Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 10461
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5. Zarządzanie międzynarodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W9 C18 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Marzena Jankowska-Mihułowicz
Główny cel kształcenia: Uzyskanie wiedzy z zakresu coachingu biznesowego oraz umiejętności jej stosowania w roli coacha i klienta coacha.
Ogólne informacje o zajęciach: Kształcenie odbywa się w zakresie znajomości pojęcia i rodzajów coachingu, predyspozycji (cech i umiejętności) skutecznego coacha, zasad oraz kodeksu etycznego coacha, procesu i struktury business coachingu, a także narzędzi business coachingu (m.in. metod określania predyspozycji zawodowych). Ćwiczenia mają na celu zastosowanie wskazanej wiedzy w praktyce trenerskiej do rozwiązywania wybranych problemów zawodowych.
Materiały dydaktyczne: Materiały pomocnicze są do pobrania ze strony internetowej i udostępniane podczas ćwiczeń.
1 | M. Sidor-Rządkowska | Coaching kariery | Wolters Kluwer, Warszawa. | 2018 |
2 | E. Parsloe, L. Melville, N. Diane | Coaching i mentoring. Strategie, taktyki, techniki | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2018 |
3 | J. Rogers | Coaching | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2017 |
4 | M. Bennewicz, A. Prelewicz | Coaching. Zestaw narzędzi | Wyd. Helion, Onepress, Gliwice. | 2018 |
5 | M. Bennewicz | Coaching. Złote zasady | Wyd. Helion, Onepress, Gliwice. | 2018 |
6 | J. Starr | Coaching | Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. | 2005 |
7 | G. Filipowicz | Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista (dostęp: IBUK) | Wolters Kluwer, Warszawa. | 2016 |
8 | L.D. Czarkowska (red.) | Business coaching jako dźwignia rozwoju przedsiębiorczości | Wydawnictwo Poltext, Warszawa. | 2015 |
1 | T. Ferriss | Plemię mentorów. 11 pytań do najlepszych na świecie | MT Biznes, Warszawa. | 2018 |
2 | J. Bird, S. Gornall | Sztuka coachingu. Zbiór narzędzi i wskazówek | Wydawnictwo Galaktyka, Łódź. | 2017 |
3 | D. Paradowska, J. Płuciennik | Coaching w sytuacji kryzysu. Jak przekuć trudności w dobre doświadczenie? | Wydawnictwo Samo Sedno, Edgard, Warszawa. | 2017 |
4 | J. Rogers, K. Whittleworth, A. Gilbert | Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2016 |
5 | W. Haman, J. Gut | Psychologia szefa. Tom 2. Coaching narzędziowy | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2015 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności posługiwania się metodami zarządzania zespołem.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna pojęcia i rodzaje coachingu, określa predyspozycje skutecznego coacha, potrafi opisać zasady i kodeks etyczny coacha oraz rozumie proces i strukturę business coachingu | ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku | obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. pisemna |
K_W04+ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | stosuje narzędzia coachingowe w praktyce, w celu rozwiązania wybranych problemów zawodowych | ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, warsztaty | obserwacja wykonawstwa |
K_U11+ K_U12+ K_K04+ |
P6S_KR P6S_UO P6S_UU |
03 | rozumie korzyści wynikające z zastosowania szeroko pojętego coachingu (model zintegrowany) i business coachingu, jako jednego z obszarów coachingu | ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku | obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. pisemna |
K_W04+ K_K04+ |
P6S_KR P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01,C01,C02 | MEK03 | |
4 | TK02 | W02,W03,C03,C04 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK03 | W04,W05,C05,C06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK04 | W06,W07,C07,C08 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK05 | W08,C09,C10 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK06 | C11,C12,C13,C14,C15,C16 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK07 | C17,C18 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK08 | W09 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Podczas wykładów sprawdzana jest obecność. Obecność na wykładach jest obowiązkowa (dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona). Zadanie pisemne obejmuje zagadnienia wykładów i ćwiczeń. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena jest proporcjonalna do poziomu i stopnia aktywności Studenta podczas zajęć oraz wyniku zaliczenia zadania pisemnego. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest oceną pracy Studenta podczas ćwiczeń oraz wyniku zaliczenia zadania pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Jankowska-Mihułowicz; G. Laskowski | Uwarunkowania podejmowania decyzji menedżerskich w przedsiębiorstwie sektora odzieżowego zgodnych z koncepcjami smart textiles, electronic textiles, Internet of Textile Things | 2023 |
2 | B. Agarski; M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; M. Mićunović | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty biznesowe i społeczne | 2021 |
3 | M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Gospodarka o obiegu zamkniętym | 2021 |
4 | M. Jankowska-Mihułowicz | Corruption in Polish Organizations | 2021 |
5 | M. Jankowska-Mihułowicz | Environmental Choice | 2021 |
6 | M. Jankowska-Mihułowicz; M. Moravec; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty normatywne | 2021 |
7 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz; T. Piecuch | Conditions of corruptive behavior- the example of Poland and Ukraine | 2020 |
8 | M. Jankowska-Mihułowicz | Podstawy kierowania zespołami ludzkimi w warunkach rewolucji cyfrowej | 2020 |
9 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz | Constraints in making investment decisions in Polish enterprises | 2019 |
10 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz | Factors Influencing Investors\' Decisions in Polish Companies as Demonstrated by RFID Systems | 2019 |
11 | M. Jankowska-Mihułowicz | The concept and methods of staff development in enterprises | 2019 |