Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny
Nazwa kierunku studiów: Technologia chemiczna
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów:
Poziom studiów: kursy
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: dla wszystkich specjalności
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych
Kod zajęć: 10341
Status zajęć: fakultatywny dla wszystkich specjalności
Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / C20 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: mgr Mateusz Fleszar
Główny cel kształcenia: Celem warsztatów jest podniesienie umiejętności czynnego używania języka angielskiego poprzez dyskusję na temat wybranych problemów z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii angielskiej związanej z profilem kształcenia.
Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcia warsztatowe obejmują ćwiczenia poprawnej komunikacji w języku angielskim. Konwersacje będą realizowane w grupach 10 osobowych. Tematyka warsztatów jest ściśle związana z profilem kształcenia.
1 | Tamzen Armer | Cambridge English for Scientists | Cambridge, Professional English. | 2011 |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języko
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. | Konwersatoria | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz w trakcie krótkiego testu kontrolnego (pisemnego) na początek i na koniec warsztatów. |
K_W02+++ K_U04+++ |
T2A_W01++ T2A_U02++ |
02 | Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. | Konwersatoria | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_W02+ K_U04+ |
T2A_W01++ T2A_U02++ |
03 | Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły na temat wybranych problemów z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii angielskiej związanej z profilem kształcenia. | Konwersatoria | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_W02+ K_U04+ |
T2A_W01++ T2A_U02++ |
04 | Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. | Konwersatoria | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_W02+ K_U04+ |
T2A_W01++ T2A_U02++ |
05 | Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z wybraną problematyką związaną z profilem kształcenia. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. | Konwersatoria | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_W02+ K_U04+ |
T2A_W01++ T2A_U02++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | - | MEK01 MEK02 MEK05 | |
8 | TK02 | - | MEK01 | |
8 | TK03 | - | MEK02 MEK03 | |
8 | TK04 | - | MEK02 MEK04 | |
8 | TK05 | - | MEK03 MEK05 | |
8 | TK06 | - | MEK01 MEK03 | |
8 | TK07 | - | MEK01 MEK04 | |
8 | TK08 | - | MEK01 | |
8 | TK09 | - | MEK02 MEK03 MEK05 | |
8 | TK10 | - | MEK01 MEK03 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) | Przygotowanie do kolokwium:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 8) | |||
Zaliczenie (sem. 8) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. Pisemny egzamin końcowy (wymagana co najmniej 60% poprawność) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie