logo
Karta przedmiotu
logo

Autoprezentacja

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 11046

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C15 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Iwona Wojciechowska

Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek, tydz. A, godz. 12:15 - 13:45, poniedziałek, tydz. B, godz. 10:30 - 12:00, czwartek, tydz. B, godz. 12:15 - 13:45.

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat istoty autoprezentacji oraz umiejętności świadomego kreowania swojego wizerunku i wystąpień publicznych.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych dla trzeciego semestru.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Stępowski R. Personal branding: praktyczny poziom marki osobistej Rawa Mazowiecka, Wydawnictwo Roster. 2017
2 Trzeciak S. Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? Wydawnictwo Helion, Gliwice . 2015
3 Jabłonowska L., Wachowiak P., Wincha S. (red.) Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka Wydawnictwo Difin, Warszawa . 2008
4 Leary M. Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2007
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Carnegie D. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa. 2015
2 Czarkowska Lidia D. (red.) Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji Wydawnictwo Poltext, Warszawa. 2017

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat istoty autoprezentacji, jej znaczenia i funkcji w życiu zawodowym oraz prywatnym. wykład interaktywny, konwersatorium dyskusja K_W01++
P6S_WK
02 Rozumie znaczenie kreowania spójnego wizerunku oraz marki osobistej. ćwiczenia, projekt indywidualny, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, dyskusja, prezentacja projektu indywidualnego, prezentacja projektu zespołowego K_W01+
K_U11+++
K_U12+++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_WK
03 Potrafi zaprezentować swoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia w kontekście wymagań rynku pracy. ćwiczenia, projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa, dyskusja, prezentacja projektu indywidualnego K_W01+++
K_U12++
K_K01+++
P6S_KK
P6S_UU
P6S_WK
04 Ma świadomość konsekwencji swojej obecności w sieci oraz jej wpływu na budowanie własnego wizerunku. projekt zespołowy, konwersatorium prezentacja projektu zespołowego, dyskusja K_W01++
K_U11+++
K_U12+
K_K01++
P6S_KK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_WK
05 Zna podstawowe zasady skutecznej komunikacji z otoczeniem i potrafi je wykorzystać w sytuacjach praktycznych. ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa K_U11++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UO
06 Zna zasady przygotowywania wystąpień publicznych i umie je zastosować w praktyce. ćwiczenia, projekt indywidualny, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, dyskusja, prezentacja projektu indywidualnego, prezentacja projektu zespołowego K_W01++
K_U11++
K_U12+
K_K01+
P6S_KK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_WK
07 Ma świadomość roli kreowania własnego wizerunku oraz skutecznej autoprezentacji. konwersatorium dyskusja K_W01++
K_U12++
K_K01+++
P6S_KK
P6S_UU
P6S_WK
08 Ma świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich kompetencji w zakresie autoprezentacji. konwersatorium dyskusja K_K01+++
P6S_KK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Istota autoprezentacji. Autoprezentacja a manipulacja. C01, C02 MEK01
3 TK02 Funkcje i znaczenie autoprezentacji w życiu prywatnym i zawodowym. C03, C04 MEK01 MEK08
3 TK03 Kreowanie spójnego wizerunku. Marka osobista. C05, C06 MEK02 MEK07
3 TK04 Moja analiza SWOT. C07, C08 MEK03 MEK08
3 TK05 Uważaj, co udostępniasz – autoprezentacja w sieci. C09, C10, C11, C12 MEK02 MEK04
3 TK06 Zasady skutecznej komunikacji z otoczeniem. C13 MEK05
3 TK07 Sztuka wystąpień publicznych – warsztat mówcy. C14, C15 MEK06 MEK08

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia ocen ze wszystkich form aktywności (prezentacja projektu grupowego, prezentacja projektu indywidualnego, ćwiczenia, aktywność na zajęciach)
Ocena końcowa Ocena z ćwiczeń jest oceną końcową

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie