Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
Kod zajęć: 10406
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / C9 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Marzena Jankowska-Mihułowicz
Główny cel kształcenia: Znajomość pojęcia, genezy, rodzajów, procesu i ograniczeń benchmarkingu oraz cech i przykładów benchmarków sukcesu, a także umiejętność przeprowadzania analizy porównawczej przedsiębiorstw.
Ogólne informacje o zajęciach: Podczas zajęć Student zdobędzie wiedzę teoretyczną na temat benchmarkingu i benchmarków sukcesu oraz przeprowadzi studia przypadków benchmarków sukcesu.
Materiały dydaktyczne: Materiały pomocnicze są do pobrania ze strony internetowej i udostępniane podczas ćwiczeń.
1 | S. Sokołowska, A. Krawczyk-Sołtys, A. Mijal, L. Płatkowska-Prokopczyk, P. Szwiec | Koncepcje organizacji i metody zarządzania. Możliwości i ograniczenia. Rozdz. IV Benchmarking jako metoda wzorowania się na innych | Difin, Warszawa. | 2016 |
1 | R.G. Eccles | The performance measurement manifesto | „Harvard Business Review”, No. 69, pp. 131-137. | 1991 |
2 | J. Owen | Zarządzanie. Czego nie uczą w szkołach biznesu | PWE, Warszawa. | 2003 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość procesu i narzędzi zarządzania strategicznego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonywania opisu problemów zarządzania strategicznego i przeprowadzania analizy strategicznej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Znajomość pojęcia, genezy, rodzajów oraz procesu (etapów) i ograniczeń benchmarkingu | studium przypadku, projekt zespołowy, dyskusja dydaktyczna | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_W05+ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | Umiejętność przedstawienia cech i przykładów benchmarków sukcesu | studium przypadku, projekt zespołowy, dyskusja dydaktyczna | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_U02+ |
P7S_UW |
03 | Przeprowadzenie studium przypadku i prezentacja benchmarku sukcesu | studium przypadku, projekt zespołowy, dyskusja dydaktyczna | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_U02+ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | C01 | MEK01 | |
4 | TK02 | C02,C03,C04,C05 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK03 | C06,C07,C08,C09 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
7.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena końcowa jest oceną z prezentacji i wystąpienia realizowanych zespołowo podczas ćwiczeń. Ocena ta może być podniesiona do pół stopnia, w przypadku wysokiej indywidualnej aktywności Studenta na zajęciach. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest oceną pracy Studenta podczas ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Jankowska-Mihułowicz; G. Laskowski | Uwarunkowania podejmowania decyzji menedżerskich w przedsiębiorstwie sektora odzieżowego zgodnych z koncepcjami smart textiles, electronic textiles, Internet of Textile Things | 2023 |
2 | B. Agarski; M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; M. Mićunović | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty biznesowe i społeczne | 2021 |
3 | M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Gospodarka o obiegu zamkniętym | 2021 |
4 | M. Jankowska-Mihułowicz | Corruption in Polish Organizations | 2021 |
5 | M. Jankowska-Mihułowicz | Environmental Choice | 2021 |
6 | M. Jankowska-Mihułowicz; M. Moravec; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty normatywne | 2021 |
7 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz; T. Piecuch | Conditions of corruptive behavior- the example of Poland and Ukraine | 2020 |
8 | M. Jankowska-Mihułowicz | Podstawy kierowania zespołami ludzkimi w warunkach rewolucji cyfrowej | 2020 |
9 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz | Constraints in making investment decisions in Polish enterprises | 2019 |
10 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz | Factors Influencing Investors\' Decisions in Polish Companies as Demonstrated by RFID Systems | 2019 |
11 | M. Jankowska-Mihułowicz | The concept and methods of staff development in enterprises | 2019 |