Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Matematyka
Obszar kształcenia: nauki ścisłe
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: zastosowania matematyki w ekonomii
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Analizy Nieliniowej
Kod zajęć: 1047
Status zajęć: obowiązkowy dla programu zastosowania matematyki w ekonomii
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W30 C30 / 7 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. Józef Banaś
Terminy konsultacji koordynatora: terminy konsultacji podane w harmonogramie pracy Katedry Analizy Nielinowej.
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Janusz Dronka
Terminy konsultacji koordynatora: podane w harmonogramie pracy Katedry Matematyki oraz na stronie domowej
semestr 1: dr Tomasz Zając , termin konsultacji podany w harmonogramie pracy Katedry Analizy Nielinowej.
semestr 1: dr hab. prof. PRz Leszek Olszowy
semestr 1: dr prof. PRz Stanisław Wędrychowicz
Główny cel kształcenia: Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy matematycznej, takimi jak pojęcie liczby rzeczywistej i granicy ciągu. Student powinien rozumieć te pojęcia oraz zdobyć praktyczną umiejętność rozwiązywania związanych z nimi zadań.
Ogólne informacje o zajęciach: Treści przekazywane w trakcie zajęć to: indukcja matematyczna, zbiór liczb rzeczywistych oraz inne zbiory liczbowe i ich własności, funkcje, ciągi i ich granice.
1 | K. Kuratowski | Rachunek różniczkowy i całkowy. Funkcje jednej zmiennej | PWN, Warszawa. | 1975 |
2 | F. Leja | Rachunek różniczkowy i całkowy | PWN, Warszawa. | 1975 |
3 | W. Rudin | Podstawy analizy matematycznej | PWN, Warszawa. | 1982 |
1 | J. Banaś, S. Wędrychowicz | Zbiór zadań z analizy matematycznej | WNT, Warszawa. | 2003 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas, | Analiza matematyczna I. Przykłady i zadania | GiS. | dow. |
1 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach. Cz. I | PWN, Warszawa. | dow |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna I. Definicje, twierdzenia, wzory | GiS. | dow |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z matematyki w zkresie szkoły ponadgimnazjalnej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły ponadgimnazjalnej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Przygotowanie do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego problemu
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | potrafi stosować zasadę indukcji matematycznej i badać własności zbiorów liczbowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W002+++ K_W004+ K_W005++ K_U001++ K_U002++ K_U003+++ K_U008+++ |
|
02 | potrafi badać własności funkcji i utworzyć złożenie różnych funkcji | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W002+ K_W004++ K_W005+++ K_U001++ K_U002++ K_U009+++ K_U011+ |
X1A_U01+++ X1A_U02+ |
03 | zna podstawy teorii ciągów liczbowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K_W002+++ K_W005++ K_U002++ K_U003++ K_U008++ K_U010+++ |
X1A_U02++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01- W04, C01- C04 | MEK01 | |
1 | TK02 | W05, C05 | MEK01 | |
1 | TK03 | W06, W07, C06, C07 | MEK01 | |
1 | TK04 | W08-W10, C08-C10 | MEK02 | |
1 | TK05 | W11-W15, C11-C15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
30.00 godz./sem. |
Egzamin ustny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny obejmuje zadania obowiązkowe dotyczące ciągów liczbowych oraz zadania dodatkowe z dowolnej tematyki realizowanej w trakcie zajęć. Aby uzyskać ocenę dostateczną student musi poprawnie wykonać co najmniej 70% zadań obowiązkowych. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia ćwiczeń. |
Ćwiczenia/Lektorat | Dwa sprawdziany pisemne w terminach uzgodnionych ze studentami. Aby uzyskać zaliczenie ćwiczeń student musi uczęszczać na zajęcia, oraz na każdym ze sprawdzianów zaliczyć zadania obowiązkowe: na pierwszym - dotyczące indukcji matematycznej oraz własności zbiorów liczbowych, na drugim - zadania dotyczące funkcji i ich własności. Aby uzyskać zaliczenie student musi poprawnie rozwiązać co najmniej 70 % zadań obowiązkowych. Rozwiązanie zadań dodatkowych lub aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ocena końcowa | Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest średnią ocen z egzaminu i zaliczenia ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Semestr 1.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie