Główny cel kształcenia:
Czujnik światłowodowy jest urządzeniem optoelektronicznym służącym do pomiaru wielkości fizycznych, które w różny sposób zaburzają przebieg światła od źródła do detektora.Zajęcia projektowe będą obejmowały poznanie właściwości różnych czujników. Program przewiduje poznanie zasady działania czujników interferometrycznych kanadyjskiej firmy FISO, zwykłych czujników natężeniowych, oraz polarymetrycznych. Projektowanie układu pomiarowego w wybranych sytuacjach monitorowania wielkości fizycznych w obszarze zagadnień medycznych pozwoli poznać szczególne zalety tych czujników.
Ogólne informacje o zajęciach:
Zajęcia projektowe mające na celu uświadamianie studentom znaczenia czujników światłowodowych w medycynie
1 | Z.Kaczmarek | Światłowodowe czujniki i przetworniki pomiarowe | Agenda Wydawnicza PAK. | 2006 |
1 | M. Pieczarka | Czuniki światłowodowe | Wydawnictwo Politechnika Krakowska. | 1994 |
Wymagania formalne:
Ukończenie kursu fizyki- optyka
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza w zakresie optyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Podstawowa umiejętność w zakresie opisu zjawisk optycznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | zna zjawiska fizyczne jakie występują w czujnikach światłowodowych | projekty | prezentacja projektu |
K-U04+ K-U06+ |
U02++ |
MEK02 | potrafi zaprojektować układ pomiarowy wielkości fizycznych z użyciem czujników światłowodowych | projekty | prezentacja projektu |
K-W04+ K-U04+ K-K01+ |
W01+ U02+ K01+ |
MEK03 | Umie wykorzystać czujniki światłowodowe do pomiarów wielkości fizycznych w medycynie | projekty | sprawozdanie z projektu |
K-K03+ |
K01+ |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | P1 | MEK01 | |
6 | TK02 | P2 | MEK02 | |
6 | TK03 | P3 | MEK01 | |
6 | TK04 | P4 | MEK01 | |
6 | TK05 | P5 | MEK02 | |
6 | TK06 | P6,P7 | MEK02 | |
6 | TK07 | P8,P9 | MEK03 | |
6 | TK08 | P10,P11 | MEK03 | |
6 | TK09 | P12,P13 | MEK01 | |
6 | TK10 | P14,P15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
4.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Inne:
8.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektu |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie