Główny cel kształcenia:
Rozwinięcie kluczowych umiejętności komunikowania się ze współpracownikami, kadrą naukową i studentami, dzięki którym możliwe jest łatwiejsze osiągnięcie wspólnych celów zawodowych
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł ma na celu rozwinąć u uczestników kompetencje miękkie związane z komunikacją interpersonalną i pracą w zespole. Doskonalenie tych umiejętności pomaga w aktywności zawodowej i skutecznej kooperacji ze współpracownikami oraz podnosi efektywność zawodową.
Uczestnik zdobywa wiedzę o komunikacji interpersonalnej i sposobach pokonywania trudności w tym zakresie. Wiedza i umiejętności te przenoszone są na specyficzną sytuację, jaką jest praca zespołu. Doskonalenie zachowań w tym obszarze, służy temu, aby uczestnik potrafił wnieść wartość dodaną i podnosił efektywność zespołów, w których będzie pracował w przyszłości
1 | Katzenbach J.R., Smith D.K. | Siła zespołów | Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.. | 2001 |
2 | John Stewart | Mosty zamiast murów | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2012 |
3 | Gellert M., Nowak K. | Zespół | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | 2008 |
Wymagania formalne:
Udział w bilansie kompetencji i uzyskanie maksimum średniego poziomu kompetencji w zakresie treści kształcenia modułu, przystąpienie do rekrutacji do zadania obejmującego moduł
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
nie określono
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
nie określono
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
nie określono
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Uczestnictwo w tych zajęciach pomoże studentowi zdobyć wiedzę na temat komunikacji interpersonalnej i specyfiki pracy zespołowej. Zdobędzie wiedzę, jak prowadzić efektywną komunikację, udzielać informacji zwrotnej i pokonywać bariery komunikacyjne. W sferze pracy zespołowej pozna normy pracy zespołowej, warunkujące jej efektywność, zachowania i role grupowe oraz zasady kierowania zespołem. | ćwiczenia problemowe | kolokwium |
K-K01++ |
K01+++ K02+ |
MEK02 | Nabędzie umiejętności budowania zespołu, współpracy z innymi oraz kierowania zespołem przy wykorzystaniu zasad efektywnej komunikacji interpersonalnej. Będzie potrafił kierować zespołem, aby uniknąć syndromu grupowego myślenia oraz właściwie dobierać osoby do zespołu i poprowadzić zebranie. Wsparciem będzie dla niego to, że będzie umiał pokonywać bariery komunikacyjne. | ćwiczenia problemowe | kolokwium |
K-K01++ |
K01+++ K02+ |
MEK03 | Student rozwinie ważne kompetencje miękkie istotne dla efektywnej współpracy z innymi. Rozwinie postawę kooperacji i nastawienie na wspólne pokonywanie barier i konfliktów dla realizacji wyznaczonego celu. Dokona autodiagnozy, dzięki której sprawdzi, jakie są jego mocne i słabe strony. | ćwiczenia problemowe | kolokwium |
K-K01+++ |
K01+++ K02+ |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
10 | TK01 | C01 | MEK01 | |
10 | TK02 | C02 | MEK01 | |
10 | TK03 | C03 | MEK02 | |
10 | TK04 | C04 | MEK02 | |
10 | TK05 | C05 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 10) | Godziny kontaktowe:
8.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 10) | |||
Zaliczenie (sem. 10) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie