Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 10384
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C15 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Teresa Piecuch
Terminy konsultacji koordynatora: terminy konsultacji podane w wizytówce pracownika
Główny cel kształcenia: Poznanie i zrozumienie różnorodnych aspektów mających wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw na rynku.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł dostarcza wiedzy na temat zachowań przedsiębiorstw na rynku. Zwraca uwagę na uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na ich zachowania.
Materiały dydaktyczne: Publikacje z czasopism, źródła internetowe
1 | B. Majecka | Zachowania rynkowe przedsiębiorstw | Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | 2003 |
2 | I. Steinerowska-Streb | Zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce: diagnoza, analiza, scenariusze rozowju | C. H. Beck, Warszawa . | 2017 |
1 | B. Majecka | Zachowania rynkowe przedsiębiorstw | Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | 2003 |
2 | K. Kmiotek, T. Piecuch | Zachowania organizacyjne - teoria i przykłady | Wydaw. Difin, Warszawa. | 2012 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów Prz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę na temat funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, o wpływie przedsiębiorstwa na otoczenie i otoczenia na przedsiębiorstwo.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi prawidłowo interpretować warunki funkcjonowania przedsiębiorstw w otoczeniu, formułować wnioski dotyczące wpływu różnych aspektów na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi rozwiązywać różnorodne problemy dotyczące funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, współpracować w grupie, rozdzielać zadania, przyjmować w niej różne role. Potrafi także myśleć i działać
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna definicje przedsiębiorstwa i specyfikę zachowań przedsiębiorstw na rynku. | wykład problemowy | egzamin cz. pisemna |
K_W02++ K_U01++ |
P7S_UW P7S_WG |
02 | Student zna i rozumie różnego rodzaju interakcje zachodzące w przedsiębiorstwach oraz w relacjach przedsiębiorstwo - otoczenie. | wykład problemowy | egzamin cz. pisemna |
K_W02+++ K_U02++ |
P7S_UW P7S_WG |
03 | Student rozumie różne zachowania przedsiębiorstw w różnych fazach cyklu życia przedsiębiorstw. | wykład problemowy | egzamin cz. pisemna |
K_W02++ K_K02+ |
P7S_KO P7S_WG |
04 | Potrafi wyjaśnić wpływ warunków wewnętrznych i otoczenia zewnętrznego na zachowania przedsiębiorstw. | wykład problemowy | egzamin cz. pisemna |
K_U03+++ K_K04+ |
P7S_KR P7S_UW |
05 | Wpływ globalizacji na zachowania przedsiębiorstw. | wykład problemowy | egzamin cz. pisemna |
K_W03++ K_W05+++ |
P7S_WG P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
3 | TK02 | W03, W04 | MEK02 MEK04 | |
3 | TK03 | W05, W06 | MEK02 MEK05 | |
3 | TK04 | W07 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
8.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Pisemny test (z pytaniami zamkniętymi i otwartymi) zawierający zagadnienia realizowane na wykładach. |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Pozytywna ocena z pisemnego egzaminu obejmującego zagadnienia realizowane na wykładach i ćwiczeniach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Barwińska-Małajowicz ; M. Bosak-Sojka; K. Chudy-Laskowska; M. Knapkova; T. Piecuch; R. Pyrek | Taxonomic analysis of unemployment in EU countries in the context of sustainable development | 2023 |
2 | A. Barwińska-Małajowicz ; T. Piecuch; R. Pyrek; K. Szczotka; J. Szymiczek | Improving the Energy Efficiency of Public Utility Buildings in Poland through Thermomodernization and Renewable Energy Sources—A Case Study | 2023 |
3 | K. Chudy-Laskowska; M. Hajduk-Stelmachowicz; T. Piecuch; E. Szczygieł | Between Comfort and Challenge: Entrepreneurial Attitudes and Behaviors of Students from Poland and Ukraine on the Example of Students of Economics and Management from Rzeszów and Lviv | 2023 |
4 | O. Buckiūnienė; A. Karwatka; A. Molter; T. Piecuch; J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska; B. Ziółkowski | Gamification in management education | 2023 |
5 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek; T. Piecuch | Technologie kierowania zespołami ludzkimi | 2022 |
6 | K. Chudy-Laskowska; M. Czyżewska; K. Jezierska; T. Piecuch | Entrepreneurial Competencies in Research Based on EntreComp Among Student Youth in Poland | 2021 |
7 | Y. Bilan; K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch; E. Szczygieł | People\'s Behavior, in the Context of Living Standards Changes and Sustainable Development, Exemplified by the Carpathian Euroregion | 2021 |
8 | J. Itrich-Drabarek; M. Lorek; J. Minkina; T. Piecuch | Management of the police officers training system and the effectiveness of internal security | 2020 |
9 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz; T. Piecuch | Conditions of corruptive behavior- the example of Poland and Ukraine | 2020 |
10 | T. Piecuch | Kreatywność w funkcjonowaniu zespołów | 2020 |
11 | B. Piecuch; T. Piecuch | Work-life balance w kontekście stresu i wypalenia zawodowego | 2019 |
12 | K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch | Koncepcja work-life balance w działalności przedsiębiorcy | 2019 |
13 | K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch; E. Szczygieł | The living standard of the inhabitants of the Carpathian Euroregion | 2019 |
14 | O. Lozinski; T. Piecuch; E. Szczygieł | The issue of entrepreneurship of young people - theoretical considerations and empirical research | 2019 |
15 | O. Lozinski; T. Piecuch; E. Szczygieł | Towards inclusive economy – necessity or choice in the context of the material situation of people with disabilities | 2019 |
16 | T. Piecuch; E. Szczygieł | Work-Life Balance w teorii i praktyce funkcjonowania współczesnych organizacji | 2019 |