logo
Karta przedmiotu
logo

Logistyka sprzedaży rozproszonej

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki

Kod zajęć: 11049

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / L9 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Norbert Życzyński

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Kształcenie umiejętności z zakresu logistyki ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania, roli i znaczenia informatycznych systemów wsparcia logistyki sprzedaży rozproszonej.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy

Materiały dydaktyczne: "Prezentacja multimedialna. Materiały i wytyczne przygotowane przez prowadzącego.

Inne: "Źródła internetowe, czasopisma naukowe z obszaru logistyki np. "Logistyka", "Logistyka i transport", "LogForum"

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Sikorski A., Kozłowski R. Nowoczesne rozwiązania w logistyce Wolters Kluwer. 2013
2 Szczepankiewicz W. Funkcjonowanie sektora handlu w łańcuchach dostaw Difin. 2011
3 Szymonik A. Technologie informatyczne w logistyce Placet. 2010
4 Ficoń K. Trzy logistyki wojskowa, kryzysowa, rynkowa BEL Studio, Warszawa. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Ziółkowska M. J. Franczyza nowoczesny model rozwoju biznesu CeDeWu. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Rejestracja na semestr

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę z zakresu logistyki

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zdarzeń logistycznych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 posiada wiedzę dotyczącą procesów logistycznych zachodzących w przedsiębiorstwach charakteryzujących się rozproszoną strukturą oraz potrafi wykorzystać system informatyczny w tych procesach laboratorium obserwacja wykonawstwa, raport K_W02+
K_U04+
P6S_UW
P6S_WG
02 potrafi realizować podstawowe zadania z zakresu planowania i obsługi sprzedaży rozproszonej laboratorium problemowe obserwacja wykonawstwa K_W02+
K_U04+
P6S_UW
P6S_WG
03 ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności laboratorium obserwacja wykonawstwa K_K01+
P6S_KK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Wprowadzenie do przedmiotu, definicja podstawowych danych słownikowych L01 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK02 Definicja artykułu L02 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK03 Obsługa zamówień zewnętrznych i wewnętrznych L03 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK04 Protokoły rozbieżności L04 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK05 Różne typy inwentaryzacji L05 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK06 Moduł centralnego zarządzania siecią sprzedaży L06 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK07 centralne planowanie zatowarowania przy użyciu algorytmów L07,L08 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK08 Podsumowanie L09 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 4) Przygotowanie do laboratorium: 16.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium obserwacja wykonania, raport
Ocena końcowa obserwacja wykonania, raport

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 C. Olexová; P. Szuba; D. Tworzydło; N. Życzyński Threats from the Web and cybersecurity issues from the perspective of public relations professional 2023
2 L. Bednárová; T. Olejarz; N. Życzyński IT support for dangerous goods warehouse operations in retail 2023
3 S. Gawroński; A. Opolska – Bielańska; P. Szuba; D. Tworzydło; N. Życzyński The Role and Place of Corporate Social Responsibility in The Public Relations Practice in Poland: A Qualitative Study 2023
4 N. Życzyński Międzykanałowa realizacja procesu zamówienia w strategii omnichannel 2021
5 S. Gawroński; D. Tworzydło; N. Życzyński Błędy w budowaniu informacji prasowych 2021
6 S. Gawroński; D. Tworzydło; N. Życzyński Informacje prasowe : czynniki determinujące skuteczne relacje z mediami 2021
7 S. Gawroński; P. Szuba; D. Tworzydło; N. Życzyński Analysis of Trends Affecting The Condition of The Public Relations Sector In Poland 2021
8 T. Olejarz; N. Życzyński Wyzwania logistyki 2021
9 W. Lewicki; N. Życzyński IT Instruments Used in The Omnichannel Retail Strategy to Fulfil General Data Protection Regulation Requirements 2021
10 A. Nizioł; N. Życzyński An increase of the region\'s competitiveness through effective tourist product management: an example using the thematic trail 2020
11 A. Gazda; J. Woźniak; N. Życzyński IT Support for the Goods Reallocation Process in Textiles-Based Fashion Retail 2019
12 D. Tworzydło; M. Wajda; N. Życzyński Influencerzy jako wsparcie dla kampanii public relations 2019
13 D. Tworzydło; N. Życzyński Oppressive industries in the context of managing an image crisis 2019
14 N. Życzyński Opresyjność sieci sprzedaży w kontekście wdrażania strategii omnichannel 2019
15 P. Szuba; D. Tworzydło; N. Życzyński Profile of public relations practitioners in Poland: Research results 2019
16 P. Szuba; D. Tworzydło; N. Życzyński Zarządzanie kryzysem wizerunkowym z perspektywy agencji public relations: analizy, tendencje i uwarunkowania 2019
17 T. Olejarz; N. Życzyński Leading Approaches to Increasing the Efficiency of the Inventory Process in the Retail Network 2019
18 V. Chentsov; V. Petrunia; Y. Petrunia; N. Życzyński Marketing environment and marketing management of universities in Ukraine: national and regional dominants 2019