Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Finanse i rachunkowość
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość i podatki, 2. Bankowość i rynki kapitałowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 12049
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Hanna Hall
Terminy konsultacji koordynatora: MS Teams środa 10:30 - 12:00 piątek 10:30 - 12:00
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest zdobycie przez studentów wiedzy na temat istoty, współczesnego znaczenia, rodzajów i metod badań rynkowych oraz procesu ich realizacji. Studenci nabędą też umiejętności realizacji ww. badań wybranymi metodami z obszaru badań ilościowych i jakościowych. Nauczą się także efektywnie współpracować w zespołach badawczych w w/w procesie.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze 5.
Materiały dydaktyczne: Roczniki i Katalogi PTBRiO od 2016 r.
1 | K. Mazurek-Łopacińska (red.) | Badania marketingowe. Teoria i praktyka | PWN. | 2005 |
2 | A.G. Churchill | Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne | PWN. | 2002 |
3 | S. Kaczmarczyk | Badania marketingowe. Metody i techniki | PWE. | 2002 |
4 | M. Jaciow [i in.]. | Badania rynku : metody zastosowania : praca zbiorowa | PWE. | 2005 |
1 | Z. Kędzior, K. Karcz | Badania marketingowe w praktyce | PWE. | 2007 |
2 | D. Maison, A. Noga-Bogomilski, (red.) | Badania marketingowe. Od teorii do praktyki | GWP Gdańsk. | 2007 |
1 | A.M Nikodemska - Wołowik | Jakościowe badania marketingowe | PWE. | 1999 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę na temat podstawowych pojęć związanych ze współczesnym marketingiem oraz jego znaczenia dla współczesnej organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność zaplanowania podstawowych działań marketingowych dla danej organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada podstawową umiejętność pracy w grupie, zna podstawowe zasady autoprezentacji oraz prezentacji werbalnej i multimedialnej określonych treści naukowych.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student posiada wiedzę na temat miejsca i znaczenia badań marketingowych we współczesnym marketingu oraz istoty i rodzajów badań marketingowych jak również kierunków zmian na rynku badań marketingowych w Polsce. | wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | zaliczenie pisemne | ||
02 | Zna strukturę procesu badania marketingowego. | wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | zaliczenie pisemne, raport pisemny i jego ustna prezentacja | ||
03 | Zna czynności składające się na przygptowanie badania i potrafi je zaprojektować | wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe | zaliczenie pisemne, obserwacja wykonania ćwiczenia | ||
04 | Zna i potrafi scharakteryzować ilościowe i jakościowe metody badawcze | wykład konwersatoryjny | zaliczenie pisemne | ||
05 | Zna rodzaje instrumentów pomiarowych stosowanych w poszczególnych metodach oraz potrafi skonstruować kwestionariusz ankiety | Wykład multimedialny, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy | pisemny raport, prezentacja raportu, zaliczenie pisemne | ||
06 | Zna zasady związane z gromadzeniem danych oraz potrafi je redukować, kodować, analizować i interpretować | Wykład/multimedialny, Wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy | pisemne zaliczenie przedmiotu, raport pisemny, prezentacja wyników badań | ||
07 | Potrafi napisać profesjonalny raport z badań marketingowych. | wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | raport pisemny i jego ustna prezentacja | ||
08 | Posiada umiejętność współpracy w grupie w procesie projektowania , realizacji i prezentacji wyników badań. | Ćwiczenia/projekt zespołowy, ćwiczenia terenowe, konwersacje (z respondentami) | Raport pisemny i jego ustna prezentacja | ||
09 | Zna i potrafi wykonać wybrane czyyności z obszaru jakościowych badań marketingowych | wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | zaliczenie pisemne, obserwacja wykonania ćwiczenia |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | C01 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK02 | W01 | MEK01 | |
5 | TK03 | W02, C02 | MEK02 | |
5 | TK04 | W03, C03 | MEK02 MEK03 MEK06 | |
5 | TK05 | W04, C04 | MEK04 MEK06 | |
5 | TK06 | W05, C05 | MEK02 MEK06 | |
5 | TK07 | W06 | MEK02 MEK05 | |
5 | TK08 | W07, W08, C06, C07, C08 | MEK05 MEK06 MEK07 | |
5 | TK09 | W09, C09 | MEK06 MEK07 | |
5 | TK10 | W10, C10, C11 | MEK07 | |
5 | TK11 | W11 | MEK08 | |
5 | TK12 | W12, W13 | MEK06 MEK09 | |
5 | TK13 | W14, W15 | MEK01 | |
5 | TK14 | C12, C13 | MEK08 | |
5 | TK15 | C14, C15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
7.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie ustne. |
Ćwiczenia/Lektorat | Pisemny raport z badania marketingowego na zadany temat realizowany w 3-4 -osobowych grupach oraz jego ustna prezentacja (na platformie TEAMS). |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest składową oceny z pisemnego raportu z badań oraz jego ustnej prezentacji, ustnego zaliczenia wykładów, aktywności na zajęciach, obecności na zajęciach |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | H. Hall | Remote learning in university education - experiences of the participants in the didactic process | 2023 |
2 | H. Hall; J. Witas | Zarządzanie zasobami ludzkimi w wolontariacie na przykładzie programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności \"Projektor\" | 2023 |
3 | H. Hall | Satysfakcja studenta : pomiar, modele, implikacje | 2022 |
4 | D. Gębarowski; H. Hall | Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 | 2019 |
5 | H. Hall | An application of qualitative marketing studies in the identification of the consumer decision-making process. Effects and benefits | 2019 |
6 | H. Hall | Marketization of universities - advocates and oponents of arguments | 2019 |