Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 10469
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Nowoczesny marketing
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W9 C9 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Jolanta Stec-Rusiecka
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Agnieszka Zielińska
Główny cel kształcenia: Rozumienie problematyki społecznej odpowiedzialności organizacji. Nabycie wiedzy w zakresie kształtowania społecznie odpowiedzialnej organizacji.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze szóstym.
1 | Adamczyk J. | Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw | PWE, Warszawa . | 2009 |
2 | Paliwoda-Matiolańska A. | Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem | C. H. Beck. | 2014 |
3 | Żemigała M. | Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, | Wolters Kluwer Business, Warszawa . | 2007 |
1 | Żemigała M. | Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, | Wolters Kluwer Business, Warszawa . | 2007 |
2 | Adamczyk J. | Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw | PWE, Warszawa . | 2009 |
1 | Konieczna R. | CSR i jego narzędzia jako element strategii firm- praktyczny przewodnik | Wydawnictwo IGSMiE, Kraków . | 2014 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem organizacją.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie istotę społecznej odpowiedzialności organizacji. Zna wytyczne i uwarunkowania społecznej odpowiedzialności organizacji. | wykład/ wykład multimedialny ćwiczenia/ projekt zespołowy | ćwiczenia/ prezentacja projektu, |
K_W08++ K_U02++ K_K04+ |
P6S_KR P6S_UW P6S_WK |
02 | Ma wiedzę na temat korzyści oraz barier związanych z działaniami CSR. Zna obszary społecznej odpowiedzialności organizacji. | wykład/ wykład multimedialny ćwiczenia/ projekt zespołowy, studium przypadku | ćwiczenia/ prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa, |
K_W08++ K_U02++ K_K04+ |
P6S_KR P6S_UW P6S_WK |
03 | Zna przykłady działań społecznej odpowiedzialności organizacji | wykład/ wykład multimedialny ćwiczenia/ projekt zespołowy, studium przypadku | ćwiczenia/ prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa, |
K_W08++ K_U02++ K_U11++ |
P6S_UO P6S_UW P6S_WK |
04 | Posiada umiejętność tworzenia strategii CSR | ćwiczenia/ projekt zespołowy | ćwiczenia/prezentacja projektu |
K_W08++ K_U02++ K_U11++ K_K04++ |
P6S_KR P6S_UO P6S_UW P6S_WK |
05 | Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście stworzenia strategii społecznej odpowiedzialności dla wybranej organizacji. | ćwiczenia/ projekt zespołowy, | ćwiczenia/prezentacja projektu |
K_U02++ K_U11++ K_K04+ |
P6S_KR P6S_UO P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, | MEK01 | |
6 | TK02 | W02,W03, | MEK01 | |
6 | TK03 | W04, C01, | MEK02 | |
6 | TK04 | W05, W06, W07, W08,C02, C03, C04 | MEK03 | |
6 | TK05 | C04, C05, C06 | MEK04 | |
6 | TK06 | W9 | MEK03 MEK04 | |
6 | TK07 | C7, C8, C9 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
4.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 6.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
13.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
12.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena jest wyliczana jako średnia ocen z projektu oraz prezentacji ustnej projektu. Aktywność na zajęciach ma wpływ na ocenę końcową. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Puacz-Olszewska; S. Stec; J. Stec-Rusiecka; E. Szymańska | Transformation of the Polish Heating Sector Based on an Example of Select Heat Energy Companies Supplying Energy to Local Government Units | 2023 |
2 | O. Buckiūnienė; A. Karwatka; A. Molter; T. Piecuch; J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska; B. Ziółkowski | Gamification in management education | 2023 |
3 | O. Buckiūnienė; A. Migała-Warchoł; J. Stec-Rusiecka; A. Vitas | Living standards of Polish and Lithuanian residents after the COVID-19 pandemic: the impact on living conditions | 2023 |
4 | J. Stec-Rusiecka | Możliwości i potencjał rozwoju gospodarki wodorowej Polski | 2022 |
5 | J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska | Socially Responsible Management of Human Resources in SMEs during the COVID-19 Pandemic | 2022 |
6 | K. Bilińska; M. Cierpiał-Wolan; A. Dewalska-Opitek; J. Stec-Rusiecka; D. Twaróg; B. Wierzbiński | Relationship between Renewable Biogas Energy Sources and Financial Health of Food Business Operators | 2022 |
7 | M. Ruszel; J. Stec-Rusiecka; A. Wiącek | Bezpieczeństwo energetyczne : wybrane zagadnienia | 2022 |
8 | A. Zielińska | Niestandardowe formy promocji wydarzeń sportowych | 2021 |
9 | J. Stec-Rusiecka | Gospodarka o obiegu zamkniętym jako trend w obszarze społecznej odpowiedzialności organizacji w opinii młodych konsumentów | 2021 |
10 | J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska | The Impact of the Covid-19 Pandemic on Taking up Socially Responsible Actions | 2021 |
11 | J. Stec-Rusiecka | Narzędzia komunikacji w pracy kierownika zespołu w warunkach permanentnych zmian – lider w trudnych sytuacjach | 2020 |
12 | D. Głowacz-Czerwonka; D. Ożóg; B. Pawłowicz; J. Polaszczyk; J. Stec-Rusiecka; J. Strojny; B. Trybus | Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 | 2019 |
13 | J. Stec-Rusiecka | Społeczna odpowiedzialność a work-life balance | 2019 |
14 | J. Stec-Rusiecka | Znaczenie społecznej odpowiedzialności w motywowaniu pracowników | 2019 |