Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki
Kod zajęć: 10448
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2J - Zarządzanie jakością
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 C15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Andrzej Gazda
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Magdalena Szydełko
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z terminologią związaną z filozofią i strategią ciągłego doskonalenia oraz z różnymi metodami i narzędziami w ujęciu teoretycznym i praktycznym.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w 6 semestrze.
Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne przygotowane przez prowadzącego ćwiczenia.
1 | Adam Hamrol | Strategie i praktyki sprawnego działania: LEAN, SIX SIGMA i inne | PWN, Warszawa. | 2018 |
2 | Tomasz Król | Lean management po polsku: o dobrych i złych praktykach: lean, six sigma, kaizen: 11 i pół powodu, dlaczego zmiana się nie udaje | Helion, Gliwice. | 2018 |
3 | Masaaki Imai | Gemba kaizen: zdroworozsądkowe podejście do strategii ciągłego rozwoju | MT Biznes, Warszawa . | 2018 |
4 | Andrzej Pacana, Dorota Stadnicka | Nowoczesne systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001:2015 | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2017 |
5 | Adam Hamrol | Zarządzanie i inżynieria jakości | PWN, Warszawa. | 2018 |
6 | Adam Hamrol | Zarządzanie jakością z przykładami | PWN, Warszawa. | 2012 |
7 | Jerzy Łunarski | Zarządzanie jakością: standardy i zasady | WNT, Warszawa. | 2012 |
8 | Marek Bugdol | System zarządzania jakością według normy ISO 9001: 2015 | Helion, Gliwice. | 2018 |
9 | PKN | PN-ISO 10014:2008 | "Zarządzanie jakością - Wytyczne do osiągania korzyści finansowych i ekonomicznych". | 2008 |
10 | PKN | PN-EN ISO 9004:2018-06 | Zarządzanie jakością - Jakość organizacji - Wytyczne osiągnięcia trwałego sukcesu. | 2018 |
1 | Adam Hamrol | Strategie i praktyki sprawnego działania: LEAN, SIX SIGMA i inne | PWN, Warszawa. | 2018 |
2 | Tomasz Król | Lean management po polsku: o dobrych i złych praktykach: lean, six sigma, kaizen: 11 i pół powodu, dlaczego zmiana się nie udaje | Helion, Gliwice 2018. | |
3 | Andrzej Pacana, Dorota Stadnicka | Nowoczesne systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001:2015 | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2017 |
4 | Andrzej Pacana, Manuela Ingaldi, Agnieszka Czajkowska | Projektowanie i wdrażanie sformalizowanych systemów zarządzania, | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2017 |
5 | Marek Ćwiklicki, Hubert Obora | Metody TQM w zarządzaniu firmą. Praktyczne przykłady zastosowań | Poltext, Warszawa. | 2009 |
6 | Katarzyna Szczepańska | Metody i techniki TQM | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2009 |
1 | Maciej Kulig | Doskonalenie przedsiębiorstw: kryzys drogą do sukcesu | PWN, Warszawa. | 2016 |
Wymagania formalne: zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania jakością i auditów oraz zna ogólne wymagania zawarte w normie ISO 9001:2015.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania jakością do rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do pracy w grupie i samodzielnego podejmowania decyzji.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna i rozumie istotę strategii ciągłego doskonalenia. | wykład / wykład informacyjny i problemowy; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe | kolokwium, pytania problemowe, zadania problemowe, aktywność na zajęciach |
K_W02++ |
P6S_WG |
02 | Zna założenia i zasady Total Quality Management. | wykład / wykład informacyjny i problemowy; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, pytania problemowe, zadania problemowe, aktywność na zajęciach |
K_W02++ K_W04++ |
P6S_WG P6S_WK |
03 | Potrafi narysować i opisać cykle ciągłego doskonalenia (PDCA, PDSA). | wykład / wykład informacyjny i problemowy; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, pytania problemowe, zadania problemowe, aktywność na zajęciach |
K_W04++ K_U03++ K_U05++ K_U11++ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UK P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
04 | Zna założenia Lean Management. | wykład / wykład informacyjny i problemowy; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, pytania problemowe, zadania problemowe, aktywność na zajęciach |
K_W04++ |
P6S_WG P6S_WK |
05 | Zna założenia Kaizen. | wykład / wykład informacyjny i problemowy; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, pytania problemowe, zadania problemowe, aktywność na zajęciach |
K_W04++ |
P6S_WG P6S_WK |
06 | Zna założenia Six Sigma. | wykład / wykład informacyjny i problemowy; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, pytania problemowe, zadania problemowe, aktywność na zajęciach |
K_W04++ |
P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, W02, C01 | MEK01 | |
6 | TK02 | W03, W04, C02 | MEK01 | |
