Główny cel kształcenia:
Po zaliczeniu modułu student potrafi w programie Autodesk Inventor modelować podstawowe kształty brył 3D oraz elementy aparatury chemicznej. Umie również posługiwać się narzędziami do parametrycznego modelowania figur 2D. Student potrafi również w programie Autodesk Inventor sporządzić dokumentację techniczną projektowanego elementu aparatury chemicznej.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł na celu przekazanie studentom treści oraz nabycie przez niech umiejętności pozwalających na samodzielne stworzenie projektów elementów i kompletnych aparatów chemicznych w programie Autodesk Inventor. Przekazanie wiedzy oraz umiejętności posługiwania się tym programem odbywa się przez wykonywanie krótkich zadań prezentowanych przez prowadzącego podczas zajęć praktycznych. Sprawdzenie poziomu opanowania posługiwania się programem przez studenta oceniany jest na podstawie sprawdzianu umiejętności praktycznych. Materiały dydaktyczne do zajęć laboratoryjnych zostały przygotowane m.in. przy pomocy programu AutoCAD. W ramach przedmiotu nauczana jest terminologia potrzebna do obsługi programu Autodesk Inventor Professional w języku angielskim. Program przedmiotu został wzbogacony o elementy nabyte w trakcie szkoleń dotyczących programu Autodesk Inventor Professional, realizowanych w ramach programu POWER kadra.
1 | Thom Tremblay | Autodesk Inventor 2014 : oficjalny podręcznik | Helion. | 2014 |
1 | opracowania ze stron internetowych np.: cad.pl, 3dcad.pl | - | -. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja na dany semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z zakresu grafiki inżynierskiej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się programem AutoCAD
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Komunikatywność oraz umiejętność samodzielnego oraz wspólnego rozwiązywania problemów
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Student potrafi znaleźć i zastosować odpowiednie funkcje programu Autodesk Inventor | laboratorium problemowe, projekt indywidualny | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-W08+ K-U02++ K-U19+ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
MEK02 | Student potrafi modelować części aparatury chemicznej zarówno na płaszczyźnie jak i w trzech wymiarach | laboratorium problemowe, projekt indywidualny, wykład interaktywny | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-W08+ K-U02+++ K-U03+ |
P6S-UW P6S-WG |
MEK03 | Student potrafi znaleźć i poprawić błędy w projekcie | ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny | obserwacja wykonawstwa |
K-U02+ K-U03+ K-U19++ |
P6S-UU P6S-UW |
MEK04 | Student potrafi wykorzystać bardziej zaawansowane metody tworzenia zespołów części aparatury chemicznej | projekt indywidualny, wykład problemowy | prezentacja projektu |
K-U02++ K-U03+ K-U19+ |
P6S-UU P6S-UW |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | L01-L18 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
4 | TK02 | L02-L10 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
4 | TK03 | L02-L15 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
4 | TK04 | L04-L16 | MEK03 | |
4 | TK05 | L05-L16 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK06 | L07-L16 | MEK01 MEK04 | |
4 | TK07 | L10-L16 | MEK04 | |
4 | TK08 | L04-L18 | MEK01 | |
4 | TK09 | L10-L18 | MEK01 MEK04 | |
4 | TK10 | L12-L18 | MEK04 | |
4 | TK11 | L12-L18 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK12 | L19,L20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 4) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Inne:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Ocena na podstawie sprawdzianu praktycznego posługiwania się programem Autodesk Inventor |
Ocena końcowa | Ocena końcowa (OK) przedmiotu obliczana jest według następującego wzoru: OK = OL*w w - współczynnik uwzględniający termin zaliczenia lub egzaminu, w = 1,0 pierwszy termin, w = 0,9 drugi termin, w = 0,8 trzeci termin. Przy zaokrąglaniu średnich stosuje się następujące zasady: do 2,99 (2.0), 3,0 do 3,30 – dst (3,0), 3,31 do 3,75 – +dst (3,5), od 3,76 do 4,25 – db (4,0), od 4,26 do 4,70 – +db (4,5), od 4,71 – bdb (5,0). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie