Główny cel kształcenia:
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami logiki i teorii mnogości. Student powinien rozumieć te pojęcia oraz zdobyć praktyczną umiejętność rozwiązywania związanych z nimi zadań.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł składa się z 30 godzin wykładów i 30 godzin ćwiczeń. Kończy się egzaminem.
1 | Wojciech Guzicki, Piotr Zakrzewski | Wykłady ze wstępu do matematyki | PWN Warszawa. | 2005 |
2 | K. Kuratowski | Wstęp do teorii mnogości i topologii | PWN Warszawa. | 1980 |
3 | H. Rasiowa | Wstęp do matematyki współczesnej | PWN Warszawa. | 1990 |
4 | Jarosław Górnicki | Elementy teorii mnogości | Oficyna Wyd. Pol. Rzesz.. | 2006 |
1 | W. Marek, J. Onyszkiewicz | Elementy logiki i teorii mnogości w zadaniach. | PWN Warszawa. | 1972 |
2 | Wojciech Guzicki, Piotr Zakrzewski | Wstęp do matematyki, Zbiór zadań | PWN. | 2006 |
1 | A. Grzegorczyk | Zarys logiki matematycznej | PWN Warszawa. | 1984 |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z matematyki w zakresie szkoły ponadgimnazjalnej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Potrafi myśleć i wypowiadać się zgodnie z podstawowymi zasadami logiki.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Rozumie potrzebę uzupełniania swojej wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Potrafi stosować zasadę indukcji matematycznej do rozwiązywania zadań. | ćwiczenia rachunkowe, wykład | sprawdzian pisemny na ćwiczeniach lub egzamin cz. pisemna lub egz. cz. ustna |
K-W02++ K-W04+ K-W06+ K-U02+ |
W1 W3 |
MEK02 | Zna własności działań na zbiorach, rozumie pojęcia teorii mnogości. | ćwiczenia rachunkowe, wykład | sprawdzian pisemny na ćwiczeniach lub egzamin cz. pisemna lub egz. cz. ustna |
K-W06+ K-U02+ |
W1 |
MEK03 | Posługuje się rachunkiem logicznym zdań i form zdaniowych (w tym metodą zero-jedynkową) . | ćwiczenia rachunkowe, wykład | sprawdzian pisemny na ćwiczeniach lub egzamin cz. pisemna lub egz. cz. ustna |
K-W01+ K-W03+ K-W05++ K-U02++ K-U04+ |
W1 W2 W3 |
MEK04 | Potrafi badać własności relacji, zna pojęcie relacji równoważnościowej i relacji porządkujących. | ćwiczenia rachunkowe, wykład | sprawdzian pisemny na ćwiczeniach lub egzamin cz. pisemna lub egz. cz. ustna |
K-U02+ K-U05+ K-U07++ |
U1 |
MEK05 | Zna własności mocy zbiorów. | ćwiczenia problemowe, wykład | sprawdzian pisemny na ćwiczeniach lub egzamin cz. pisemna lub egz. cz. ustna |
K-U07++ |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01,W02, C01, C02 | MEK03 | |
1 | TK02 | W03,W04, C03, C04 | MEK02 | |
1 | TK03 | W05,W06, C05, C06 | MEK03 | |
1 | TK04 | W07,W08, C08, C09 | MEK04 | |
1 | TK05 | W09,W10, C10, C11 | MEK04 | |
1 | TK06 | W11, C12 | MEK01 | |
1 | TK07 | W13,W14, C13 | MEK04 | |
1 | TK08 | W15,C15 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z wykładu na podstawie egzaminu pisemnego lub egzaminu ustnego. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z ćwiczeń na podstawie kolokwiow i aktywności na ćwiczeniach. |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie