Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 10390
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W30 C15 / 1 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Bożydar Ziółkowski
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Krzysztof Kud
semestr 4: dr inż. Dariusz Wyrwa , termin konsultacji Poniedziałek: 12.15 - 13.45 (t. B), Środa: 10.30 - 12.00 (t. A/B), Czwartek 12.15 - 13.45 (t. A)
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów ze specyfiką ekoinnowacji i zarządzania nimi. Kształcenie dostrzegania konieczności rozwoju ekoinnowacji oraz umiejętności ich kreowania.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera informacje na temat różnorodnych form zarządzania ekoinnowacjami dostępnych w teorii i wykorzystywanych w praktyce funkcjonowania współczesnej gospodarki.
Materiały dydaktyczne: Literatura branżowa. Portale tematyczne.
Inne: Instrukcje wykonania ćwiczeń umieszczone na stronie domowej.
1 | Justyna Przychodzeń | Ekoinnowacje w przedsiębiorstwie Zarządzanie, pomiar i wpływ na wyniki finansowe | CeDeWu. | 2015 |
2 | Magdalena Marczewska | Źródła i mechanizmy powstawania ekoinnowacji w przedsiębiorstwach dostawcach technologii środowiskowych | Difin. | 2016 |
1 | Justyna Przychodzeń | Ekoinnowacje w przedsiębiorstwie Zarządzanie, pomiar i wpływ na wyniki finansowe | CeDeWu. | 2015 |
2 | Leszek Woźniak, Bożydar Ziółkowski, Agata Warmińska, Sylwia Dziedzic | Przewodnik ekoinnowacji. Diagnoza trendów i dobre praktyki | Politechnika Rzeszowska, Rzeszów . | 2008 |
1 | Pomykalski Andrzej | Zarządzanie innowacjami | PWN. | 2001 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę na temat wybranych metod i technik zarządzania wykorzystywanych we współczesnych organizacjach.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi prawidłowo identyfikować i oceniać występujące w organizacjach problemy, a następnie ocenić innowacyjność rozwiązań.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi współpracować w grupie, rozdzielać zadania, przyjmować w niej różne role. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat zarządzania innowacjami oraz potrafi wskazać źródła innowacyjności. | wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu,obserwacja wykonawstwa, egzamin cz. ustna, kolokwium |
K_W02+ K_U02+ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UW P7S_WG |
02 | Rozumie specyfikę ekoinnowacji, potrafi wskazywać obszary zapotrzebowania na ekoinnowacje, rozumie współczesne problemy inspirujące ekoinnowacyjność. | wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu,obserwacja wykonawstwa, egzamin cz. ustna |
K_W02+ K_U11+ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UO P7S_WG |
03 | Zna i rozumie politykę wsparcia ekoinnowacji, potrafi identyfikować uwarunkowania rynku ekoinnowacji oraz projektować skuteczne ekoinnowacje. | ćwiczenia problemowe, wykład, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu,obserwacja wykonawstwa, kolokwium |
K_W02++ K_U02+++ K_U11++ K_K03++ |
P7S_KR P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01, W02, C01-C02 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK02 | W03-W06, C03, C04 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK03 | W07, W08, C05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK04 | W09-W12, C06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK05 | W15, W16, C07, C08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK06 | W17-W20, C09-C10 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK07 | W21, W22, C11-C12 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK08 | W23-W26, C13 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK09 | W27-W30, C14 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK10 | C15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
3.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie części pisemnej dotyczącej studiowanych zagadnień |
Ćwiczenia/Lektorat | Obserwacja aktywności na zajęciach. Zaliczenie sprawozdań i części pisemnej dotyczącej studiowanych zagadnień oraz esej na zadany temat. |
Ocena końcowa | Wypadkowa powyższych ocen. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Badora; K. Krukowski; K. Kud; J. Mioduszewski; R. Przygodzka; M. Woźniak | Odnawialne źródła energii w rolnictwie Polski Wschodniej - uwarunkowania rozwoju | 2023 |
2 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Expectations of the Inhabitants of South-Eastern Poland Regarding the Energy Market, in the Context of the COVID-19 Crisis | 2023 |
3 | O. Buckiūnienė; A. Karwatka; A. Molter; T. Piecuch; J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska; B. Ziółkowski | Gamification in management education | 2023 |
4 | P. Babiarz; A. Migała-Warchoł; B. Ziółkowski | The circular economy vs the sustainable development approach to production and consumption: the case of the European Union countrie | 2023 |
5 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Electricity Production and Consumption Perspectives in the Opinion of the Youth of South-Eastern Poland | 2022 |
6 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Renewable Energy Sources as the Future of the Energy Sector and Climate in Poland—Truth or Myth in the Opinion of the Society | 2022 |
7 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Consumer Attitudes as Part of Lifestyle in the COVID-19 Emergency | 2022 |
8 | K. Kud; M. Woźniak | Food shopping preferences in the context of logistic chains of food supplies on the example of consumers from the Podkarpackie voivodeship | 2022 |
9 | K. Kud; M. Woźniak | Rural Electricity Consumption: Reality and Prospects in the Opinion of the Inhabitants of Podkarpackie and Lubelskie Voivodships | 2022 |
10 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Impact of the Energy Sector on the Quality of the Environment in the Opinion of Energy Consumers from Southeastern Poland | 2021 |
11 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Nuclear Energy Perception and Ecological Attitudes | 2021 |
12 | B. Agarski; J. Šebo; B. Ziółkowski | Innovations in circular economy – environmental labels and declarations | 2021 |
13 | B. Ziółkowski | Challenges for Circular Economy Strategies in Polish Enterprises during the Pandemic Crisis | 2021 |
14 | B. Ziółkowski | Cradle to Cradle Certified™ | 2021 |
15 | D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Postrzeganie produktów z etykietami środowiskowymi wobec możliwości formułowania strategii biznesowych | 2021 |
16 | D. Wyrwa; B. Ziółkowski | The model of circular economy | 2021 |
17 | J. Johnson; K. Kud | Shaping institutional and legal order and spatial order of river valleys as eco-innovative determinants of sustainable development | 2021 |
18 | J. Strojny; B. Ziółkowski | ISO type I environmental labelling | 2021 |
19 | M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Gospodarka o obiegu zamkniętym | 2021 |
20 | M. Jankowska-Mihułowicz; M. Moravec; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty normatywne | 2021 |
21 | A. Badora; K. Kud | Biomass of natural floodplains as an eco-innovative element of civic energy in the context of social perception of prosumer | 2020 |
22 | A. Badora; M. Celińska; O. Drążek; E. Klimkiewicz; K. Kud; D. Majewska; A. Pasek; A. Snopek | Nowe style konsumpcji | 2020 |
23 | B. Ziółkowski | Environmental labels and declarations in public policies of Poland | 2020 |
24 | K. Kud | Postawy studentów województwa podkarpackiego wpływające na gospodarkę odpadami komunalnymi | 2020 |
25 | K. Kud | Consumers\' perception of eco-innovation in food supply chain logistics as a factor shaping food product quality | 2019 |
26 | K. Kud | Estetyczne i praktyczne walory łąk łęgowych doliny Sanu jako realizacja dobra publicznego | 2019 |
27 | K. Kud | Percepcja barier rozwoju elektromobilności w kontekście postaw ekologicznych mieszkańców województwa podkarpackiego | 2019 |
28 | K. Kud | Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w terenach zalewowych jako innowacyjny element logistyki kryzysowej | 2019 |