Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria chemiczna i procesowa
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Inżynieria produktu i procesów proekologicznych (PP), Przetwórstwo tworzyw polimerowych (PT)
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Kod zajęć: 11161
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / L20 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Grzegorz Poplewski
Terminy konsultacji koordynatora: czwartek 10:30-12:00, piątek 12:00-13:30
Główny cel kształcenia: Po zaliczeniu modułu student potrafi w programie Autodesk Inventor modelować podstawowe kształty brył 3D oraz elementy aparatury chemicznej. Umie również posługiwać się narzędziami do parametrycznego modelowania figur 2D. Student potrafi również w programie Autodesk Inventor sporządzić dokumentację techniczną projektowanego elementu aparatury chemicznej.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł na celu przekazanie studentom treści oraz nabycie przez niech umiejętności pozwalających na samodzielne stworzenie projektów elementów i kompletnych aparatów chemicznych w programie Autodesk Inventor. Przekazanie wiedzy oraz umiejętności posługiwania się tym programem odbywa się przez wykonywanie krótkich zadań prezentowanych przez prowadzącego podczas zajęć praktycznych. Sprawdzenie poziomu opanowania posługiwania się programem przez studenta oceniany jest na podstawie wykonanego przez niego indywidualnego projektu elementu aparatury chemicznej.
1 | Thom Tremblay | Autodesk Inventor 2014 : oficjalny podręcznik | Helion. | 2014 |
1 | opracowania ze stron internetowych np.: cad.pl, 3dcad.pl | . |
Wymagania formalne: Rejestracja na dany semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu grafiki inżynierskiej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się programem AutoCAD
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Komunikatywność oraz umiejętność samodzielnego oraz wspólnego rozwiązywania problemów
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student potrafi znaleźć i zastosować odpowiednie funkcje programu Autodesk Inventor | laboratorium problemowe, projekt indywidualny | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_U05++ K_U09+ |
T1A_U02 T1A_U09 T1A_U14 |
02 | Student potrafi modelować części aparatury chemicznej zarówno na płaszczyźnie jak i w trzech wymiarach | laboratorium problemowe, projekt indywidualny, wykład interaktywny | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_W05+ K_U05++ K_U09++ K_K03+ |
T1A_W02 T1A_W04 T1A_U02 T1A_U09 T1A_U14 T1A_K03 |
03 | Student potrafi znaleźć i poprawić błędy w projekcie | ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny | obserwacja wykonawstwa |
K_W05+ K_U02+ K_U05+++ K_U12+ |
T1A_W02 T1A_W04 T1A_U02 T1A_U09 T1A_U14 |
04 | Student potrafi wykorzystać bardziej zaawansowane metody tworzenia zespołów części aparatury chemicznej | projekt indywidualny, wykład problemowy | prezentacja projektu |
K_W05++ K_U02+ K_U05+++ K_U09+ K_U12+ K_K03+ |
T1A_W02 T1A_W04 T1A_U02 T1A_U09 T1A_U14 T1A_K03 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | L01-L18 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
3 | TK02 | L02-L10 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK03 | L02-L15 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK04 | L04-L16 | MEK03 | |
3 | TK05 | L05-L16 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK06 | L07-L16 | MEK01 MEK04 | |
3 | TK07 | L10-L16 | MEK04 | |
3 | TK08 | L04-L18 | MEK01 | |
3 | TK09 | L10-L18 | MEK01 MEK04 | |
3 | TK10 | L12-L18 | MEK04 | |
3 | TK11 | L12-L18 | MEK01 MEK03 | |
3 | TK12 | L19,L20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Ocena sprawdzianu poprawności końcowego projektu z uwzględnieniem sprawności posługiwania się programem Autodesk Inventor (OL). |
Ocena końcowa | Ocena końcowa (OK) przedmiotu obliczana jest według następującego wzoru: OK = OL*w w - współczynnik uwzględniający termin zaliczenia lub egzaminu, w = 1,0 pierwszy termin, w = 0,9 drugi termin, w = 0,8 trzeci termin. Przy zaokrąglaniu średnich stosuje się następujące zasady: do 2,99 (2.0), 3,0 do 3,30 – dst (3,0), 3,31 do 3,75 – +dst (3,5), od 3,76 do 4,25 – db (4,0), od 4,26 do 4,70 – +db (4,5), od 4,71 – bdb (5,0). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Foo; G. Poplewski | An extended corner point method for the synthesis of flexible water network | 2021 |