Główny cel kształcenia:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi i bardziej zaawansowanymi funkcjami wybranych aplikacji takich jak: TeX (pakiet TikZ do tworzenia rysunków wektorowych oraz Beamer do tworzenia prezentacji), edytor tekstu (LibreOffice Writer) oraz arkusz kalkulacyjny (LibreOffice Calc).
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot ten dostarcza studentom narzędzi do zapisywania, edytowania, analizowania, selekcjonowania oraz przetwarzania informacji związanych ich kierunkiem kształcenia.
1 | Żarowska Alicja | ECDL na skróty | ISBN: 9788301161118. | 2010 |
2 | Bremer, Aleksander | ECDL 7 modułów | ISBN: 9788376280400 . | 2011 |
3 | TikZ and pgf. Manual | - | -. | - |
4 | http://tug.ctan.org/macros/latex/contrib/beamer/doc/beameruserguide.pdf | - | -. | - |
1 | Kowalczyk, Grzegorz. | Word 2010 PL : ćwiczenia praktyczne | ISBN:9788324626830. | 2010 |
2 | Żarowska-Mazur, Alicja | Excel 2010 : praktyczny kurs | ISBN: 9788301169145 . | 2012 |
3 | Żarowska-Mazur, Alicja | Office 2010 : praktyczny kurs | ISBN: 9788301167363 . | 2012 |
4 | TikZ and pgf. Manual | - | -. | - |
5 | http://tug.ctan.org/macros/latex/contrib/beamer/doc/beameruserguide.pdf | - | -. | - |
1 | Litwin, Leszek | ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych | ISBN: 9788324606269 . | 2009 |
2 | TikZ and pgf. Manual. | - | -. | - |
3 | http://tug.ctan.org/macros/latex/contrib/beamer/doc/beameruserguide.pdf | - | -. | - |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa znajomość obsługi komputera (system windows).
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Sprawna umiejętność korzystania z komputera i urządzeń peryferyjnych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Potrafi wyróżnić niezbędne elementy hardwarowe i programy softwarowe niezbędne do poprawnej pracy komputera PC. | wykład, laboratorium | obserwacja wykonawstwa, kolokwium |
K-K01+ K-K06+ |
U7 K1 |
MEK02 | Potrafi tworzyć rysunki wektorowe w TikZ. | wykład, laboratorium | obserwacja wykonawstwa, projekt |
K-K06+ |
K1 |
MEK03 | Potrafi przygotować prezentację multimedialną przy użyciu Beamer. | wykład, laboratorium | obserwacja wykonawstwa, projekt |
K-K05+ |
U8 K5 |
MEK04 | Potrafi sprawnie i umiejętnie korzystać z zaawansowanych opcji edytora tekstu. | wykład, laboratorium | obserwacja wykonawstwa, kolokwium |
K-K05+ |
U8 K5 |
MEK05 | Potrafi korzystać z arkusza kalkulacyjnego i obsługiwać jego zaawansowane funkcje. | wykład, laboratorium | obserwacja wykonawstwa, kolokwium |
K-W08+ K-W09+ K-U26+ K-U27+ |
W4 W5 U4 |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01, L01 | MEK01 | |
4 | TK02 | W02, L02 | MEK02 | |
4 | TK03 | W03, L03 | MEK03 | |
4 | TK04 | W04, W05, L04, L05 | MEK04 | |
4 | TK05 | W06, W07, L06, L07 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
1.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 4) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
2.50 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wystawienie zliczenia z wykładu odbywa się na podstawie pozytywnej oceny z zajęć laboratoryjnych |
Laboratorium | Średnia ocen z projektu (waga 55%), ocena z kolokwium (waga 45%) |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie