logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie projektami według wytycznych IPMA

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii

Kod zajęć: 10470

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie projektami

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W12 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Jacek Strojny

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przedstawienie dorobku głównych liniowych metodyk i wytycznych zarządzania projektami, w szczególności IPMA

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł przedstawia założenia liniowych podejść zarządzania projektami. Omawiane są podejścia do modeli fazowych, technik oraz dokumentacji proponowane w wytycznych IPMA.

Materiały dydaktyczne: Prezentacje multimedialne

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 IPMA ICB4.0 IPMA. 2018

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zna podstawowe metody i techniki zarządzania

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność prowadzenia prostej analizy zjawisk biznesowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wstępne przygotowanie do planowania działań gospodarczych

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie podstawowe różnice pomiędzy podejściami do zarządzania projektami, wskazuje najwazniejsze elementy poszczególnych podejść. wykład zaliczenie cz. ustna, prezentacja projektu K_W02++
K_W04++
P6S_WG
P6S_WK
02 Zna specyfikę realizacji projektu z wykorzystaniem wytycznych IPMA wykład zaliczenie cz. ustna, prezentacja projektu K_W02++
K_W04++
P6S_WG
P6S_WK
03 Potrafi określić określić techniki niezbędne do realizacji poszczególnych faz projektu wykład zaliczenie cz. ustna, prezentacja projektu K_U01++
K_U05++
P6S_UW
04 Jest przygotowany do inicjacji, planowania, realizacji i kontroli projektu wykład zaliczenie cz. ustna, prezentacja projektu K_K03++
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Wprowadzenie do metodyk liniowych W01, W02 MEK01
4 TK02 Przegląd wytycznych IPMA - behawioralne i kontekstowe uwarunkowania projektu W03, W04 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK03 Przegląd wytycznych IPMA - model fazowy W05, W06 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK04 Przegląd wytycznych IPMA - faza inicjacji W07, W08 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK05 Przegląd wytycznych IPMA - faza planowania W09, W10, W11 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK06 Przegląd wytycznych IPMA - faza realizacji i zakończenia W12 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 12.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie ustne, prezentacja projektu
Ocena końcowa 100% oceny z Wykładu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Strojny; S. Wąs; K. Witkowski Influence of Sustainable Strategic Management on Methane Projects as Exemplified by the Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. Mining Company 2023
2 J. Strojny; A. Wojciechowska Ocena modeli dojrzałości procesowej pod kątem użyteczności dla branży IT 2022
3 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem Measuring local competitiveness: comparing and integrating two methods PCA and AHP 2022
4 J. Strojny; A. Wojciechowska Preparation of A Process and Project Maturity Model for An IT Company 2021
5 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem The contribution of the geothermal resources to local employment: Case study from Poland 2021
6 Á. Delgado-Zapero; J. Strojny Stakeholders management in a university: analysis of their importance with AHP 2020
7 N. Muñoz Vila; J. Strojny Analysis of the management skills required of leaders of project teams using the analytic hierarchy process method (AHP) 2020
8 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem Geothermal spas as a local development factor, the case of Poland 2020
9 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem The impact of geothermal resources on the competitiveness of municipalities: evidence from Poland 2020
10 D. Głowacz-Czerwonka; D. Ożóg; B. Pawłowicz; J. Polaszczyk; J. Stec-Rusiecka; J. Strojny; B. Trybus Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 2019
11 J. Strojny Orientacja procesowo-projektowa organizacji samorządu lokalnego: wymiary, poziomy dojrzałości, determinanty oraz efekty w zakresie rozwoju lokalnego 2019