Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 10380
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Bogusław Bembenek
Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek tydz. A 9.00-10.30 Dyżur Dydaktyczny (Arcus office no. 417), Wtorek tydz. B 10.30-12.00 Dyżur Dydaktyczny (Arcus office no. 417) Środa tydz. AB 10.30-12.
Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu heurystyki oraz praktycznych umiejętności twórczego rozwiązywania problemów.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł dostarcza informacji na temat istoty i znaczenia twórczego rozwiązywania problemów. Koncentruje się na podstawowych metodach heurystycznych oraz wskazuje na procedurę ich praktycznego zastosowania.
Materiały dydaktyczne: wybrane źródła internetowe, artykuły z czasopism naukowych
1 | Biela A. | Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie | Wydawnictwo Edgard. | 2015 |
2 | Birkenbihl V.F. | Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów | Wydawnictwo Studio Astropsychologii. | 2004 |
3 | Szmidt K. | Trening kreatywności | Wydawnictwo Helion. | 2013 |
1 | Jerzyk E. Leszczyński G., Mruk H. | Kreatywność w biznesie | Wydawnictwo AE w Poznaniu. | 2006 |
2 | Proctor T. | Twórcze rozwiązywanie problemów | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2002 |
3 | Bieniok H., Gruszczyńska - Malec G., Królik G. | Elementarz twórczego myślenia | Wydawnictwo AE w Katowicach. | 2001 |
1 | Szmidt K. | ABC kreatywności. Kontynuacje | Difin. | 2019 |
2 | Nęcka E. | Psychologia twórczości | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2003 |
3 | de Bono E. | Myślenie lateralne. Idee na przekór schematom | Wydawnictwo Sensus. | 2007 |
Wymagania formalne: Wymagania określone w regulaminie studiów w Politechnice Rzeszowskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę na temat uwarunkowań rozwoju współczesnych organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi identyfikować uwarunkowania kreatywności i jej znaczenie w organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi współpracować w grupie, rozdzielać zadania, przyjmować w niej różne role. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat heurystyki i jej znaczenia w rozwiązywaniu różnego rodzaju twórczych problemów. | warsztaty, dyskusja dydaktyczna | zaliczenie cz. pisemna |
K_W02++ K_U01++ |
P7S_UW P7S_WG |
02 | Potrafi definiować problemy, jakie mogą pojawić się w organizacjach oraz zastosować metody i techniki heurystyczne. | warsztaty, dyskusja dydaktyczna | obserwacja wykonawstwa, test pisemny |
K_W02++ K_U01++ K_U02++ K_U11++ |
P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi projektować sesję twórczego myślenia. | warsztaty | test pisemny, obserwacja wykonawstwa |
K_W04++ K_U11+++ K_K01++ |
P7S_KK P7S_UO P7S_WG P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C01 | MEK01 | |
2 | TK02 | C02 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK03 | C03 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK04 | C04 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK05 | C05 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK06 | C06-08 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
14.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 14.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
14.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena uwzględnia ocenę z pracy pisemnej oraz obecność i aktywność w trakcie zajęć. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa uwzględnia ocenę z pracy pisemnej oraz obecność i aktywność w trakcie zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
przykładowe zadania realizowane podczas warsztatów.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | B. Bembenek | Doskonalenie kompetencji cyfrowych wklastrach | 2024 |
2 | B. Bembenek | Kształtowanie tożsamości zrównoważonych klastrów wodorowych w warunkach transformacji energetycznej | 2023 |
3 | B. Bembenek | Marketing doświadczeń w kształtowaniu wizerunku pozytywnej organizacji klastrowej | 2023 |
4 | B. Bembenek | Redundancja zasobów jako współczesne wyzwanie strategiczne w zarządzaniu klastrem | 2023 |
5 | B. Bembenek | Edukacja dzieci w duchu myślenia technicznego jako przejaw społecznej odpowiedzialności klastra | 2021 |
6 | B. Bembenek; A. Surówka | Użyteczność Portalu Geostatystycznego w regionalnych badaniach turystyki na obszarach wiejskich | 2021 |
7 | B. Bembenek | Hackathon dla rozwoju otwartych innowacji w klastrze | 2020 |
8 | B. Bembenek; M. Frankowska; J. Myszak | National Strategic Documents on Cluster Policy as a Source of Challenges for Cluster Management in Poland | 2020 |
9 | B. Bembenek | Kompetencje menedżerskie w zarządzaniu klastrem. Perspektywa prakseologiczna | 2019 |