Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: blok A /2, blok B /1, blok B /2, blok A /1
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Mechaniki Konstrukcji
Kod zajęć: 11911
Status zajęć: obowiązkowy dla programu blok A /1
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / L30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Piotr Nazarko
Terminy konsultacji koordynatora: wg planu podanego na stronie domowej pnazarko.v.prz.edu.pl
semestr 2: mgr inż. Natalia Bróż
semestr 2: mgr inż. Przemysław Smela
semestr 2: dr inż. Artur Borowiec
semestr 2: dr inż. Grzegorz Piątkowski
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest wprowadzenie w tematykę projektowania i realizacji inwestycji z wykorzystaniem technologii BIM oraz uzyskanie praktycznych umiejętność tworzenia prostych modeli i dokumentacji projektowej w programie Revit.
Ogólne informacje o zajęciach: W ramach modułu kształcenia student zdobywa podstawową wiedzę dotyczącą idei projektowania z wykorzystaniem technologii BIM. Na przykładzie realizowanego projektu budynku jednorodzinnego nabywa też podstawowe umiejętności posługiwania się programem Revit.
Materiały dydaktyczne: Revit Architecture - pierwszy projekt krok po kroku, Lekcje na kanale "Kursy CAD" w serwisie youtube.pl
1 | D. Kasznia, J. Magiera, P. Wierzowiecki | BIM w praktyce. Standardy. Wdrożenie. Case Study | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2018 |
1 | A. Tomana | BIM. Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy, standardy, narzędzia | Kraków. | 2015 |
Wymagania formalne: Student wpisany na drugi semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu budowy i obsługi komputera, użytkowania systemu operacyjnego z graficznym interfejsem użytkownika.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pracy z myszką, pisania na klawiaturze, uruchamiania i zamykania programów, zarządzania systemem plików, wyszukiwania informacji w Internecie.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Świadomość konieczności samokształcenia. Odpowiedzialność za powierzony na czas zajęć sprzęt. Przestrzeganie przepisów BHP i Ppoż w laboratorium komputerowym.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi wykonać przestrzenny model budynku jednorodzinnego, stworzyć na jego podstawie dokumentację rysunkową oraz zaprezentować projekt przed grupą. | projekt indywidualny lub zespołowy | sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu |
K_W23++ K_U15+++ K_U22++ K_K02+++ K_K05+++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | L01 | ||
2 | TK02 | L01-L02 | MEK01 | |
2 | TK03 | L03-L04 | MEK01 | |
2 | TK04 | L05 | MEK01 | |
2 | TK05 | L06 | MEK01 | |
2 | TK06 | L07 | MEK01 | |
2 | TK07 | L08 | MEK01 | |
2 | TK08 | L09 | MEK01 | |
2 | TK09 | L10 | MEK01 | |
2 | TK10 | L11 | MEK01 | |
2 | TK11 | L12-L13 | MEK01 | |
2 | TK12 | L14-L15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
12.00 godz./sem. Inne: 10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Ocena z laboratorium (L) zależy od staranności wykonania i terminu realizacji poszczególnych etapów projektu. Podstawę rozliczenia stanowią przyznane przez prowadzącego punkty oraz sprawozdanie spełniające wymagania określone w wytycznych do projektu. Liczba punktów uprawniająca do uzyskania oceny pozytywnej z zajęć laboratoryjnych (L) wynosi 17 pkt. (max 60 pkt.). W przypadku stwierdzenia niesamodzielnej pracy studenta prowadzący zarządza przeprowadzenie indywidualnego zaliczenia praktycznego. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest zaprezentowanie zrealizowanego projektu przed grupą. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa (K) zależy od liczby punktów uzyskanych z projektu (L). Przeliczana ona będzie na podstawie formuły K=L/60*100% oraz wg procentowej skali ocen obowiązującej w regulaminie studiów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | Z. Blikharskyy; D. Katunský; P. Koszelnik; L. Lichołai; P. Nazarko | Proceedings of CEE 2023: Civil and Environmental Engineering and Architecture | 2024 |
2 | B. Azarhoushang; A. Bełzo; A. Borowiec; B. Ciecińska; A. Dzierwa; F. Hojati; J. Litwin; M. Magdziak; A. Markopoulos; P. Nazarko; P. Podulka; I. Pushchak; M. Romanini; R. Wdowik; A. Wiater | Research-based technology education – the EDURES partnership experience | 2023 |
3 | N. Bróż; P. Nazarko | Challenges in assessing the vibrations influence on people in buildings using non-contact measurements | 2023 |
4 | A. Bełzo; R. Bendikienė; A. Benini; R. Česnavičius; A. Čiuplys; J. Jakobsen; K. Juzėnas; T. Leemet; M. Madissoo; M. Magdziak; P. Nazarko; C. Pancaldi; R. Ratnayake ; L. Rigattieri; M. Rimašauskas; M. Romanini; R. Śliwa; R. Wdowik; R. Wdowik; M. Zimmermann | Didactic guide for teachers | 2022 |
5 | P. Nazarko; S. Samarakoon; T. Selsøyvold | Artificial Neural Network Model for Predicting the Tendon Stress in Unbonded Posttensioned Concrete Members at the Ultimate Limit State | 2022 |
6 | P. Nazarko; A. Prokop; L. Ziemiański | Digitalization of historic buildings using modern technologies and tools | 2021 |
7 | P. Nazarko; D. Ziaja | SHM system for anomaly detection of bolted joints in engineering structures | 2021 |
8 | P. Nazarko; L. Ziemiański | Application of Elastic Waves and Neural Networks for the Prediction of Forces in Bolts of Flange Connections Subjected to Static Tension Tests | 2020 |
9 | P. Nazarko; S. Rachwał; D. Ziaja | Analiza statyczno-wytrzymałościowa modelu MES istniejącej hali z wykorzystaniem skaningu laserowego | 2020 |
10 | A. Borowiec; L. Folta; L. Janas; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; P. Nazarko; G. Piątkowski; T. Siwowski; D. Szynal; Ł. Szyszka; B. Wójcik ; D. Ziaja; L. Ziemiański | Przegląd specjalny mostu stalowego w km. 108.404 oraz kładek dla pieszych w km. 166.188; 174.410; 184.875; 223.194 lini nr 91 Kraków Główny - Medyka | 2019 |
11 | P. Nazarko | Axial force prediction based on signals of the elastic wave propagation and artificial neural networks | 2019 |
12 | P. Nazarko | Diagnostyka konstrukcji z wykorzystaniem fal sprężystych i sztucznych sieci neuronowych | 2019 |
13 | P. Nazarko; D. Ziaja | Anomaly detection in the concrete arc girder subjected to fatigue test | 2019 |