logo
Karta przedmiotu
logo

Preparatywna chromatografia cieczowa

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria chemiczna i procesowa

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów:

Poziom studiów: kursy

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: dla wszystkich specjalności

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej

Kod zajęć: 10372

Status zajęć: fakultatywny dla wszystkich specjalności

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / L15 / 0 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Izabela Poplewska

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Wojciech Marek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uczestnicy warsztatów nabędą praktyczne umiejętności projektowania i prowadzenia procesu rozdziału mieszanin związków mało i wielkocząsteczkowych w skali preparatywnej w warunkach przeładowania stężeniowego i masowego

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł jest realizowany w sem. 5, obejmuje 15 godz. laboratorium praktycznego zastosowania metod chromatograficznych używanych w przemyśle.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 D. Antos, K. Kaczmarski, W. Piątkowski Chromatografia preparatywna jako proces rozdzielania mieszanin WNT W-wa, wyd.2 zmienione. 2014
2 Protein purification – Handbook Amersham Pharmacia Biotech, Edition AB. 1999

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zaliczony kurs chemii analitycznej, analizy instrumentalnej, znajomość podstaw chemii fizycznej i organicznej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Posiada praktyczne umiejętności projektowania i prowadzenia procesu rozdziału mieszanin związków mało i wielkocząsteczkowych w skali preparatywnej w warunkach przeładowania stężeniowego i masowego laboratorium problemowe sprawozdanie z projektu, test pisemny K_W02++
K_U02++
T2A_W01++
T2A_U01++
T2A_U02++
T2A_U04++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 1. Podstawowe techniki chromatografii cieczowej (IEX, HIC, AFC, SEC):ogólne informacje i praktyczne zastosowanie do rozdzielania mieszanin białek. L01-L02 MEK01
5 TK02 2.Analiza wpływu takich parametrów jak pH, siła jonowa, temperatura i prędkość przepływu fazy ruchomej na sprawność i wydajność procesu chromatograficznego. L02-L03 MEK01
5 TK03 3. Porównanie pracy kolumny chromatograficznej w liniowym i nieliniowym zakresie izotermy adsorpcji w warunkach przeładowania stężeniowego i masowego. L03-L04 MEK01
5 TK04 4. Projektowanie i optymalizacja procesu chromatografii w skali laboratoryjnej i preparatywnej dla związków mało i wielkocząsteczkowych. L04-L05 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 5) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Zaliczenie (sem. 5)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium Ocena pracy na zajęciach oraz ocena ze sprawozdania i testu sprawdzającego.
Ocena końcowa Ocena pracy na zajęciach oraz ocena ze sprawozdania i testu sprawdzającego.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie