Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
Kod zajęć: 10389
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Teresa Bal-Woźniak
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawowymi uwarunkowaniami zmian w zakresie funkcjonowania podmiotu gospodarczego i mechanizmami ekonomicznymi stosowanymi w tym procesie.
Ogólne informacje o zajęciach: Na moduł kształcenia składają się wykłady i prowadzone są w formie konwersacji.
1 | Kozyra B. | Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie | MT Biznes, Warszawa. | 2017. |
2 | Kotter J.K., Rathgeber H. | Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2007. |
1 | Kozyra B. | Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie | MT Biznes, Warszawa. | 2017. |
2 | Kotter J.K. | Jak przeprowadzić transformację firmy | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2007. |
1 | Kotter J.K., Cohen D.S. | Sedno zmian. Autentyczne historie transformacji, które odmieniły oblicza firm na całym świecie | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2007. |
2 | Kotter J.K. | Sens pośpiechu. Mobilizacja w Erze Turbulencji | Studio EMKA, Warszawa. | 2010. |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student rozumie mechanizmy projektowania i wdrażania zmian we współczesnej organizacji oraz zasady i prawidłowości procesu zarządzania zmianą.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi identyfikować wpływ turbulentnego otoczenia na potrzebę i konieczność wprowadzania zmian we współczesnej organizacji rynkowej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi współdziałać w zespole odpowiedzialnym za przygotowanie projektu zmian organizacyjnych.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe uwarunkowania procesu zarządzania zmianą i potrafi identyfikować (wyprowadzone z teorii) znamiona sytuacji organizacyjnych wymagających wprowadzenia zmian. | wykład w połączeniu z konwersatorium | weryfikacja ustna wiedzy w nawiązaniu do Karty identyfikowanej zmian |
K_W02+ |
P7S_WG |
02 | Potrafi identyfikować zachowania organizacyjne w wymiarze grupowym w kontekście zarządzania zmianą | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W02+ |
P7S_WG |
03 | Posiada wiedzę w zakresie planowania, wdrażania i utrwalania wprowadzanych zmian w ramach różnych koncepcji teoretycznych oraz umiejętności jej spożytkowania w wymiarze organizacyjnym i osobowym. | wykład w powiązaniu z konwersatorium | weryfikacja w ramach konwersacji |
K_W04+ |
P7S_WG P7S_WK |
04 | Zna podstawowe typologie kultur organizacyjnych | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna, referat ustny |
K_W02+ |
P7S_WG |
05 | Potrafi identyfikować rolę człowieka w procesie zmian | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna, referat ustny |
K_U02+ |
P7S_UW |
06 | Rozumie instrumenty, które kształtują zachowania ludzi w procesie zmian organizacyjnych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W04+ |
P7S_WG P7S_WK |
07 | Potrafi scharakteryzować profil kompetencji współczesnego menedżera | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_U11+ |
P7S_UO |
08 | Umie zastosować wiedzę specjalistyczną do sporządzenia zespołowej Karty zmiany na potrzeby konkretnej organizacji, a także potrafi zbudować indywidualną Kartę zmiany w ramach własnych przedsięwzięć kompetencyjnych. | wykład w połączeniu z konwersatorium | weryfikacja umiejętności sporządzania karty zespołowej i korzystania ze współpracy na potrzeby zbudowania indywidualnej Karty zmiany, wzorowanej na koncepcji Kena Blancharda |
K_U11+ |
P7S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
4 | TK02 | W03-W04 | MEK02 | |
4 | TK03 | W05-W06 | MEK03 | |
4 | TK04 | W04 | MEK04 | |
4 | TK05 | W05 | MEK05 | |
4 | TK06 | W06 | MEK06 | |
4 | TK07 | W07 | MEK07 | |
4 | TK08 | W08 | MEK08 | |
4 | TK09 | W09 | ||
4 | TK10 | W010 | ||
4 | TK11 | C01 | MEK01 | |
4 | TK12 | C02 | ||
4 | TK13 | C03 | ||
4 | TK14 | C04 | MEK07 | |
4 | TK15 | C05 | MEK04 MEK05 | |
4 | TK16 | C06 | MEK04 | |
4 | TK17 | C07 | ||
4 | TK18 | C08 | MEK05 | |
4 | TK19 | C09 | ||
4 | TK20 | C10 | MEK08 | |
4 | TK21 | C11 | MEK05 MEK08 | |
4 | TK22 | C12 | ||
4 | TK23 | C13 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) | Zaliczenie pisemne:
5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Aktywne uczestnictwo w wykładach. |
Ocena końcowa | Zaliczenie pisemne _Karta zmiany wzorowana na koncepcji jednominutowego menedżera Kena Blancharda |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek; T. Piecuch | Technologie kierowania zespołami ludzkimi | 2022 |
2 | T. Bal-Woźniak; M. Woźniak | O potrzebie sprzężenia gospodarki w obiegu zamkniętym z rozwojem zintegrowanym i podmiotowymi narzędziami zarządzania innowacyjnością | 2021 |
3 | T. Bal-Woźniak | Kierowanie zespołami ludzkimi na miarę rewolucji cyfrowej | 2020 |
4 | T. Bal-Woźniak | Sfera technologii w perspektywie podmiotowej | 2020 |
5 | T. Bal-Woźniak | Wyzwania rewolucji cyfrowej w kontekście kompetencji innowacyjnych | 2020 |
6 | T. Bal-Woźniak | Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym | 2020 |
7 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek | Kierowanie zespołami ludzkimi | 2020 |
8 | T. Bal-Woźniak | Innovation management: subject re-evaluation | 2019 |