6 | TK03 | W05, W06, C03, C04 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK04 | W07, W08, W09, W10 | MEK04 | |
6 | TK05 | W11, W12, C05, C06 | MEK05 | |
6 | TK06 | W13, W14, C07, C08 | MEK05 | |
6 | TK07 | W15, W16, W17, W18 | MEK06 | |
6 | TK08 | W19, W20, C09, C10, C11, C12 | MEK02 MEK02 MEK02 MEK04 | |
6 | TK09 | W21, W22 | MEK01 | |
6 | TK10 | W23, W24 | MEK01 | |
6 | TK11 | W25, W26, C13, C14 | MEK02 MEK04 | |
6 | TK12 | W27, W28 | MEK02 | |
6 | TK13 | W29, W30 | MEK02 | |
6 | TK14 | C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
8.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
6.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 22.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Sprawdzenie wiedzy z zakresu treści prezentowanych na wykładzie w ramach zaliczenia pisemnego (kolokwium) na ćwiczeniach. |
Ćwiczenia/Lektorat | Warunkiem zaliczenia ćwiczeń przez studenta jest obecność na zajęciach ćwiczeniowych (dozwolona jedna nieobecność nieusprawiedliwiona), zaliczenie zadań wykonywanych na zajęciach oraz zaliczenie pisemnego kolokwium (zakres: zagadnienia omawiane na ćwiczeniach, wykładach i prezentowane w literaturze przedmiotu do samodzielnego studiowania). |
Ocena końcowa | Ocena końcowa zostanie wystawiona na podstawie oceny z kolokwium. Dopuszcza się możliwość podniesienia oceny za ponadprzeciętną aktywność i zaangażowanie w wykonywanie zadań. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Gazda; A. Pacana; D. Siwiec | A New QFD-CE Method for Considering the Concept of Sustainable Development and Circular Economy | 2023 |
2 | A. Gazda; M. Lis; E. Siembab | Zielona logistyka - ekologiczne rozwiązania w branżży TSL | 2023 |
3 | A. Jarząb; M. Szydełko | Ocena i doskonalenie transportu zbiorowego na przykładzie wybranej gminy w województwie podkarpackim | 2023 |
4 | E. Siembab; M. Szydełko | Logistyczna obsługa klientów jako element kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw transportowych | 2023 |
5 | J. Baran; M. Szydełko | Ocena i doskonalenie polityki jakości wybranych przedsiębiorstw z branży TSL | 2023 |
6 | K. Moskal; M. Strzelczyk; M. Szydełko | Trendy wpływające na rozwój e-commerce | 2023 |
7 | M. Sabo; M. Szydełko | Doskonalenie logistycznej obsługi indywidualnych klientów na przykładzie przedsiębiorstwa DHL Parcel Polska Sp. z o.o. | 2023 |
8 | M. Szydełko | Ocena i doskonalenie wybranych procesów logistycznych | 2023 |
9 | M. Szydełko | Strategie i kanały dystrybucji : wybrane problemy decyzyjne | 2023 |
10 | M. Szydełko; M. Woźny | Measuring the quality of logistics services for individual customers using the SERVQUAL method with an exemplary company from the CEP industry | 2023 |
11 | W. Skarbek; M. Szydełko | Elementy i pomiar zadowolenia klientów z logistycznej obsługi zamówień | 2023 |
12 | A. Gazda; A. Pacana; D. Siwiec | Analysis of pro-environmental awareness and approach to making decisions in the context of sustainability | 2022 |
13 | M. Szydełko | Ocena klasyfikacji i typologii benchmarkingu z wykorzystaniem warunków poprawności podziału logicznego pojęć | 2022 |
14 | E. Mihaliková; A. Gazda; P. Kacmary; D. Malindzak | Order logistics for discrete and continual production processes in industry 4.0 conditions | 2021 |
15 | M. Szydełko | Facilitating factors for the establishment of benchmarking partnership in selected clusters | 2021 |
16 | M. Szydełko | Partnerstwo w kanałach dystrybucji jako strategiczne wyzwanie współczesnej logistyki | 2021 |
17 | M. Szydełko | Projektowanie kanałów i strategii dystrybucji na przykładzie przedsiębiorstwa z branży spożywczej | 2021 |
18 | P. Bełch; A. Gazda | Wybrane wyzwania, problemy i rozwiązania logistyki XXI wieku | 2021 |
19 | E. Mihaliková; A. Gazda; I. Leššo; D. Malindžák | Application of balance models in metallurgy | 2020 |
20 | M. Szydełko | Możliwości wykorzystania benchmarkingu na potrzeby klastrów energii w Polsce | 2020 |
21 | M. Szydełko | The key limiting factors for the establishment of a benchmarking partnership in cluster enterprises | 2020 |
22 | M. Szydełko | Uwarunkowania budowania partnerstwa benchmarkingowego przez przedsiebiorstwa tworzące klaster | 2020 |
23 | A. Gazda; D. Malindzak; K. Osieczko | Factors determining the construction and location of underground gas storage facilities | 2019 |
24 | A. Gazda; J. Woźniak; N. Życzyński | IT Support for the Goods Reallocation Process in Textiles-Based Fashion Retail | 2019 |
25 | A. Gazda; K. Osieczko | The use of intralogistic systems in the enterprise | 2019 |
26 | A. Pacana; M. Szydełko; B. Trybus; J. Woźniak | Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 | 2019 |
27 | M. Szydełko | Partnerstwo benchmarkingowe przedsiębiorstw w klastrze jako kategoria relacji międzyorganizacyjnych | 2019 |
28 | M. Szydełko | Relacje w sieci powiązań rad dyrektorów jako przesłanka benchmarkingu sieciowego | 2019 |