logo
Karta przedmiotu
logo

Wielkotonażowa produkcja żywic poliestrowych i epoksydowych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2016/2017

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria chemiczna i procesowa

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów:

Poziom studiów: kursy

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: dla wszystkich specjalności

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej

Kod zajęć: 10420

Status zajęć: fakultatywny dla wszystkich specjalności

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W1 C5 / 0 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr prof. PRz Bożena Król

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z syntezą żywic poliestrowych i epoksydowych w skali przemysłowej

Ogólne informacje o zajęciach: Wizyta studyjna do Zakładu CIECH w Nowej Sarzynie

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Rabek.J. Współczesna wiedza o polimerach PWN. 2009
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Szlezyngier W. Tworzywa sztuczne Oficyna Wydawnicza PRz. 1996
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Pielichowski J., Puszyński A., Chemia polimerów Wydawnictwo Naukowo-Techniczne TEZA Kraków. 2004

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Wyjazd powinien być zorganizowany po odbyciu zajęć laboratoryjnych z przedmiotu "Chemia i technologia polimerów"

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Studenci posiadają ogólną wiedzę na temat syntezy żywic poliestrowych i epoksydowych

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Studenci potrafią syntezować żywice poliestrowe i epoksydowe w skali laboratoryjnej

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Studenci powinni wykazywać odpowiedzialność i przestrzegać zasad BHP obowiązujących na terenie zakładu przemysłowego.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna schemat technologiczny procesu wytwarzania żywic poliestrowych i epoksydowych w Zakładzie CIECH w Nowej sarzynie Wizyta studyjna Ankieta wykazująca progres kompetencji K_W01+
K_K02+
T2A_W01+++
T2A_W02+++
T2A_K01+
02 Zna aparaturę przemysłową stosowaną w procesie wytwarzania żywic poliestrowych i epoksydowych Wizyta studyjna Ankieta wykazująca progres kompetencji K_W02++
K_U01++
T2A_W01+++
T2A_U03+++
03 Zna zasady konfekcjonowania i transportu żywic poliestrowych i epoksydowych Wizyta studyjna Ankieta wykazująca progres kompetencji K_U01+
T2A_U03+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Zapoznanie się z procesami polikondensacji prowadzonymi w przemyśle na przykładzie wytwarzania żywic poliestrowych i epoksydowych - MEK01 MEK02
6 TK02 Zapoznanie się z aparaturą wykorzystywaną w przemyslowych procesach polikondensacji na przykładzie technologii wytwarzania żywic poliestrowych i epoksydowych - MEK01 MEK02
6 TK03 Zapoznanie się ze sposobami magazynowania i transportu wyrobów finalnych - MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Godziny kontaktowe: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Godziny kontaktowe: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Przeprowadzenie ankiety wykazującej progres kompetencji
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie