logo
Karta przedmiotu
logo

Konwersatorium z języka angielskiego

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2016/2017

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny

Nazwa kierunku studiów: Technologia chemiczna

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów:

Poziom studiów: kursy

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: dla wszystkich specjalności

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 10341

Status zajęć: fakultatywny dla wszystkich specjalności

Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / C20 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: mgr Mateusz Fleszar

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem warsztatów jest podniesienie umiejętności czynnego używania języka angielskiego poprzez dyskusję na temat wybranych problemów z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii angielskiej związanej z profilem kształcenia.

Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcia warsztatowe obejmują ćwiczenia poprawnej komunikacji w języku angielskim. Konwersacje będą realizowane w grupach 10 osobowych. Tematyka warsztatów jest ściśle związana z profilem kształcenia.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Tamzen Armer Cambridge English for Scientists Cambridge, Professional English. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne:

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języko

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Konwersatoria Na bieżąco w trakcie zajęć oraz w trakcie krótkiego testu kontrolnego (pisemnego) na początek i na koniec warsztatów. K_W02+++
K_U04+++
T2A_W01++
T2A_U02++
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Konwersatoria Na bieżąco w trakcie zajęć. K_W02+
K_U04+
T2A_W01++
T2A_U02++
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły na temat wybranych problemów z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii angielskiej związanej z profilem kształcenia. Konwersatoria Na bieżąco w trakcie zajęć. K_W02+
K_U04+
T2A_W01++
T2A_U02++
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Konwersatoria Na bieżąco w trakcie zajęć. K_W02+
K_U04+
T2A_W01++
T2A_U02++
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z wybraną problematyką związaną z profilem kształcenia. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Konwersatoria Na bieżąco w trakcie zajęć. K_W02+
K_U04+
T2A_W01++
T2A_U02++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
8 TK01 Omówienie streszczenia i prezentacja pracy inżynierskiej. Ćwiczenia w zadawaniu pytań do prezentacji i odpowiedzi na nie. Doskonalenie umiejętności i słownictwa stosowanego w prezentacjach. - MEK01 MEK02 MEK05
8 TK02 Prezentacja artykułu naukowego i wykonanie prezentacji konferencyjnej. Zadawanie i odpowiadanie na pytania dotyczące treści referatu. - MEK01
8 TK03 Opis zagadnienia / eksperymentu / badania / projektu przeprowadzonego w ramach toku studiów i omówienie jego poszczególnych etapów. Pytanie o opinię i dyskusja na temat zmian. Wyciąganie wniosków i dochodzenie do konsensusu. - MEK02 MEK03
8 TK04 Zapoznanie się z tekstem naukowym, analiza kluczowego słownictwa oraz dyskusja na temat artykułu. Opis eksperymentalnej części badania i przestawienie specyfikacji patentu. Zdobywanie informacji na podstawie zadawania pytań szczegółowych. - MEK02 MEK04
8 TK05 Dyskusja na temat filmu dotyczącego konkretnego procesu / badania / projektu z wykorzystaniem słownictwa kluczowego. - MEK03 MEK05
8 TK06 Wykorzystanie wiedzy z zakresu analizy laboratoryjnej; technicznej i instrumentalnej w opisywaniu sprzętu laboratoryjnego i stanowiska pracy z szczególnym naciskiem na funkcje konkretnych instrumentów. - MEK01 MEK03
8 TK07 Rozwiązywanie problemów na etapie projektowania, prowadzenia i rozwijania chemicznych procesów technologicznych w przemyśle. - MEK01 MEK04
8 TK08 Przedstawianie danych numerycznych na przykładzie konkretnego projektu / badania przeprowadzanego w toku studiów. - MEK01
8 TK09 Przepisy i procedury BHP w laboratorium i miejscu pracy. Zastosowanie czasowników modalnych wyrażających nakazy i zakazy. Ćwiczenia w mówieniu. - MEK02 MEK03 MEK05
8 TK10 Rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko specjalisty w branży chemicznej lub petrochemicznej w laboratorium badawczym. - MEK01 MEK03 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) Przygotowanie do kolokwium: 7.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 8)
Zaliczenie (sem. 8)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. Pisemny egzamin końcowy (wymagana co najmniej 60% poprawność)

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie