Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 10383
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. Grzegorz Ostasz
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Justyna Stecko
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr Andrzej Sołtys
semestr 3: dr Svitlana Bilan
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z kategoriami etyki biznesu oraz standardami etycznymi obowiązującymi w działalności biznesowej
Ogólne informacje o zajęciach: Rozumienie elementarnych zasad etycznych; ocena etycznych aspektów funkcjonowania organizacji oraz wyboru właściwych zachowań z punktu widzenia etyki biznesowej.
1 | W. Gasparski | Wykłady z etyki biznesu | Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa. | 2007 |
2 | L. Zbiegień-Maciąg | Etyka w zarządzaniu | CIM, Warszawa. | 1996 |
1 | J. Filek | Etyka biznesu: studia przypadków | Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków . | 2001 |
1 | B. Klimczak | Etyka gospodarcza | Wydaw. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław. | 2002 |
Wymagania formalne: Zgodnie z Regulaminem studiów PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma podstawową wiedzę z zakresu etyki.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiada umiejętność etycznej analizy i etycznej oceny działania moralnego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność współpracy i samokształcenia.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna różne rodzaje odpowiedzialności podmiotów biznesu. | dyskusja dydaktyczna, konwersatorium | zaliczenie cz. ustna |
K_W04++ K_U11+++ |
P7S_UO P7S_WG P7S_WK |
02 | Ma wiedzę na temat standardów etycznych obowiązujących w działalności gospodarczej. | wykład/wykład problemowy | zaliczenie cz. ustna |
K_W04++ K_W08++ |
P7S_WG P7S_WK |
03 | Potrafi etycznie analizować i etycznie ocenić różne aspekty funkcjonowania organizacji. | ćwiczenia problemowe/studium przypadku/dyskusja | prezentacja projektu |
K_U06+++ |
P7S_UW |
04 | Posiada umiejętność współpracy w grupie podczas studium przypadków z zakresu etyki biznesowej. | ćwiczenia problemowe, studium przypadku | prezentacja projektu |
K_U11+++ K_K04++ |
P7S_KR P7S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | C01;C02 | MEK02 | |
3 | TK02 | C03 | MEK02 | |
3 | TK03 | C04;C05 | MEK01 | |
3 | TK04 | C06;C7 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK05 | C08;C09 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK06 | C10;C11;C12 | MEK03 MEK04 | |
3 | TK07 | C13;C14;C15 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
10.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Uczestnictwo w wykładach |
Ćwiczenia/Lektorat | Na podstawie oceny z projektu/umiejętności współpracy z grupą/aktywności na zajęciach |
Ocena końcowa | ocena średnia |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko | A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies | 2023 |
2 | G. Ostasz | Płk Kazimierz Putek „Zworny\", komendant Podokręgu AK Rzeszów; w obliczu sowieckiego dyktatu (1944-1945) | 2023 |
3 | G. Ostasz | Rzeszowski WiN a referendum i wybory 1947 r. | 2023 |
4 | G. Ostasz; A. Pacana; K. Rejman | Metodyka prowadzenia i doskonalenia auditów wewnętrznych systemów zarządzania środowiskowego zgodnych z ISO 14001 | 2023 |
5 | J. Lipińska; E. Miron; G. Ostasz | From information policy to strategic communication | 2023 |
6 | K. Czerwińska; G. Ostasz; A. Pacana | Analysis of the Level of Efficiency of Control Methods in the Context of Energy Intensity | 2023 |
7 | P. Kozłowski; G. Ostasz | Działalność komunistyczna na terenie Małopolski w latach 1931–1939 w świetle materiałów operacyjnych Straży Granicznej oraz Urzędów Śledczych Policji Państwowej | 2023 |
8 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
9 | A. Sołtys | Systemowy charakter filozofii Arystotelesa | 2022 |
10 | E. Moczuk; G. Ostasz | Świadomość historyczna studentów Politechniki Rzeszowskiej na temat najważniejszych dla Polski wydarzeń XX wieku | 2022 |
11 | G. Ostasz | The Oil Industry in the Second Republic. Light and Shadow | 2022 |
12 | G. Ostasz; A. Pacana; D. Siwiec | Model to Determine the Best Modifications of Products with Consideration Customers’ Expectations | 2022 |
13 | G. Ostasz; A. Pacana; D. Siwiec | Universal Model to Predict Expected Direction of Products Quality Improvement | 2022 |
14 | J. Stecko | CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych | 2022 |
15 | K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła | Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics | 2022 |
16 | P. Kozłowski; G. Ostasz | Centralna Szkoła Straży Granicznej w Rawie Ruskiej w systemie szkolenia wywiadowczego strażników i oficerów SG w latach 1933–1939 | 2022 |
17 | W. Mazur; G. Ostasz | Pierwsze dokumenty konspiracyjne Łukasza Cieplińskiego (1941–1942) | 2022 |
18 | A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko | School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów | 2021 |
19 | A. Sołtys | Czy woluntaryzm etyczny kreuje kulturę dialogu? | 2021 |
20 | G. Ostasz | Rola i zadania administracji rządowej i samorządowej w warunkach ekstremalnych. Analiza na przykładzie Okręgowej Delegatury Rządu na kraj w Krakowie (1940-1945) | 2021 |
21 | G. Ostasz; A. Pacana; K. Rejman | Elementy doskonalenia logistyki zaopatrzenia | 2021 |
22 | J. Forystek; G. Ostasz | Historia AK – WiN w zeznaniach Adama Lazarowicza „Klamry” | 2021 |
23 | J. Stecko | Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 | 2021 |
24 | P. Kozłowski; G. Ostasz | Wywiad graniczny na granicy z Czechosłowacją w latach 1918–1924 (założenia organizacyjne) | 2021 |
25 | S. Bilan; O. Kolotilina; S. Lyeonov; G. Ostasz; H. Yarovenko | Country’s health profile: Social, economic, behavioral and healthcare determinants | 2021 |
26 | T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura | Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe | 2021 |
27 | A. Delekta; J. Stecko | Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists | 2020 |
28 | A. Sołtys | Problem realizmu osoby w jej substancjalnych koncepcjach | 2020 |
29 | A. Sołtys | Spontaniczne poznanie Boga | 2020 |
30 | A. Sołtys | W poszukiwaniu realistycznego pojęcia osoby | 2020 |
31 | G. Ostasz | Book review: The Mańkowski Chronicles, Andrzej Emeryk Mańkowski, “ASPRA” Publishing House, Warsaw 2017, 920 pages | 2020 |
32 | G. Ostasz | Wywiad i kontrwywiad struktur podziemia wojskowego na Rzeszowszczyźnie w latach 1939-1944. Wykorzystanie doświadczeń służb z okresu II Rzeczpospolitej | 2020 |
33 | G. Ostasz; A. Pacana; K. Rejman | Zarządzanie ryzykiem w procesach logistycznych | 2020 |
34 | J. Stecko | Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV | 2020 |
35 | J. Stecko | Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień | 2020 |
36 | J. Stecko | Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR | 2020 |
37 | J. Stecko | Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 | 2020 |
38 | K. Czerwińska; G. Ostasz; A. Pacana | Quality Management of Aluminum Pistons with the Use of Quality Control Points | 2020 |
39 | K. Oszust; J. Stecko | Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour | 2020 |
40 | O. Gugnin; J. Lisniewskaja; G. Ostasz | Castro II. Raúl – ideological leadership in the antilles | 2020 |
41 | S. Bilan; G. Ostasz; T. Pimonenko; R. Seliga; Y. Us | Green Brand for Sustainable Business: Bibliometric Analysis | 2020 |
42 | A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak | Biogospodarka wspomagająca ekoinnowacje | 2019 |
43 | A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak | Gospodarka obiegu zamkniętego wspomagająca ekoinnowacje | 2019 |
44 | A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak | Inteligentne miasta wspomagające ekoinnowacje | 2019 |
45 | A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak | Nowoczesne koncepcje zarządzania wspomagające ekoinnowacje | 2019 |
46 | A. Sołtys | Analogiczny charakter bytu osobowego | 2019 |
47 | A. Sołtys | Koncepcje bytu i osoby w filozofii klasycznej | 2019 |
48 | G. Ostasz; A. Pacana | Podstawy zarządzania bhp w przedsiębiorstwach. Monografia | 2019 |
49 | G. Ostasz; K. Tochman | Oddział \"Ojca Jana\" w świetle raportu kontrwywiadu AK. Różne oblicza legendy | 2019 |
50 | G. Ostasz; K. Tochman | Profesor Bolesław Fleszar - \"Solidarnosciowy\" rektor Politechniki Rzeszowskiej w świetle wybranych akt Służby Bezpieczeństwa | 2019 |
51 | J. Majka; G. Ostasz | Wokół formowania Wojska Polskiego na przykładzie Rzeszowa (1918-1919) | 2019 |
52 | J. Stecko | A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations | 2019 |
53 | J. Stecko | Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life | 2019 |
54 | J. Stecko | \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności | 2019 |
55 | M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko | O solidarności wielką i małą literą pisanej | 2019 |
56 | O. Gugnin; Y. Lisnevskaya; G. Ostasz | Fidel Castro as a leader, revolution manager, and marketer | 2019 |
57 | P. Bielik; M. Gureva; G. Kabanbayeva; G. Ostasz | Academic mobility and financial stability: A case of Erasmus student exchange program | 2019 |
58 | S. Bilan; H. Mishchuk; G. Ostasz; N. Samoliuk | Effectiveness of Social Dialogue in the System of Sustainable Economic Development Factors | 2019 |