Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Matematyka
Obszar kształcenia: nauki ścisłe
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: zastosowania matematyki w ekonomii
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Topologii i Algebry
Kod zajęć: 11947
Status zajęć: obowiązkowy dla programu zastosowania matematyki w ekonomii
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Janusz Dronka
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek 15.30-17, środa 10.30-12, pok. L-108e
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z najważniejszymi metodami rozwiązywania problemów matematycznych na poziomie studiów pierwszego stopnia
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł jest realizowany w drugim semestrze, w wymiarze 30 godzin ćwiczeń
1 | G. Polya | Jak to rozwiązać? | PWN, Warszawa. | 1993 |
2 | L. C. Larson | Problem-Solving Through Problems | Springer-Verlag, New York-Berlin-Heydelberg-Tokyo. | 1983 |
1 | G. Polya | Odkrycie matematyczne | WN-T, Warszawa. | 1975 |
2 | R. Gelca, T. Andreescu | Putnam and Beyond | Springer Science + Business Media, New York. | 2007 |
Wymagania formalne: Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Dobra znajomość pojęć określonych programem matematyki szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Opanowanie umiejętności określonych programem matematyki szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Chęć dalszego zdobywania wiedzy matematycznej. Umiejętność pracy w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | potrafi wykorzystać metody heurystyczne (takie, jak: indukcja, analogia, specjalizacja, uogólnienie, wykorzystanie symetrii, użycie właściwych oznaczeń, itp.) w odkrywaniu prawidłowości prowadzących do rozwiązania problemów matematycznych | ćwiczenia | ocena prac domowych, kolokwium pisemne |
K_W04+ K_U06+ K_U08++ K_U36+ K_K03+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UK P6S_UO P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | potrafi, w typowych sytuacjach, przeprowadzić dowód, że dana teza jest prawdziwa (lub fałszywa), używając m.in. indukcji matematycznej, zasady szufladkowej i metody dowodu nie wprost | ćwiczenia | ocena prac domowych, kolokwium pisemne |
K_W02+++ K_W05+ K_U03++ K_U04+ K_K01+ K_K06+ |
P6S_KK P6S_UK P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C01-C15 | MEK01 | |
2 | TK02 | C03-C05 | MEK02 | |
2 | TK03 | C06-C08 | MEK02 | |
2 | TK04 | C09-C11 | MEK02 | |
2 | TK05 | C12-C15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
7.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena ćwiczeń jest średnią arytmetyczną: oceny zadań domowych oraz oceny kolokwium |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną: oceny zadań domowych oraz oceny kolokwium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie