Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury
Kod zajęć: 11061
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / C10 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr prof. PRz Tomasz Tomaszek
Główny cel kształcenia: Uzyskanie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu filozofii i estetyki.
Ogólne informacje o zajęciach: Kształtowanie kultury intelektualnej i umiejętności abstrakcyjnego myślenia. Przybliżenie najistotniejszych zagadnień filozoficznych, współczesnej teorii estetyki i filozofii sztuki, a także problematyki teorii architektury.
Materiały dydaktyczne: przeźrocza, fotografie, rysunki, filmy dvd i tym podobne
Inne: ------
1 | Tatarkiewicz Władysław, Historia filozofii, tom 3, PWN, Warszawa 1997 | Tatarkiewicz Władysław, Historia estetyki, tom 1, 2 i 3, Warszawa 1960-67. | Tatarkiewicz Władysław, Dzieje sześciu pojęć, Warszawa 1976. . |
1 | Estetyka czterech żywiołów, red. K. Wilkoszewska, Kraków 2003 | Estetyki filozoficzne XX wieku, red. K. Wilkoszewska, Universitas, Kraków 2000. | Belting Hans, Antropologia obrazu, Kraków 2007. |
1 | Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Kraków1997. | Seel Martin, Estetyka obecności fenomenalnej, Kraków 2008. | Mackiewicz Witold, Filozofia współczesna w zarysie, Wrocław 1998. |
Wymagania formalne: ukończone studia inżynierskie
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student: Posiada istotną wiedzę na temat rozwoju myśli filozoficznej w starożytności, średniowieczu, nowożytności oraz czasach współczesnych. Rozumie znaczenie podstawowych terminów filozoficznych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: student: Potrafi sformułować niezależną koncepcję poznawczą i poddać krytycznej analizie jej założenia. Tym samym posiada umiejętność samodzielnej decyzji poznawczej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: student: Wykazuje gotowość do społecznego zaangażowania w zrównoważony rozwój potencjału strategicznego. Nabywa istotnych umiejętności samodzielnego zaangażowania w struktury gospodarki rynkowej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada istotną wiedzę na temat rozwoju myśli filozoficznej w starożytności, średniowieczu, nowożytności oraz czasach współczesnych. Rozumie znaczenie podstawowej terminologii oraz problematykę najważniejszych zagadnień filozofii i estetyki. | wykład interaktywny, gra dydaktyczna, konwersatorium, studium przypadku | obserwacja wykonawstwa, egzamin obserwowany, egzamin cz. pisemna | ||
02 | Zna modele rozumowania analitycznego oraz metodologię postępowania w przypadku procesu kreatywnej twórczości. Rozróżnia systemy wartości oraz idee estetyki jako nauki oraz wrażliwości epistemologicznej. | wykład interaktywny, konwersatorium, gra dydaktyczna | prezentacja projektu, esej, egzamin cz. ustna | ||
03 | Ma świadomość istoty lingwistycznego modelu rzeczywistości, opartej na podziale na grupy językowe. Tym samym jest wrażliwy na zrozumienie różnic kulturowych, których ekspresją jest architektura. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, ćwiczenia terenowe, dyskusja dydaktyczna, konwersatorium, studium przypadku | egzamin cz. ustna, esej, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK02 | W03-W04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK03 | W05-W06 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK04 | W07-W08 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK05 | W09-W10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK06 | W11-W12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK07 | W13-W14 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK08 | W15-W16 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK09 | W17-W18 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK10 | W19-W20 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK11 | W21-W22 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK12 | W23-W24 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK13 | W25-W26 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK14 | W27-W28 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK15 | W29-W30 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | algorytm oceny z egzaminu, projektu ćwiczeniowego oraz eseju |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie