logo PRZ
Karta przedmiotu
logo WYDZ

Wielkotonażowa produkcja żywic fenolowych i nowolakowych


Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia:
2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia:
Wydział Chemiczny
Nazwa kierunku studiów:
Technologia chemiczna
Obszar kształcenia:
nauki techniczne
Profil studiów:
Poziom studiów:
kursy
Forma studiów:
stacjonarne
Specjalności na kierunku:
dla wszystkich specjalności
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia:
Katedra Polimerów i Biopolimerów
Kod zajęć:
10411
Status zajęć:
fakultatywny dla wszystkich specjalności
Układ zajęć w planie studiów:
sem: 8 / W1 C5 / 0 ECTS / Z
Język wykładowy:
polski
Imię i nazwisko koordynatora:
dr prof. PRz Bożena Król

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów z syntezą żywic fenolowych i nowolakowych w skali przemysłowej

Ogólne informacje o zajęciach:
Wizyta studyjna do Zakładu Tworzyw Sztucznych ERG w Pustkowie

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Rabek.J. Współczesna wiedza o polimerach PWN. 2009
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Szlezyngier W. Tworzywa sztuczne Oficyna Wydawnicza PRz. 1996
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Pielichowski J., Puszyński A., Chemia polimerów Wydawnictwo Naukowo-Techniczne TEZA Kraków. 2004

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy / umiejętności / kompetencji społecznych

Wymagania formalne:
Wyjazd powinien być zorganizowany po odbyciu zajęć laboratoryjnych z przedmiotu "Chemia i technologia polimerów"

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Studenci posiadają ogólną wiedzę na temat syntezy żywic fenolowo-formaldehydowych

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Studenci potrafią syntezować żywice fenolowo-formaldehydowe w skali laboratoryjnej

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Studenci powinni wykazywać odpowiedzialność i przestrzegać zasad BHP obowiązujących na terenie zakładu przemysłowego.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
MEK01 Zna schemat technologiczny procesu wytwarzania żywic fenolowo-formaldehydowych w Zakładzie Tworzyw sztucznych "Erg" w Pustkowie Wizyta studyjna w zakładzie przemysłowym Ankieta wykazująca progres kompetencji K-W01+
K-K02+
W01++
W02+
K01+
MEK02 Zna aparaturę przemysłową stosowaną w procesie wytwarzania żywic fenolowo-formaldehydowych Wizyta studyjna Ankieta wykazująca progres kompetencji K-U01++
U03++
MEK03 Zna zasady konfekcjonowania i transportu żywic fenolowo-formaldehydowych Ankieta wykazująca progres kompetencji K-U01+
U03+

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
8 TK01 Zapoznanie się z procesami polikondensacji prowadzonymi w pzremysle na przykładzie wytwarzania żywic fenowo-formaldehydowych - MEK01 MEK02
8 TK02 Zapoznanie się z aparaturą wykorzystywaną w przemyslowych procesach polikondensacji na przykładzie technologii wytwarzania żywic fenolowo-formaldehydowych - MEK01 MEK02
8 TK03 Zapoznanie się ze sposobami magazynowania i transportu wyrobów finalnych - MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 8) Godziny kontaktowe: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) Godziny kontaktowe: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 8)
Zaliczenie (sem. 8)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Przeprowadzenie ankiety wykazującej progres kompetencji
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi nie