Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 1210
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 C30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Hanna Hall
Terminy konsultacji koordynatora: Konsultacje zdalne na MS TEAMS środa 10:30 - 12:00, piątek 10:30 - 12:00
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest zdobycie przez studentów wiedzy na temat istoty, współczesnego znaczenia, rodzajów i metod badań marketingowych oraz procesu ich realizacji. Studenci nabędą też umiejętności realizacji badań marketingowych wybranymi metodami badań ilościowych i jakościowych. Nauczą się efektywnie współpracować w zespołach badawczych w w/w procesie.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 3 semestru studiów.
Materiały dydaktyczne: Roczniki i Katalogi PTBRiO od 2016 r.
1 | K. Mazurek-Łopacińska (red.) | Badania marketingowe. Teoria i praktyka | PWN. | 2005 |
2 | A.G. Churchill | Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne | PWN. | 2002 |
3 | S. Kaczmarczyk | Badania marketingowe. Metody i techniki | PWE. | 2002 |
4 | J. Adamczyk (red.) | Marketing | Wyd. WSAiZ w Przemyślu. | 2000 |
1 | Z. Kędzior, K. Karcz | Badania marketingowe w praktyce | PWE. | 2007 |
2 | D. Maison, A. Noga-Bogomilski, (red.) | Badania marketingowe. Od teorii do praktyki | GWP Gdańsk. | 2007 |
1 | A.M Nikodemska - Wołowik | Jakościowe badania marketingowe | PWE. | 1999 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę na temat podstawowych pojęć, zasad i instrumentów marketingu oraz jego struktury i znaczenia dla współczesnej organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność zaplanowania marketingowych instrumentów i działań dla danej organizacji, potrafi zaproponować i zastosować marketingowe narzędzia według marketingowych reguł.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada podstawową umiejętność pracy w grupie, zna podstawowe zasady autoprezentacji oraz prezentacji werbalnej i multimedialnej określonych treści naukowych.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student posiada wiedzę na temat miejsca i znaczenia badań marketingowych we współczesnym marketingu oraz istoty i rodzajów badań marketingowych jak również kierunków zmian na rynku badań marketingowych w Polsce. | wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | egzamin pisemny |
K_W03+ |
P6S_WG |
02 | Zna strukturę procesu badania marketingowego. | wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | egzamin pisemny, raport pisemny i jego ustna prezentacja |
K_W03+ |
P6S_WG |
03 | Zna czynności składające się na przygptowanie badania i potrafi je zaprojektować | wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe | egzamin pisemny, obserwacja wykonania ćwiczenia |
K_W04+ K_U06++ |
P6S_UK P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
04 | Zna i potrafi scharakteryzować ilościowe i jakościowe metody badawcze | wykład konwersatoryjny | egzamin pisemny |
K_W04++ |
P6S_WG P6S_WK |
05 | Zna rodzaje instrumentów pomiarowych stosowanych w poszczególnych metodach oraz potrafi skonstruować kwestionariusz ankiety | Wykład multimedialny, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy | pisemny raport, prezentacja raportu, egzamin pisemny |
K_U11++ |
P6S_UO |
06 | Zna zasady związane z gromadzeniem danych oraz potrafi je redukować, kodować, analizować i interpretować | Wykład/multimedialny, Wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy | pisemny egzamin, raport pisemny, prezentacja wyników badań |
K_W03++ |
P6S_WG |
07 | Potrafi napisać profesjonalny raport z badań marketingowych. | wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | raport pisemny i jego ustna prezentacja |
K_U03++ K_K02++ |
P6S_KO P6S_UK P6S_UW |
08 | Posiada umiejętność współpracy w grupie w procesie projektowania , realizacji i prezentacji wyników badań. | projekt zespołowy, ćwiczenia terenowe, konwersacje (z respondentami) | raport pisemny i jego ustna prezentacja |
K_U03++ K_U11+++ K_K02+ |
P6S_KO P6S_UK P6S_UO P6S_UW |
09 | Zna i potrafi wykonać wybrane czyyności z obszaru jakościowych badań marketingowych | wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | egzamin pisemny, obserwacja wykonania ćwiczenia |
K_W06+ |
P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | C01 | MEK07 | |
3 | TK02 | W01, W02, C02 | MEK01 | |
3 | TK03 | W03 | MEK02 | |
3 | TK04 | W04, C03, C04, C05 | MEK03 | |
3 | TK05 | W05 | MEK04 | |
3 | TK06 | W06, C06 | MEK03 | |
3 | TK07 | W07 | MEK05 | |
3 | TK08 | W08 | MEK05 | |
3 | TK09 | W09-W12, C07-C11 | MEK05 | |
3 | TK10 | W13, C12-C14 | MEK06 | |
3 | TK11 | W14-W16, C15-C18 | MEK06 | |
3 | TK12 | W17, W18 | MEK07 | |
3 | TK13 | W19-W24, C19-C22 | MEK09 | |
3 | TK14 | W25-W28, C23-C24 | MEK01 | |
3 | TK15 | C-25-C28 | MEK07 MEK08 | |
3 | TK16 | C29-C30, W29, W30 | MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
6.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 12.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
4.00 godz./sem. Inne: 16.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin ustny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin ustny |
Ćwiczenia/Lektorat | Pisemny raport z badania marketingowego na zadany temat realizowany w 3-4 -osobowych grupach oraz jego ustna prezentacja. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest składową oceny z ustnego egzaminu, pisemnego raportu z badań, ustnej prezentacji wyników badania, aktywności na zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | H. Hall | Remote learning in university education - experiences of the participants in the didactic process | 2023 |
2 | H. Hall; J. Witas | Zarządzanie zasobami ludzkimi w wolontariacie na przykładzie programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności \"Projektor\" | 2023 |
3 | H. Hall | Satysfakcja studenta : pomiar, modele, implikacje | 2022 |
4 | D. Gębarowski; H. Hall | Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 | 2019 |
5 | H. Hall | An application of qualitative marketing studies in the identification of the consumer decision-making process. Effects and benefits | 2019 |
6 | H. Hall | Marketization of universities - advocates and oponents of arguments | 2019 |