Główny cel kształcenia:
Nowoczesne systemy zarządzania majątkiem drogowym. Ewidencja elementów drogi i ich ocena parametryczna. Banki danych drogowych. Analizy ryzyka. Optymalizacja kosztów utrzymania dróg.
Ogólne informacje o zajęciach:
Student zapoznaje się z aktualnymi strategiami i metodami zarządzania infrastrukturą drogową na podstawie zarejestrowanych danych ewidencyjnych i kampanii pomiarowych na sieci drogowej.
1 | J.Olechowski, E Skaldawski | Wytwarzanie mieszanek bitumicznych | WKiŁ. | 1985 |
2 | J. Kukiełka | Konstrukcje jezdni drogowych | Wyd. Uczel. Politechniki Lubelskiej. | 1983 |
3 | M. Kalabińska, J. Piłat, P. Radziszewski | Technologia materiałów i nawierzchni drogowych | Oficyna Wydawnicza PW. | 2003 |
4 | B. Stypułtkowski i in. | Zagadnienia utrzymania i modernizacji dróg i ulic | WKiŁ. | 2002 |
5 | A. Szydło | Nawierzchnie drogowe z betonu cemetowego | Polski Cement. | 2004 |
6 | J. Piłat, P. Radziszewski | Nawierzchnie asfaltowe | WKiŁ. | 2010 |
7 | K. Błażejowski, S. Styk | Technologia warstw asfaltowych | WKŁ. | 2009 |
8 | PIARC | PIARC ASSET MANAGEMENT MANUAL | www.piarc.org. | - |
1 | - | System oceny stanu nawierzchni SOSN Wytyczne stosowania | GDDP. | 2002 |
2 | GDDKiA | Diagnostyka Stanu Nawierzchni | www.gddkia.gov.pl. | 2014 |
1 | Strona internetowa PIARC | - | -. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestr i specjalnośćRejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza w zakresie materiałów drogowych, podstawowych procesów budowlanych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi w podstawowym zakresie dobrać materiały i metody wykonawcze do konkretnego zastosowania, a także zaplanować podstawowe etapy robót
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Student zna zasady oceny ryzyka w zarządzaniu infrastrukturą drogową, potrafi pozyskiwać dane z banku danych drogowych i tworzyć z nich analizy i raporty | wykład, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna |
K-W07+ K-W10+++ K-W13+ K-W17+++ K-W19++ K-U11+++ K-U12++ K-U25++ K-K01+ K-K02++ K-K05+ K-K06+ |
P7S-KO P7S-KR P7S-UK P7S-UO P7S-UU P7S-UW P7S-WG |
MEK02 | Umiejętność oceny stanu drogi wg kryteriów systemu diagnostyki nawierzchni. | wykład, ćwiczenia techniczne, projekt zespołowy | zaliczenie cz. pisemna, raport pisemny |
K-W07++ K-W17+ K-U16+++ K-K01+ K-K02++ K-K05++ K-K06+ K-K07+ |
P7S-KO P7S-KR P7S-UO P7S-UU P7S-UW P7S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01, P01 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Test pisemny |
Projekt/Seminarium | Raport pisemny |
Ocena końcowa | 55% oceny z testu z wykładów i 45% oceny z innych form zajęć |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło; G. Drupka; P. Grzybowski; P. Szczerba | Examination of the influence of the integrated mission management system on the pilot’s situational awareness | 2025 |
2 | L. Bichajło; W. Gardziejczyk; P. Gierasimiuk; R. Pacholak; T. Siwowski; M. Wasilewska | The Effect of a Zeolite Addition to Modified Bitumen on the Properties of Stone Matrix Asphalt Lärmarmer Mixtures Produced as Warm Mix Asphalt | 2024 |
3 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
4 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
5 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
7 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
10 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
11 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
12 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
13 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |