logo
Karta przedmiotu
logo

Autodesk Inventor Professional zaawansowany

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2016/2017

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny

Nazwa kierunku studiów: Technologia chemiczna

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów:

Poziom studiów: kursy

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: dla wszystkich specjalności

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Maszyn

Kod zajęć: 10339

Status zajęć: fakultatywny dla wszystkich specjalności

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / L45 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Bogdan Kozik

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Jadwiga Pisula

Terminy konsultacji koordynatora: wg harmonogramu pracy jednostki

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności stosowania adaptacyjnych technik projektowania i wybranych narzędzi projektowania funkcjonalnego oraz umiejętności tworzenia dokumentacji technicznej komponentów i zespołów.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera treści niezbędne do poznania i prawidłowego posługiwania się programem Inventor w zakresie modelowania bryłowego i hybrydowego części i zespołów, wykonywania dokumentacji oraz tworzenia mechanizmów z zastosowaniem narzędzi projektowania funkcjonalnego.

Materiały dydaktyczne: Rysunki komponentów i złożeń wraz z geometrią poszczególnych części, pliki gotowych komponentów

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Fabian Stasiak Zbiór ćwiczeń. Autodesk Inventor 2012 Wyd. Expert books, ISBN: 978-83-924558-2-0. 2011
2 Paweł Płuciennik Projektowanie Elementów Maszyn z Wykorzystaniem Programu Autodesk Inventor Obliczenia Przekładni. Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-18197-0. 2015
3 Andrzej Jaskulski Autodesk Inventor Professional 2016 PL/2016+/Fussion360. Metodyka projektowania. Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-18286-1. 2015
4 Fabian Stasiak Zbiór ćwiczeń. Autodesk Inventor 2016. Kurs zaawansowany. Wyd. Expert Books, ISBN: 978-83-939196-6-6. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kamil Sybilski Modelowanie 2D i 3D w programie Autodesk Inventor. Podstawy. Wyd. REA, ISBN: 978-83-7544-133-8.. 2009
2 Paweł Płuciennik Projektowanie elementów maszyn z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor. Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-17331-9. 2013
3 Paweł Płuciennik Projektowanie Elementów Maszyn z Wykorzystaniem Programu Autodesk Inventor Obliczenia Przekładni. Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-18197-0. 2015

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zaliczenie przedmiotu Komputerowa grafika inżynierska

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Grafika inżynierska, podstawowa znajomość sys. CAD. Znajomość zasad konstruowania i działania podstawowych mechanizmów.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność praktycznego stosowanie zasad rys. technicznego, myślenia przestrzennego. Doboru położenia elementów współpracujących w zespole.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Odczuwa potrzebę rozwijania swoich umiejętności posługiwania sie zawansowanymi systemami CAD.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Ma opanowane podstawowe polecenia i działania związane z uruchamianiem i dostosowaniem interfejsu użytkownika programu Inventor oraz tworzenie szkiców, wprowadzanie i edycję wiązań, tworzenie modeli z zastosowaniem podstawowych elementów kształtujących i edycyjnych laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++
02 Ma opanowane tworzenie modeli z zastosowaniem zaawansowanych poleceń (np.: wyciągnięcie złożone, przeciągnięcie) i współdzielenia szkicu oraz z zastosowaniem logiki boole'a na bryłach. Potrafi wykonać dokumentację 2D modelu laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++
03 Ma opanowane zastosowanie parametryzacji i adaptacyjności części. Ma wiedzę jak zastosować parametryzację w zespole laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++
04 Ma opanowane tworzenie modeli powierzchniowych oraz hybrydowych laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++
05 Ma opanowane tworzenie nieskomplikowanych części blaszanych i dokumentacji tych części. laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++
06 Ma opanowane tworzenie zespołu z gotowych części (zastosowanie wiązań w zespole) oraz korzystanie z biblioteki Content Center. laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++
07 Ma opanowane tworzenie zespołu z części samodzielnie wykonanych i gotowych oraz dokumentacji zespołu. Potrafi zastosować więzy ruchowe, adaptacyjność wiązań. laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02+++
K_U03+++
T2A_W01++
T2A_U01+++
08 Ma opanowane zastosowanie Design Accelerator do projektowania wałków i przekładni zębatych oraz kalkulatorów łożysk i połączeń wpustowych,wielowypustowych, śrubowych, spawanych laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02+++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++
09 Ma wiedzę na temat możliwości programu Inventor. Potrafi zaimplementować analizę ram, analizę statyczną i modalną części do tworzenia projektu nieskomplikowanego mechanizmu. Zna techniki prezentacji części i zespołów w programie Inventor. laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02+++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++
10 Potrafi tworzyć nieskomplikowane części spawane oraz ich dokumentację dla różnych etapów wykonania laboratorium obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U03++
T2A_W01++
T2A_U01+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Wprowadzenie do obsługi programu Autodesk Inventor - uruchamianie programu, dostosowywanie interfejsu użytkownika, tworzenie części bryłowych (przykład modelowania bryły, tworzenie szkicu, wprowadzanie i edycja wiązań geometrycznych), oglądanie modeli. L01,L02,L03 MEK01 MEK02
6 TK02 Modelowanie i tworzenie dokumentacji częśći typu tarcza tuleja z zastosowaniem obrotowych elementów kształtujących, wspóldzielenia szkicu, elementu typu żebro. L04,L05,L06 MEK01 MEK02
6 TK03 Modelowanie i tworzenie dokumentacji części typu odlew z zastosowaniem logiki boole'a na bryłach. L07,L08,L09 MEK01 MEK02
6 TK04 Parametryzacja części, modelowanie z zastosowaniem przeciągnięcia, tworzenie dokumentacji bryły. L10,L11,L12 MEK02 MEK03
6 TK05 Modelowanie oraz tworzenie inteligentnego typoszeregu części IPart L13,L14,L15 MEK02 MEK03
6 TK06 Modelowanie hybrydowe bryły na przykładzie rys. wiatraka. L16,L17,L18 MEK04
6 TK07 Zaawansowane modelowanie hybrydowe bryły na przykladzie rys. czajnika. L19,L20,L21 MEK01 MEK02 MEK04
6 TK08 Modelowanie części blaszanych i tworzenie dokumentacji. L22,L23,L24 MEK05
6 TK09 Tworzenie zespołu - wałek z kołem zębatym, łożyskowaniem i elementami ustalającymi – rodzaje i tworzenie wiązań. Korzystanie z bibliotek Content Center. L25,L26,L27 MEK06
6 TK10 Tworzenie dokumentacji zespołu. Edycja listy części, tabeli. Tworzenie własnej tabeli rysunkowej L28,L29,L30 MEK06 MEK07
6 TK11 Tworzenie zespołu - więzy ruchowe. Tworzenie dokumentacji zespołu (rys. podnośnik trapezowy.pdf); L31,L32,L33 MEK07
6 TK12 Tworzenie zespołu - adaptacyjność wiązań, parametryzacja w zespole. Tworzenie dokumentacji zespołu (rys. siłownik.pdf); L34,L35,L36 MEK03 MEK07
6 TK13 Zastosowanie Design Accelerator do projektowania wałków, przekładni zębatej, połączeń wpustowych i wielowypustów, wstawiania łożysk; L37,L38,L39 MEK06 MEK07 MEK08
6 TK14 Projektowanie konstrukcji stalowych z wykorzystaniem generatora ram. Zastosowanie analizy ram, kalkulatorów belek i prętów, metody MES części. L40,L41,L42 MEK08 MEK09
6 TK15 Modelowanie połączenia spawanego i tworzenie dokumentacji. Zastosowanie kalkulatora połączeń spawanych oraz analizy MES zespołu. L43,L44,L45 MEK09 MEK10

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 6) Przygotowanie do laboratorium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 45.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie