logo
Karta przedmiotu
logo

E-commerce

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności

Kod zajęć: 10382

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Maciej Chrzanowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zasadniczym celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi elementami e-commerce oraz kształcenie umiejętności w zakresie planowania działalności w tym obszarze

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł należy do przedmiotów wybieralnych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Skorupska J. E-commerce: strategia, zarzadzanie, finanse PWN, Warszawa. 2017
2 Chaffey D. Digital business i E-commerce management: strategia, realizacja, praktyka PWN, Warszawa. 2016
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Marzec K. Narzędzia Google dla e-commerce Helion, Gliwice. 2018

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu marketingu

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność korzystania z Internetu

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do pracy w zespole

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna istotę, podstawowe strategie i narzędzia e-commerce wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, studium przypadku zaliczenie cz. ustna, obserwacja wykonawstwa K_W02++
P7S_WG
02 Potrafi zaplanować strategię e-commerce oraz dobrać odpowiednie techniki i narzędzia wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, studium przypadku, projekt zespołowy zaliczenie cz. ustna, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U02++
K_U03++
K_K03+
P7S_KR
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Rynek e-commerce, istota, funkcjonowanie i trendy rozwojowe W01-W04, C01-C04 MEK01
3 TK02 Strategie i modele e-commerce W05-W08, C05-C06 MEK01
3 TK03 Konsument i E-marketing W09-W10 MEK01
3 TK04 Konsument i procesy zakupowe w e-commerce C07-C08 MEK01
3 TK05 Online merchandising, Big Data, narzędzia e-commerce W11-W15 MEK01 MEK02
3 TK06 Planowanie i realizacja strategii e-commerce C09-C12 MEK02
3 TK07 E-commerce w praktyce - case studies C13-C15 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Inne: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie ustne treści wykładu
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie ustne treści ćwiczeń, prezentacja projektu
Ocena końcowa Średnia arytmetyczna uzyskanych ocen

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 M. Chrzanowski; J. Jurasz; P. Zawada Instalacja do transportowania i magazynowania wodoru i jego mieszanek jako odpowiedź na mobilność i miejską niezależność energetyczną 2023
2 M. Chrzanowski; P. Zawada Fraction Separation Potential in the Recycling Process of Photovoltaic Panels at the Installation Site—A Conceptual Framework from an Economic and Ecological Safety Perspective 2023
3 K. Banaś; M. Chrzanowski; P. Zawada Innowacje finansowe: teoretyczne podstawy i przykłady 2022
4 M. Baião; M. Chrzanowski; E. Coelho; I. Duarte Assesing socioeconomic variables in HRM individual academic performance 2022
5 M. Chrzanowski; P. Zawada Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi – analiza zagadnienia z perspektywy społecznej 2022
6 M. Chrzanowski; P. Zawada Social economy and social innovations - an impulse for further, wider discussion 2020
7 M. Chrzanowska; M. Chrzanowski; P. Zawada Kapitał społeczny sieci : crowdsourcing jako instrument współczesnego zarządzania organizacjami 2019
8 M. Chrzanowski Tryb i styl pracy w start-upie przez pryzmat równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym 2019
9 M. Chrzanowski; A. Sobkowiak Współdziałanie przedsiębiorstw przez pryzmat zarządzania strategicznego : perspektywa firm działających w ramach parków naukowo-technologicznych 2019
10 M. Chrzanowski; P. Zawada Kształcenie dualne a wymagania współczesnego przemysłu – na przykładzie koncernu motoryzacyjnego BorgWarner, oddział w Polsce 2019
11 M. Chrzanowski; P. Zawada Oczekiwania start-upów względem instytucji wsparcia przedsiębiorczości wpływające na ilość i jakość kreowanych podmiotów 2019
12 M. Chrzanowski; P. Zawada Systemy sterowania we współczesnych przedsiębiorstwach – wymagania wobec absolwentów uczelni wyższych 2019