechaniczne, Organizacja produkcji, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Maszyn

Kod zajęć: 12116

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Inżynieria medyczna

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / P15 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Jacek Mucha

Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek 10.30-12.00 Czwartek 8.45-10.15

semestr 3: dr hab. inż. prof. PRz Tomasz Dziubek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poszerzanie przez studenta umiejętności planowania realizacji pracy dyplomowej nabytych na I poziomie studiów. Pogłębianie umiejętności poszukiwania literatury tematycznie związanej z pracą dyplomową. Nabycie umiejętności analizy różnych źródeł informacji naukowej. Nabycie umiejętności wykorzystywania metod i narzędzi do analiz i syntezy wyników z realizacji badań oraz nabycie umiejętności prezentowania pracy.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obowiązkowy na trzecim semestrze.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Korzyński N Praca dyplomowa. Materiały pomocnicze. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. 2004
2 Jędrychowski W Zasady planowania i prowadzenia badań naukowych w medycynie Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego . 2004
3 Pytkowski M Organizacja badań i ocena prac naukowych PWN, Warszawa. 1985
4 Lenar P Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych Wydawnictwo Helion. 2008
5 PN-ISO 690:2002 Dokumentacja. Przypisy biograficzne. Zawartość, forma i struktura . 2002
6 PN-ISO 690-2:1999 Informacja i dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Dokumenty elektrniczne i ich . 1999
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Wosiak A Techniki statystycznej i eksploracyjnej analizy danych Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT. 2018
2 Kończak G, Trzpiot G Statystyka opisowa i matematyczna z arkuszem kalkulacyjnym Excel. Wydanie II poprawione Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. 2018

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Rejestracja na trzeci semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Kompleksowa kierunkowa wiedza zdobyta w toku wcześniejszego kształcenia

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność samodzielnej pracy, umiejętność pozyskiwania informacji i materiałów

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do zaangażowania się w róznoaspektowe działania niezbędne do realizacji pracy dyplomowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Potrafi rozpoznać i sformułować aktualny problem techniczny, sporządzić plan jego rozwiązania, zrealizować go, a wynik pracy zweryfikować. Ma świadomość znaczenia możliwości uzyskania efektu dla gospodarki. Jest otwarty na współpracę. seminarium, konwersatorium, prezentacja dokonań (portfolio), dyskusja w trakcie zajęć, K_W05++
K_W08+
K_W09+++
K_W10+++
K_W11++
K_U08++
K_U09+++
K_U10+++
K_U11+++
K_K04+++
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
02 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. seminarium, konwersatorium, prezentacja dokonań (portfolio), dyskusja w trakcie zajęć, aktywność podczas dyskusji w grupie, K_W10+++
K_W12+++
K_U11+++
K_U12++
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
03 Opracował i przedstawił multimedialną prezentację swoich dokonań i udzielił wystarczających wyjaśnień w toku dyskusji. seminarium, konwersatorium, prezentacja dokonań (portfolio), dyskusja w trakcie zajęć, K_W08++
K_W11++
K_U10++
K_K04++
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Dobre obyczaje przy pisaniu pracy dyplomowej i w pracy zawodowej P01, P02, P03 MEK02
3 TK02 Identyfikacja problemu badawczego związanego z zakresem tematycznym pracy dyplomowej. P04, P05, P06, P07, P08, P09 MEK01
3 TK03 Ochrona w własności intelektualnej w nawiązaniu do pracy dyplomowej P10, P11 MEK02
3 TK04 Nowoczesne techniki prezentacji własnych dokonań. P12, P13 MEK03
3 TK05 Przygotowanie się do obrony pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego P14, P15 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 3) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 2.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa Ocena końcowa jest tożsama z oceną z zaliczenia seminarium.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie