Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: blok A/1, blok A/2, blok B/1, blok B/2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Mechaniki Konstrukcji
Kod zajęć: 11912
Status zajęć: obowiązkowy dla programu blok A/1
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / L15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Artur Borowiec
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest wprowadzenie w tematykę projektowania i realizacji inwestycji z wykorzystaniem technologii BIM oraz uzyskanie praktycznych umiejętność tworzenia prostych modeli i dokumentacji projektowej w programie Revit.
Ogólne informacje o zajęciach: W ramach modułu kształcenia student zdobywa podstawową wiedzę dotyczącą idei projektowania z wykorzystaniem technologii BIM. Na przykładzie realizowanego projektu budynku jednorodzinnego nabywa też podstawowe umiejętności posługiwania się programem Revit.
Materiały dydaktyczne: Revit Architecture - pierwszy projekt krok po kroku, Lekcje na kanale "Kursy CAD" w serwisie youtube.pl
1 | D. Kasznia, J. Magiera, P. Wierzowiecki | BIM w praktyce. Standardy. Wdrożenie. Case Study | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2018 |
2 | A. Tomana | BIM. Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy, standardy, narzędzia | Kraków. | 2015 |
1 | K. Adach | Revit Structure 2011 - Mój pierwszy projekt | Autodesk, Inc.. | 2011 |
1 | Revit - Twrzenie rodzin | Robobat Polska Sp. z o.o.. | 2011 |
Wymagania formalne: Student wpisany na drugi semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu budowy i obsługi komputera, użytkowania systemu operacyjnego z graficznym interfejsem użytkownika.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pracy z myszką, pisania na klawiaturze, uruchamiania i zamykania programów, zarządzania systemem plików, wyszukiwania informacji w Internecie.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Świadomość konieczności samokształcenia. Odpowiedzialność za powierzony na czas zajęć sprzęt. Przestrzeganie przepisów BHP i Ppoż w laboratorium komputerowym.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi wyjaśnić znaczenie terminu BIM oraz wymienić główne korzyści i ograniczenia wynikające ze stosowania metodologii BIM w realizacji inwestycji budowlanych. | e-learning | test pisemny |
K_W23++ K_U22+ K_K05+++ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
02 | Potrafi wykonać przestrzenny model budynku jednorodzinnego oraz stworzyć na jego podstawie dokumentację rysunkową. | projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_U15+++ K_K02+++ K_K05+++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | L01 | MEK01 | |
2 | TK02 | L01-L02 | MEK02 | |
2 | TK03 | L03-L04 | MEK02 | |
2 | TK04 | L05 | MEK02 | |
2 | TK05 | L06 | MEK02 | |
2 | TK06 | L07 | MEK02 | |
2 | TK07 | L08 | MEK02 | |
2 | TK08 | L09 | MEK02 | |
2 | TK09 | L10 | MEK02 | |
2 | TK10 | L11 | MEK02 | |
2 | TK11 | L12-L13 | MEK02 | |
2 | TK12 | L14-L15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
2.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
20.00 godz./sem. Inne: 8.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Ocena z laboratorium (L) zależy od staranności wykonania i terminu realizacji poszczególnych etapów projektu. Podstawę rozliczenia stanowią przyznane przez prowadzącego punkty oraz sprawozdanie spełniające wymagania określone w wytycznych do projektu. Liczba punktów uprawniająca do uzyskania oceny pozytywnej z zajęć laboratoryjnych (L) wynosi 10 pkt. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa (K) zależy od liczby punktów uzyskanych z projektu (L). Przeliczana ona będzie wg procentowej skali ocen obowiązującej w regulaminie studiów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Borowiec; D. Szynal; Ł. Szyszka | Measurement of Dynamic Parameters of Composite Lighting Columns | 2024 |
2 | A. Borowiec | Dynamo Studio – efektywne narzędzie wsparcia warsztatu inżyniera budownictwa do parametrycznego modelowania geometrii konstrukcji | 2023 |
3 | B. Azarhoushan; A. Bełzo; A. Borowiec; B. Ciecińska; F. Hojati; P. Litwin; M. Magdziak; A. Markopoulos; R. Wdowik | Selected case studies regarding research-based education in the area of machine and civil assemblies | 2023 |
4 | B. Azarhoushang; A. Bełzo; A. Borowiec; B. Ciecińska; A. Dzierwa; F. Hojati; J. Litwin; M. Magdziak; A. Markopoulos; P. Nazarko; P. Podulka; I. Pushchak; M. Romanini; R. Wdowik; A. Wiater | Research-based technology education – the EDURES partnership experience | 2023 |
5 | A. Borowiec; G. Straż | Evaluation of the unit weight of organic soils from a CPTM using an Artificial Neural Networks | 2021 |
6 | A. Borowiec; B. Markocki | Projekt koncepcyjny przekrycia hali sportowej o konstrukcji prętowo-cięgnowej | 2020 |
7 | A. Borowiec; G. Straż | Estimating the unit weight of local organic soils from laboratory tests using artificial neural networks | 2020 |
8 | A. Borowiec; L. Folta; G. Kędzior; A. Kulon; B. Miller; M. Rajchel; T. Siwowski; D. Szynal; Ł. Szyszka; B. Wójcik ; L. Ziemiański | Opracowanie programu i przeprowadzenie badań na specjalistycznej platformie wstrząsowej symulującej wstrząsy tektoniczne dla słupów kompozytowych wysokości 9 m | 2020 |
9 | A. Borowiec; L. Folta; L. Janas; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; P. Nazarko; G. Piątkowski; T. Siwowski; D. Szynal; Ł. Szyszka; B. Wójcik ; D. Ziaja; L. Ziemiański | Przegląd specjalny mostu stalowego w km. 108.404 oraz kładek dla pieszych w km. 166.188; 174.410; 184.875; 223.194 lini nr 91 Kraków Główny - Medyka | 2019 |