Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 11339
Status zajęć: wybierany dla specjalności Drogi i Mosty BUD
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 P30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Lesław Bichajło
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Mateusz Szarata
Główny cel kształcenia: Umiejętność zaprojektowania węzła drogowego i elementów towarzyszących
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalizacji "Budowa i utrzymanie dróg"
1 | Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w/s warunków technicznych jakim powinny odp | . | 1999 | |
2 | S.Rolla, M.Rolla, W.Żarnoch | Budowa dróg cz.I i II | WSiP. | 1988 |
3 | M.Lipiński | Tablice do tyczenia krzywych, tom I o II | PPWK wyd I - VI. | |
4 | Z.Wiłun | Zarys geotechniki | WKŁ. | 2010 |
5 | J.Olechowski, E. Skaldawsk | Wytwarzanie mieszanek bitumicznych | WKiŁ. | 1985 |
6 | J.Kukiełka | Konstrukcje jezdni drogowych | Wyd.Uczel. Politechniki Lubelskiej . | 1983 |
7 | J.Kukiełka, A.Szydło | Projektowanie i budowa dróg | WKiŁ. | 1986 |
8 | A.Żurowski | Pomiary geodezyjne w budowie dróg, lotnisk i mostów | WKiŁ. | 1981 |
9 | B.Stypułkowski i in. | Zagadnienia utrzymania i modernizacji dróg i ulic | WKŁ. | 2002 |
10 | R.Edel | Odwodnienie dróg | WKŁ. | 2010 |
11 | S.Gaca, M.Tracz, W.Suchorzewski | Inżynieria ruchu drogowego | WKŁ. | 2011 |
12 | R.Krystek | Węzły drogowe i autostradowe | WKŁ. | 2008 |
13 | S.Grodzicki | Geometria tras - algorytmy obliczeń, komputerowo wspomagane projektowanie | WKŁ . | 1987 |
14 | A.Szydło | Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego | Polski Cement. | 2004 |
15 | E.Stilger-Szydło | Posadowienia budowli infrastruktury transportu lądowego | DWE Wrocław. | 2005 |
16 | T.Szczuraszek i in. | Bezpieczeństwo ruchu miejskiego | WKŁ. | 2005 |
17 | J.Piłat, P.Radziszewski | Nawierzchnie asfaltowe | WKŁ. | 2010 |
1 | GDDP | Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych cz.I i II | Warszawa. | 2001 |
Wymagania formalne: Rejestracja na semestr i specjalność
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ogólne wiedza w geometrii wykreślnej, geodezji, geologii inżynierskiej, budownictwa komunikacyjnego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student zna zasady rzutowania na rysunkach technicznych, umie czytać mapy zasadnicze i tematyczne, ma wyobrażenie o wyglądzie obiektu w przestrzeni trójwymiarowej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania oraz funkcjonowania w zespołach ludzkuich, w tym kierowania zespołami ludzkimi
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student potrafi zaprojektować węzeł drogowy, parking, miejsce obsługi podróżnych, przejazd kolejowy, odwodnienie | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu, referat pisemny, egzamin cz. pisemna |
K_W05+ K_W07++ K_W08++ K_W13++ K_W14++ K_W19++ K_W20+ |
P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W02 | MEK01 | |
2 | TK02 | P01 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
60.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Sprawdzian pisemny |
Projekt/Seminarium | Wykonanie projektu |
Ocena końcowa | Ocena z przedmiotu= 0,4 oceny zaliczeniowej z projektu + 0,6 oceny zaliczeniowej z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Bichajło | Dystrybucja uwagi wzrokowej kierowców na elementach drogi i jej wyposażenia | 2023 |
2 | L. Bichajło | Warsztaty Latającego Uniwersytetu Drogowego \"LUD 2023\" | 2023 |
3 | L. Bichajło; R. Oliwa; P. Ostyńska; J. Ryszkowska | Sposób wytwarzania elastycznej pianki poliuretanowej z recyklingu PET | 2023 |
4 | K. Kowalski; M. Nycz; M. Szarata | Identyfikacja zachowań kierujących na czasowo wydzielanych pasach autobusowych | 2022 |
5 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Asfalt lany w nawierzchni drogowych obiektów mostowych | 2022 |
6 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Resistance to permanent deformation of the TLA-modified mastic asphalt mixture based on static and dynamic indentation | 2022 |
7 | M. Szarata | Bus lane implementation strategy | 2022 |
8 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Effects of Aging on the Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Bitumen | 2021 |
9 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Experimental Study on Physical and Rheological Properties of Trinidad Lake Asphalt Modified Binder | 2021 |
10 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Influence of composition and properties of mastic with natural asphalt on mastic asphalt mixture resistance to permanent deformation | 2021 |
11 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | The Influence of Zero Shear Viscosity of TLA-Modified Binder and Mastic Composition on the Permanent Deformation Resistance of Mastic Asphalt Mixture | 2021 |
12 | L. Bichajło; P. Olszewski; M. Szarata | Simulation Study of Dynamic Bus Lane Concept | 2021 |
13 | L. Bichajło | Percepcja wzrokowa drogi i jej wyposażenia | 2020 |
14 | L. Bichajło; K. Kołodziej; T. Siwowski | Wpływ starzenia krótkoterminowego asfaltu 35/50 z dodatkiem asfaltu naturalnego na modelowanie lepkości zerowego ścinania | 2020 |
15 | K. Kowalski; M. Szarata | Opinia o innowacyjności spoiwa drogowego APJ 22,5z | 2019 |
16 | L. Bichajło; K. Kowalski; M. Szarata | Analiza i prognoza ruchu na terenie miasta Krosna | 2019 |
17 | L. Bichajło; K. Kołodziej | Porównanie metod badania odporności na deformacje trwałe asfaltu lanego | 2019 |
18 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |