logo
Karta przedmiotu
logo

Bezpieczeństwo w systemie zamówień publicznych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)

Nazwa kierunku studiów: Bezpieczeństwo wewnętrzne - profil praktyczny

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Prawa i Administracji

Kod zajęć: 10688

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W9 C9 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Marta Pomykała

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Andrzej Kiełtyka

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie podstawowych zasad, organizacji oraz funkcjonowania zamówień publicznych w Polsce i Unii Europejskiej. Poznanie procedur zapewniających bezpieczeństwo wwydatkowaniu środków publicznych (sposobów wyłonienia wykonawców oraz zasad zawierania umów)

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy treści kierunkowych, jest obowiązkowy dla studentów trzeciego semestru

Materiały dydaktyczne: Akty normatywne związane z prawem zamówien publicznych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 A. Hryc - Ląd, A. Gawrońska - Baran, A. Smerd Prawo zamówień publicznych 2016. Komentarz do nowelizacji Warszawa . 2016
2 A. Bazan, J. E. Nowicki Prawo zamówień publicznych. Komentarz Wolters Kluwer Warszawa. 2015
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 A. Sołtysińska, H. Talaga - Sławoj Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz Wolters Kluwer. 2016
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Prawo zamówien publicznych, nowelizacja do prawa zamówien publicznych z 22 czerwca 2016 r. .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość zasad organizacji i funkcjonowania systemu prawa w Polsce, znajomość podstaw prawa cywilnego i administracyjnego oraz procedur związanych z wydatkowaniem środków publicznych

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizowania i interpretowania przepisów prawa

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność podejmowania pracy indywidulanej i zespołowej, umiejętność argumentacji i podejmowania dyskusji, umiejętność prezentowania treści naukowych

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Posiada wiedzę o istocie zamówień publicznych, ich funkcjonowaniu oraz bezpieczeństwie procedur związanych z wydatkowaniem środków publicznych wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna sprawdzian pisemny K_W01+++
K_W04+++
S2P_W02+++
S2P_W07+++
02 Rozumie zasady i procedury prawidłowego wydatkowania środków publicznych oraz ich znaczenie dla bezpieczeństwa wewnętrznego państwa wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, projekt indywidualny, projekt zespołowy sprawdzian pisemny, prezentacja projektu K_K01+++
S2P_K01+++
03 Umie wykorzystać wiedzę teoretyczną dla analizy i rozwiązywania problemów związanych z zamówieniami publicznymi, z uwzględnieniem zapewnienia bezpieczeństwa wewnętrznego państwa projekt indywidualny, projekt zespołowy sprawdzian pisemny, prezentacja projektu K_U01+++
S2P_U05+++
04 Potrafi samodzielnie i krytycznie rozwijać swoją wiedzę i umiejętności ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny, projekt zespołowy sprawdzian pisemny, prezentacja projektu K_U02+++
S2P_U06+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Źródła zamówień publicznych oraz zasady, tryby, środki ochrony prawnej, kontrola i organy właściwe w sprawach zamówień publicznych W01 C01 MEK01
3 TK02 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - wybór najkorzystniejszej oferty W02 W03 C02 C03 MEK02
3 TK03 Prezes Urzędu Zamówień Publicznych oraz jego uprawnienia W04 C04 MEK02
3 TK04 Kontrola udzielania zamówień publicznych W05-W07 C05-C07 MEK03
3 TK05 Krajowa Izba Odwoławcza oraz środki ochrony prawnej (odwołanie, skarga do sądu), odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy W08 W09 C08 C09 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 15.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Test zaliczeniowy
Ćwiczenia/Lektorat Test zaliczeniowy
Ocena końcowa Średnia ocena ze wszystkich form zajęć

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie